Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Tristan87 op 14 februari 2016, 21:27:49

Titel: Raar geluidje [met opname]
Bericht door: Tristan87 op 14 februari 2016, 21:27:49
Hallo allemaal,

Vandaag viel mij op dat mijn nas een heel klein bijgeluidje maakt, alsof er een ventilator elke keer tegen iets tikt, nu ben ik een leek op het gebied van hardware maar heb het toch maar even opgenomen, het is heel lastig hoorbaar, maar heb een poging gedaan.

Heb de NAS al geheel stofvrij gemaakt, maar dat was het niet, ook lijkt het niet bij de ventilatoren te zitten.

/>
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Titel: Re: Raar geluidje [met opname]
Bericht door: Pippin op 14 februari 2016, 21:31:08

Slecht hoorbaar maar klinkt als ventilator.

Titel: Re: Raar geluidje [met opname]
Bericht door: Birdy op 14 februari 2016, 21:33:39
Het is te onduidelijk.
Titel: Re: Raar geluidje [met opname]
Bericht door: Tristan87 op 14 februari 2016, 21:49:51
Heb even de HDDs eruit gehaald en dan hoor het het ook nog, fans rekjes losgemaakt en maar er zit niks tussen ofzo, durf ook neit echt verder te gaan dan dit.

Moet ik me zorgen maken?
Titel: Re: Raar geluidje [met opname]
Bericht door: Birdy op 14 februari 2016, 22:07:23
Dan toch 1 van de ventilators of beiden.
Maak er stekkertje los, zet aan, nog steeds hetzelfde, dan weer stekkertje er weer in en de andere eruit.....en weer aanzetten.
Titel: Re: Raar geluidje [met opname]
Bericht door: Tristan87 op 14 februari 2016, 23:19:54
Maar dan moet hij dus helemaal open begrijp ik? Pff, is er ergens een tut te vinden?
Titel: Re: Raar geluidje [met opname]
Bericht door: Birdy op 14 februari 2016, 23:33:26
Titel: Re: Raar geluidje [met opname]
Bericht door: Tristan87 op 15 februari 2016, 00:12:33
Thanks,

Wat is raadzaam? Om het gewoon aan te kijken tot het eventueel erger wordt, of om toch meteen te vervangen?

Er zit trouwens nog gewoon garantie op..

Titel: Re: Raar geluidje [met opname]
Bericht door: Birdy op 15 februari 2016, 08:45:12
Als er garantie op zit dan zou ik de leverancier benaderen.