Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: TonVH op 23 mei 2013, 11:29:58
-
Als ik een package wil installeren dan blijft het betreffende window leeg met de tekst "... wachten ... laden ..." na langere tijd komt de melding "geen netwerkverbinding, controleer ....".
Echter, van mijn kant is er geen Netwerk probleem. Ik kan de NAS zowel Lokaal als via Internet gewoon bereiken. Probleem moet dus elders (Synology?) liggen.
Anderen met zelfde ervaring?
-
over welke packages heb je het?
welke nas heb je?
welke versie van dsm software draai je?
-
Alle. Er verschijnen geen "te installeren packages". Meest recente DSM, werkte (v.w.b. packages) prima tot enkele dagen geleden.
Alles werkt prima, verbinden via Internet, Mail verzenden, tijd ophalen, etc, et. Alleen Packages heeft een probleem.
-
Gateway instellingen in de NAS wel goed?
-
Ja. Hij krijgt een IP (altijd hetzelfde) van de router. verder kan ik probleemloos lokaal/internet de NAS bereiken, hij kan mail sturen. Binnen packages 'bijwerken' of 'vernieuwen' werkt allemaal.
Heb hem ook al een keertje uit- en weer aangezet. (Lost altijd zeer veel problemen in de IT op)
-
En wat staat er bij de DNS gegevens?
Als dat niet klopt heb je ook uitgaande problemen dacht ik.
-
Is leeg (en altijd zo geweest). De DS kan gewoon zelf mail verzenden, DS file/DS Finder (uiteraard via Internet) werkt prima. Hij haalt alleen niet de beschikbare packages op. Ook niet die 'gemeenschap' horen te staan daar staat "alle pakketten zijn geïnstalleerd' (wat natuurlijk onzin is).
Ik vermoed zelf een probleem met de Synology servers.
-
Ik heb er wel, handmatig, DNS servers in gezet.
Kan helaas geen packages testen, er valt niets toe te voegen of bij te werken.
Kan op mijn tweede NAS wel even iets proberen, kijken of het mij ook niet lukt.
-
Kan op mijn tweede NAS wel even iets proberen, kijken of het mij ook niet lukt.
Hmm, daar is niets ingevuld bij DNS dus dat zal het niet zijn.
Maar Photo Station haalde ik zo op en installeerde prima.
-
Ik heb eens geprobeerd zo'n MyDS account aan te maken (DDNS -> Registreren) en dat wil niet lukken. Melding "kan geen verbinding maken met de DDNS server. Controleer ......".
Sterkt toch mijn vermoeden van een probleem bij Synology temeer daar meerdere mensen gisteren problemen hadden om 'synology.com' te bereiken. (die het hier overigens wel doet). Temeer daar al het andere normaal werkt.
Aanvulling:
Mijn No-IP in DDNS ingevuld ... werkt prima. MyDS geeft fout dat er geen verbinding gemakt kan worden.
-
Weird ....... opeens werkt het weer. En nee, ik heb nergens iets veranderd.
-
DDNS bedoelde ik ook niet, dat staat er los van denk ik.
Mijn tweede NAS gebruikt de service ook niet.
Maar goedm het werkt weer.
-
Het ligt aan de Synology server ze zijn een beetje te groot geworden en steeds meer mensen bezoeken de site van synology ( voor de website stuff etc ).
-
Jij weet hoe groot het serverpark is?
Ik kon toch wel meteen iets installeren dus zo maar even een schuldige aanwijzen is wat gemakkelijk.
-
Ik denk toch dat dit probleem bij Synology ligt. Eergisteren waren er ook problemen in de bereikbaarheid en met de DDNS van Synology zijn er ook regelmatig kleine en grote problemen. De laatste waren voor mij aanleiding om van veel gezeur te zijn en een betaald adres bij No-IP te nemen.
-
Misschien is het wel een DNS probleem.
Ik kan nu ook niet meer bij synology.com, dan krijg ik een site van "network solutions" en als ik een ping doe dan krijg ik een ander IP adres dan wanneer ik het via een andere provider doe.
Kijk of je wel bij www.synology.com kunt, zo niet probeer eens je DNS servers te veranderen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4
-
Ik ga er ook van uit dat dit met de wereldwijde DNS storing bij Synology te maken had. Volgens Synology is het probleem gistermiddag (onze tijd) verholpen maar kan het in totaal 48 uur duren voordat de wereldwijde distributie van de oplossing compleet is.