Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: DvH1989 op 31 juli 2010, 16:22:17
-
Beste Leden,
Na terugkomst van mijn vakantie vorige week ben ik aan de slag gegaan met de Synology DS 110+. Het is me allemaal gelukt tot ik vandaag thuiskwam en mijn vader me informeerde over een nieuwe patchkast. Helaas heeft de monteur tijdens het installeren daarvan de Synology uit het stopcontact getrokken waardoor deze uit is gevallen. Toen ik deze opnieuw opstartte begon de Power-led te knipperen. Op internet vondt ik dat de quota opnieuw ingedeeld moest worden, en dat dit ongeveer 20 minuten zou kunnen duren. Ik hoorde een piep en de Power-led werd weer blauw. De DS is helaas nog steeds nergens te vinden, niet meer op mijn mac, pc, of via de Assistant.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Ik zie ook veel staan dat men pingt door het netwerk en dan wel de server vindt, maar ik weet niet hoe dit moet.
//edit:
Heb zojuist met Advanced IP Scanner alle IP's van het locale netwerk bekeken maar er staat geen Synology of iets herkenbaars tussen. Zou het kunnen dat de Synology gecrasht is doordat de stekker eruit is getrokken?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Dave van Hoorn
-
Als je DS opstart na een stroomonderbreking, dan duurt het altijd wel even voor hij volledig is opgestart. Als je DS op DHCP staat, dan moet je even in de router kijken welke (nieuw) IP adres de DS heeft. Heb je een vast IP adres (wat aan te raden is), dan moet je deze ook kunnen vinden. Heb je een ping geprobeerd naar het IP adres van je DS? Heb je geprobeerd de DS opnieuw op te starten? Deze keer natuurlijk op de nette manier en niet zomaar de stekker eruit.