Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: BlueMonkey op 20 februari 2013, 21:57:44

Titel: NAS onzichtbaar voor Experia Box
Bericht door: BlueMonkey op 20 februari 2013, 21:57:44
Sinds vandaag heb ik KPN glasvezel met de Experia Box Arcadyan VGV7519.
Alles werkt inmiddels (pc/internet), tv, telefoon. Dat wil zeggen, bijna alles.
Mijn Synology 410j is aangesloten op 1 van de UTP poorten van de Experia Box, maar desalniettemin is mijn NAS volkomen onzichtbaar en onbereikbaar.
"Http://DiskStation", "Http://DiskStation:5000", "Http://DiskStation:5001", het mac-adres van de NAS toevoegen in de configuratie van de Experia-box aan een statisch ip-adres (dynamisch staat de NAS er namelijk sowieso niet bij), etc. etc. het mag allemaal niet baten...

Als ik weer even mijn pc en NAS op mijn oude router aansluit, is er weer verbinding, maar dan heb ik uiteraard geen internet. Sluit ik mijn router aan op de Experia box, dan ziet de Experia box de router niet :cry:

Weet iemand wat ik in moet stellen, en waar, om mijn NAS gewoon via de Experia box te kunnen benaderen??  :D
Titel: Re: NAS onzichtbaar voor Experia Box
Bericht door: Robert Koopman op 20 februari 2013, 22:05:02
Een van de poorten is toch specifiek voor TV, toevallig die in gebruik?
Titel: Re: NAS onzichtbaar voor Experia Box
Bericht door: BlueMonkey op 20 februari 2013, 23:19:32
Bedankt voor de reactie. De hele dag heb ik tal van instellingen nagelopen. Uiteindelijk de Synology installatiecd opgesnuffeld. Probleem opgelost.

Beetje vreemd, dat als de NAS is geïnstalleerd en goed werkt, dit nodig is als je 'm aansluit op een Experia-box, maar het werkt gelukkig!  :D
Titel: Re: NAS onzichtbaar voor Experia Box
Bericht door: Zidane10 op 10 juni 2013, 22:44:30
Hallo,

Ik heb exact zelfde probleem. Alleen dan met Telfort(wel dezelfde modem).
Had eerst andere modem van Telfort. Heb nu de Experia box v8 gekregen en nu is mijn Synology niet meer zichtbaar. Als ik de NAS herstart dan is hij soms paar minuten zichtbaar en dan knalt hij er weer uit.

Wat heb ik al gedaan:
* Alle mogelijke poorten open gezet. Soms kan ik de nas ook gewoon benaderen dus qua porten zit het wel goed.
* Statisch ip adres gegeven aan mijn NAS.
* Firewall zo goed uit uitgezet op de modem
* NAS een ip adres buiten DHCP ip range gegeven
* NAS aangesloten op bedrijfsnetwerk en succesvol gehele dag kunnen bereiken.
* * Oude Zyxel modem(ook van telfort) aangesloten en NAS erop gekoppeld. NAS is zichtbaar alleen niet bereikbaar omdat ik geen internet signaal meer binnenkrijg op de Zyxel.

Ik ben echt wanhopig en weet het even niet meer....
Gebeld met helpdesk van Telfort en die zeggen doodleuk dat ze er geen ondersteuning op geven. Ze geven op de gehele modem geen support. Zelfs een handleiding kunnen ze niet leveren. Ze willen ook niet mijn oude Zyxel modem weer activeren. Volgens hun is dit niet mogelijk...

Iemand een idee? Kan ik eventueel de Experia box v8 vervangen door een eigen modem?
Titel: Re: NAS onzichtbaar voor Experia Box
Bericht door: Marx123 op 25 september 2013, 21:43:29
Hoi Zidane,

heb je inmiddels een oplossing gevonden? Ik heb nl een vergelijkbaar probleem.

Marx
Titel: Re: NAS onzichtbaar voor Experia Box
Bericht door: Gobert op 25 september 2013, 22:01:02
Twee mogelijkheden:
1 - NAS aansluiten via bridge
2 - Alles uit, randapparatuur opstarten en dan pas de Experiabox.
Titel: Re: NAS onzichtbaar voor Experia Box
Bericht door: jmeggink op 26 september 2013, 23:04:24
Realiseer je dat als je DS een vast ip adres heeft, deze zich waarschijnlijk buiten 'het zicht'  van de router bevindt.

De Arcadyans hanteren een andere ip bereik, dan eerdere routers van KPN.
Titel: Re: NAS onzichtbaar voor Experia Box
Bericht door: Marx123 op 27 september 2013, 11:18:02
Hoi,


Het probleem lag idd bij het vaste ip-adres.
Ik heb de NAS gereset mbv de kleine knop aan de achterzijde, daarna kon ik hem weer benaderen en een ander ip adres geven.

Thanx voor de tips.

groeten, Marx