Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: erpee op 26 februari 2016, 12:21:53

Titel: Port forwarding lukt niet
Bericht door: erpee op 26 februari 2016, 12:21:53
Ben overgestapt van een Fritzboz naar een Sitecom X8
Kan nu echter de portforwarding niet werkend krijgen. Via een Port  Forwarding Tester (http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/) blijken de poorten nog gesloten.

Heb t volgens mij 1 op 1 overgenomen van de oude, werkende situatie naar de nieuwe NIET werkende situatie ....

En nu?
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: leoncornelissen op 26 februari 2016, 12:24:29
Wat je kan proberen is om alle vinkjes achter de poorten aan te vinken en dan op toepassen te klikken. Waarschijnlijk heb je de poorten wel ingesteld maar niet aangevinkt als actief.
Dat is vaak bij routers een manko, je kan ze invoeren maar daarmee zijn ze niet per definitie actief.

succes
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: Stephan296 op 26 februari 2016, 12:26:54
Moet in het eerste plaatje "to computer" geen ipadres staan ipv een nas naam?
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: Robert Koopman op 26 februari 2016, 12:27:35
In het ene printje naar Priton-NAS en het volgende printje een ip adres.
Die twee horen wel bij elkaar?
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: erpee op 26 februari 2016, 12:28:06
Moet in het eerste plaatje "to computer" geen ipadres staan ipv een nas naam?

Geen idee. Was de oude situatie en die werkte zo.
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: Stephan296 op 26 februari 2016, 12:28:42
Ik zie het al plaatje 1 is de oude fritzbox en de 2e is Sitecom X8.
Heeft je nas dat ipadres wel? Aangezien het een nieuwe modem/router is misschien andere ip-range?
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: erpee op 26 februari 2016, 12:31:53
Wat je kan proberen is om alle vinkjes achter de poorten aan te vinken en dan op toepassen te klikken. Waarschijnlijk heb je de poorten wel ingesteld maar niet aangevinkt als actief.

Dit werkte dus niet. Jammer.

Wat betreft die plaatjes ....
* portforwarding Fritzbox.jpg is een schermafbeelding van de oude situatie.
* portforwarding Sitecom X8.jpg is een schermafbeelding van de Nieuwe situatie. (deze werkt dus niet)
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: erpee op 26 februari 2016, 12:33:06
Hoe zie ik het IP adres van mn Nas dan?
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: erpee op 26 februari 2016, 12:39:40
Heb m al gevonden via de Synology Assistant.

Heb nu dat IP adres gebruikt. (192.168.0.106) en de portforwarding opnieuw ingesteld

En ... ik Kan mn Nas benaderen.

Gek genoeg is Poort 21 niet te benaderen .... hmmmm
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: Stephan296 op 26 februari 2016, 12:44:36
Is ftp wel geactiveerd op je nas?
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: Birdy op 26 februari 2016, 14:06:59
Heb nu dat IP adres gebruikt. (192.168.0.106) en de portforwarding opnieuw ingesteld
Zie in deze topic dat je eerst 192.168.0.100 had ingesteld, komt dat soms door de reset in deze topic (http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/nas-niet-(meer)-zichtbaar/msg184278/#msg184278) ?
Als dat zo is dan heeft dus je NAS weer een ander adres gekregen ondertussen.

Dan kan je beter er weer voor zorgen dat de je NAS 192.168.0.106 blijft houden en dat kan je het beste regelen in je router (in het DHCP deel) middels het uitgeven van IP-adressen op basis van het MAC adres van je NAS en je NAS op DHCP houden.
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: mchp92 op 26 februari 2016, 14:32:44
En heeft de user waarmee je op nas inlogt wel autorisatie voor ftp?
Titel: Re: Port forwarding lukt niet
Bericht door: erpee op 26 februari 2016, 17:37:34
ftp was niet geactiveerd.
Nu draait t goed.