Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Pupske op 20 september 2011, 20:43:43
-
Ik ben ruim een jaar in het bezit van een Synology 110j. Eigenlijk nooit problemen mee gehad totdat afgelopen weekend kortstondig de stroom uitviel. Nadat ik alles weer had aangezet bleek de Synology wat kuren te vertonen: ik verlies zonder verklaarbare reden af en toe de netwerkverbinding van m'n PC met m'n Synology. Daarnaast heb ik een Sonos-muzieksysteem dat op dezelfde router (Netgear WD3700) is aangesloten. Als mijn Synology aanstaat weigert het Sonos-systeem alle netwerkactiviteit (de foutmelding is vaak: upnp=1001). De Sonos maakt op dit moment helemaal geen verbinding met de Synology, maar het lijkt dus wel of de Synology het netwerkverkeer stoort. Alles uit en aanzetten, te beginnen met de router, heeft niet geholpen. Ik zie het even niet meer. Iemand nog tips?
Groetjes, Jasper
-
Misschien een IP conflict?
-
Het lijkt erop dat je gelijk hebt. In mijn router settings zie ik bij "attached devices" dat zowel de Synology als de Sonos hetzelfde IP-adres via DHCP hebben uitgedeeld gekregen. Heel vreemd, maar ik weet nu waar ik het moet zoeken, hartelijk dank voor het meedenken!
UPDATE: alles werkt weer, veel dank Robert!