Auteur Topic: Probleem met installatie van Synology DS-106e  (gelezen 2108 keer)

Offline pfrencken

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Probleem met installatie van Synology DS-106e
« Gepost op: 18 oktober 2006, 08:37:32 »
Ik heb vorige week een diskloze Synology DS-106e aangeschaft bij Mobile Harddisk Solutions. Eenmaal geleverd heb ik er een Western Digital WD5000YS 500GB SATA II harddisk in geplaatst, voor zover ik kon vinden op internet een combinatie die goed zou moeten werken. Bij installatie van de firmware via DS Assistant wordt eerst de netwerk configuratie van de DS-106e gezet en worden vervolgens de system en data partities geformatteerd. Bij het installeren van de software (het uploaden van de firmware dus), krijg ik echter steevast de foutmelding "Cannot upload install file".

Aanvankelijk was de DS-106e via een router verbonden aan mijn netwerk. Later heb ik dezelfde handeling nogmaals verricht met de DS-106e rechtstreeks verbonden aan mijn PC. Ook omschakelen van IP toekenning via DHCP naar een vast IP adres bood geen soelaas.

Ik heb de harddisk weer uit de DS-106e gehaald en in een IcyBox USB SATA II case gedaan, om te zien welke partities er waren aangemaakt. De DS Assistant software heeft de volgende partities aangemaakt:
- Een kleine partitie van ca. 120 MB
- Een tweede kleine partitie van ca. 350 MB
- Een grote partitie van ca. 350 GB
Tot mijn verbazing is ca. 150 GB van de schijfruimte ongepartitioneerd.

Ik heb inmiddels enkele support calls ingediend bij Synology. Ze reageren goed, meestal binnen één tot twee dagen, en hebben al meerdere suggesties gedaan. Helaas heeft dit tot nog toe echter niet geleid tot een werkende DS-106e. De laatste suggestie van Synology was dat ik contact moest opnemen met de leverancier Mobile Harddisk Solutions om een RMA procedure te starten. Maar voordat ik dat doe wil ik eerst zien of er hier nog gebruikers zijn die een vergelijkbare ervaring hebben, of een eventuele oplossing weten. Alle suggesties zijn welkom!

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2006, 12:18:57 »
Onze ervaring met de foutmelding die u geeft is dat de Synology defect is. Als u even rechtstreeks contact opneemt starten we inderdaad de RMA procedure.

Groet

Offline pfrencken

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Probleem opgelost
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2006, 14:00:39 »
Op verzoek van Mobile Harddisk Solutions is de Synology DiskStation teruggestuurd, inclusief de harddisk die niet via hen was aangeschaft. Ze hebben het DiskStation vervangen, de harddisk en firmware geinstalleerd, en het geheel getest. Binnen twee dagen was de DiskStation bij me terug, werkend en compleet. Een uitstekende service!  :D


 

CS 407 Raid 5 Probleem

Gestart door DelanoBoard NAS hardware vragen

Reacties: 5
Gelezen: 3414
Laatste bericht 15 september 2009, 22:16:14
door Delano
Probleem om NFS werkend te krijgen.

Gestart door TonVHBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 3
Gelezen: 1074
Laatste bericht 15 november 2016, 08:45:07
door Stephan296
autorisatie probleem sickrage + SABNZB

Gestart door kirby1971Board Download mods

Reacties: 28
Gelezen: 6166
Laatste bericht 09 februari 2017, 16:20:02
door PaRaN0iD
VPN verbinding en DNS probleem

Gestart door mikeoBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 4
Gelezen: 2099
Laatste bericht 08 januari 2015, 15:32:05
door mikeo
FastCGI probleem

Gestart door mvbalkomBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 1
Gelezen: 1564
Laatste bericht 15 mei 2014, 20:25:59
door thecell