Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: HaV op 18 januari 2014, 21:50:46
-
Hallo,
sinds gisteren ben ik van Ziggo overgestapt naar KNID (locale Kabelmaatschappij Kabel Noord). Ziggo is gestopt met het aanbieden van internet in mijn regio.
Er is nu een Arris modem met router en wifi functie geplaatst.
Op zich leek alles goed te werken, totdat ik met SABnzb het één en ander zou downloaden.
Nu blijkt de NAS geen internettoegang te hebben.
Ik ga er vanuit dat de NAS geen internet verbinding heeft, omdat ook de firmware check niet lukt.
Zowel met een dynamisch IP als een vast IP in de range van de DHCP van de router, lukt het me niet om verbiding te maken.
Ik kan in de router wel poorten forwarden, zo is de NAS wel gewoon van buitenaf bereikbaar. Het lijkt bijna op éénrichtingsverkeer, kan van buiten de NAS wel bereiken, van van binnen kan de NAS het internet niet bereiken.
Heeft iemand enig idee?
Huidige instellingen:
NAS op basis van MAC adres een vast IP adres ingesteld in de router in de DHCP range (192.168.0.200)
Range loopt van van 192.168.0.100 - 254
Momenteel alle firewall opties in de router uitgeschakeld
Laptop kan gewoon verzenden en binnenhalen op internet.
Wie-o-wie heeft een oplossing.
Herre
-
heb je een screendump van je portforwarding-settings?
-edit- ik bedoel mac settings
-
Heb momesteel alles er net weer uitgegooid. Alleen 80, 21, 5000-5001, 119, doorgezet naar het ip adres, zowel TCP als udp.
Welke poort zou open, doorgezet moeten worden? Om te kunnen downloaden op de synology?
Ben nu niet thuis, maar kan morgen desnoods een screenshot toevoegen. Lijkt me sowieso vreemd dat een poort open moet, doorgezet moet worden om data binnen te kunnen halen toch?
-
Klopt hoor, forwarding zelf zou er niets mee te maken moeten hebben (dus ik neem aan dat je nog steeds niet op internet kan met de NAS nu je forwarding uit hebt gezet), was even te snel en onvolledig. Werd namelijk getriggerd doordat je het over vast ip en MAC adres had. Even een voorbeeldje in de vorm van een screenshot; ben laatst tegengekomen dat het MAC adres hier was ingevuld (screenshot is van een andere router dan jij hebt overigens). Dan kan het betreffende mac-adres niet naar buiten.
-
De dhcp in het modem/router heeft de mogelijkheid op een ip adres toe te wijzen op basis van macadres. De synology staat dan gewoon op dynamisch ip adres verkrijgen, maar krijgt dan op basis van het macadres van de synology altijd hetzelfde ipadres.
Maar ook als ik de Mac-regel uitzet, de synology krijgt dan gewoon het eerst beschikbare ip adres, dan nog kan sabnzb niet downloaden,.ook dsm kan geen verbinding maken om op updates te checken.
Sabnzb op de MacBook draait als een tiet... Dus moet toch iets van een conflict tussen router/modem en synology zijn.... ???
-
Misschien raar maar heb je de Synology als is opnieuw opgestart? Wordt er via je router tevens tv verspreid via utp?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Synology gisteren wel opnieuw opgestart... Zal ik morgen nog weer eens doen.
Modem/router dient voor internet en telefoon. Tv gaat los van de modem/router.
-
Misschien raar maar heb je de Synology als is opnieuw opgestart? Wordt er via je router tevens tv verspreid via utp?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Helaas, opnieuw opgestart... syno uit en aan... alles mag niet baten... wordt er een beetje kriegel/gek van :S :?:
-
Oke, DHCP/vast ip lijkt goed te zijn
Opstarten heb je geprobeerd
Netwerkpoort zelf fysiek is het ook niet (anders had je niet op de nas kunnen komen), hoewel, check toch even of hij in een gele poort zit, of wissel er eentje voor de zekerheid.
Ik neem dan ook aan dat je geen mac-filter hebt gedaan?
Zit er in de modem ergens een instelling dat je bepaalde aansluitingen dan wel apparaten alleen intern verkeer mag toestaan?
Zit de NAS rechtstreeks op de Arris?
Morgen even support bellen van betreffende aanbieder?
-
Toevallig je firewall aanstaan in je syno?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Oke, DHCP/vast ip lijkt goed te zijn
Opstarten heb je geprobeerd
Netwerkpoort zelf fysiek is het ook niet (anders had je niet op de nas kunnen komen), hoewel, check toch even of hij in een gele poort zit, of wissel er eentje voor de zekerheid.
Ik neem dan ook aan dat je geen mac-filter hebt gedaan?
Zit er in de modem ergens een instelling dat je bepaalde aansluitingen dan wel apparaten alleen intern verkeer mag toestaan?
Zit de NAS rechtstreeks op de Arris?
Morgen even support bellen van betreffende aanbieder?
Synology zit rechtstreeks op de Arris, voorheen via een switch... echter zowel rechtstreeks op de Arris als via een switch ... zelfde probleem
Idd in een van de gele poorten op de Arris... meer zit er ook niet op ;-) ... puur poort 1-4
zijn geen mac filters ingesteld... nergens iets qua blokeringen
Firewall in Arris staat momenteel zelfs uit
Ik kan altijd eens bellen met de aanbieder, al weet ik niet of ze support zullen geven voor de syno...
-
Toevallig je firewall aanstaan in je syno?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Heb de firewall uit staan... alle regels die er in stonden al weggegooid... uit geschakeld...
ook met firewall in de syno aan met alles open ... en wanneer iets niet voldoet aan een regel... toegang toestaan.. helpt ook niet...
-
Allen dank voor de hulp...
Hij werkt zo te zien weer... kan nu alle poorten etc weer in gaan stellen in de firewall etc... maar klaar da's zo gedaan.
Wat bleek, op één of andere manier werd de DNS server niet goed doorgegeven...
heb de DNS settings op de syno op handmatig gezet en de DNS servers van mijn provider ingevuld en klaar... stom dat ik dat niet eerder heb geprobeerd.
Later weer op automatisch gezet... syno zelfs opnieuw opgestart en er staan nu wel de juiste DNS settings... alsof er iets ouds was blijven hangen of zo...
-
dank je voor de terugkoppeling, fijn dat het werkt