Auteur Topic: Probleem met installatie van Synology DS-106e  (gelezen 2578 keer)

Offline pfrencken

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Probleem met installatie van Synology DS-106e
« Gepost op: 18 oktober 2006, 08:37:32 »
Ik heb vorige week een diskloze Synology DS-106e aangeschaft bij Mobile Harddisk Solutions. Eenmaal geleverd heb ik er een Western Digital WD5000YS 500GB SATA II harddisk in geplaatst, voor zover ik kon vinden op internet een combinatie die goed zou moeten werken. Bij installatie van de firmware via DS Assistant wordt eerst de netwerk configuratie van de DS-106e gezet en worden vervolgens de system en data partities geformatteerd. Bij het installeren van de software (het uploaden van de firmware dus), krijg ik echter steevast de foutmelding "Cannot upload install file".

Aanvankelijk was de DS-106e via een router verbonden aan mijn netwerk. Later heb ik dezelfde handeling nogmaals verricht met de DS-106e rechtstreeks verbonden aan mijn PC. Ook omschakelen van IP toekenning via DHCP naar een vast IP adres bood geen soelaas.

Ik heb de harddisk weer uit de DS-106e gehaald en in een IcyBox USB SATA II case gedaan, om te zien welke partities er waren aangemaakt. De DS Assistant software heeft de volgende partities aangemaakt:
- Een kleine partitie van ca. 120 MB
- Een tweede kleine partitie van ca. 350 MB
- Een grote partitie van ca. 350 GB
Tot mijn verbazing is ca. 150 GB van de schijfruimte ongepartitioneerd.

Ik heb inmiddels enkele support calls ingediend bij Synology. Ze reageren goed, meestal binnen één tot twee dagen, en hebben al meerdere suggesties gedaan. Helaas heeft dit tot nog toe echter niet geleid tot een werkende DS-106e. De laatste suggestie van Synology was dat ik contact moest opnemen met de leverancier Mobile Harddisk Solutions om een RMA procedure te starten. Maar voordat ik dat doe wil ik eerst zien of er hier nog gebruikers zijn die een vergelijkbare ervaring hebben, of een eventuele oplossing weten. Alle suggesties zijn welkom!

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2006, 12:18:57 »
Onze ervaring met de foutmelding die u geeft is dat de Synology defect is. Als u even rechtstreeks contact opneemt starten we inderdaad de RMA procedure.

Groet

Offline pfrencken

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Probleem opgelost
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2006, 14:00:39 »
Op verzoek van Mobile Harddisk Solutions is de Synology DiskStation teruggestuurd, inclusief de harddisk die niet via hen was aangeschaft. Ze hebben het DiskStation vervangen, de harddisk en firmware geinstalleerd, en het geheel getest. Binnen twee dagen was de DiskStation bij me terug, werkend en compleet. Een uitstekende service!  :D


 

Probleem met video afspelen via dsfile op iphone

Gestart door NASNASBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 6
Gelezen: 490
Laatste bericht 26 februari 2024, 11:03:54
door Birdy
Spotweb android probleem

Gestart door pacecalBoard Spotweb

Reacties: 4
Gelezen: 3772
Laatste bericht 22 oktober 2011, 16:31:23
door caveman
Cron probleem

Gestart door BZwartBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 6
Gelezen: 2961
Laatste bericht 05 oktober 2012, 15:01:02
door BZwart
install probleem

Gestart door flaBoard Windows

Reacties: 9
Gelezen: 2639
Laatste bericht 30 oktober 2015, 19:52:50
door fla
Mogelijke oplossing user probleem third party package??

Gestart door Stephan296Board Synology DSM 6.0

Reacties: 3
Gelezen: 1808
Laatste bericht 24 juni 2016, 11:11:51
door Ben(V)