Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Birdsong op 19 juni 2019, 00:06:13

Titel: Nieuwe HD WD red 3tb bad sector
Bericht door: Birdsong op 19 juni 2019, 00:06:13
Ik kreeg vorige week de melding dat 1 van mijn 3 TB seagate HD bad sector had deze HD is 2 dagen later overleden. De andere HD is nog goed. Ik heb een nieuwe WD red 3 TB aangeschaft. Heb de nas uitgezet de oude overleden schijf er uitgehaald nieuwe er in en weer aangezet. Alles ging goed ingelogd schijf was geïnstalleerd en heb herstel opgestart. Dit ging een minuut of 5 goed tot er een piep signaal begon en het lampje geel begon te knipperen. Krijg de melding dat de herstel was gestopt omdat schijf 2 de nieuwe beschadigde sectors had en herstel niet mogelijk is. Dit paar keer opnieuw geprobeerd schijven omgedraaid in de nas maar blijft weigeren. Nu zegt de nas ook dat de schijf niet is geïnstalleerd dit was voorheen niet zo. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Zou de nieuwe schijf defect zijn?
Titel: Re: Nieuwe HD WD red 3tb bad sector
Bericht door: Hofstede op 19 juni 2019, 08:43:16
De eerste vraag die je moet beantwoorden is welke schijf tijdens het herstel beschadigde sectors aangaf. Dus de nieuwe WD of de oude Seagate?

Ik zou proberen de NAS op te starten met alleen de originele Seagate disk geinstalleerd en kijken of hij dan nog wil starten. Door al dat heen en weer gewissel van schijven heb je mogelijk het probleem groter gemaakt dan het was.
Titel: Re: Nieuwe HD WD red 3tb bad sector
Bericht door: Birdsong op 19 juni 2019, 08:53:51
Beste Hofstede, de nas start gewoon op ook als alleen de nog goed werkende Seagate schijf er in zit. Ik ben nu een bachup aan het maken. Alles werkt normaal alleen erg traag
Titel: Re: Nieuwe HD WD red 3tb bad sector
Bericht door: Hofstede op 19 juni 2019, 09:38:54
Ik zou de nieuwe WD even testen aan een PC met de testsoftware van WD. Het komt wel vaker voor dat schijven nieuw uit de verpakking al gebreken vertonen.
Titel: Re: Nieuwe HD WD red 3tb bad sector
Bericht door: Birdsong op 20 juni 2019, 17:49:12
Nieuwe schijf besteld  aangesloten werkt perfect zonder problemen aan het herstellen nu. Dus de vorige nieuwe schijf defect. Daar ben je dan 2 avonden mee bezig voor Jan...  :'(  dank voor je reactie :thumbup: