Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: awillighagen op 20 augustus 2011, 09:58:49
-
Hoi allemaal,
ik heb een probleem met mijn Synology DS1010+ en de daarop draaiende Raid5 set. Ik heb in moment van verstandsverbijstering 2 disken uit de raid5 set getrokken en uiteraard is die toe gecrashed. De oorzaak is puur onoplettendheid maar de gevolgen zijn enorm.
Is er een optie om mijn data weer terug te krijgen (mag best wel wat kosten zelfs)?
Op de NAS staan onze foto's en ook die van de geboorte van mijn zoon dus ik ben er nogal van ondersteboven....en dan heb ik het niet eens over mijn vriendin.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
gr,
Arno
-
Ik zou heel rap een ticket aanvragen bij Synology support en zeker niet zelf gaan hobby-en...
Ze zullen je vragen om telnet/ssh toegang en je admin wachtwoord. Dus wellicht kun je dat alvast regelen voor ze (ik pas altijd tijdelijk mn admin wachtwoord aan). Ze kunnen dan meteen in je box kijken om te zien of er nog wat te redden valt.
-
Ik had gisteren al een ticket aangemaakt maar heb geen idee hoelang het duurt voordat ze reageren.
telnet/ssh toegang en een admin wachtwoord is wel te regelen, moeten natuurlijk via Internet naar binnen dus moet op de Router ok wat regelen denk ik.
Enigsinds een idee hoe haalbaar het is, ik bedoel hoe groot is de kans dat ze mijn data (deels) kunnen veiligstellen?
gr,
Arno
-
Poort 23 gebruiken ze volgens mij.
Wat heb je voor router, kunnen we je daar al bij helpen misschien.
Hopelijk krijgt Synology het voor elkaar!
-
Ik heb een Cisco RV220W-E (V01).
Ik heb overigens geen idee hoe ik poort 23 kan open zetten en hoe ze dan van buiten op mijn NAS moeten komen (interne IP adressen zijn uiteraard niet van buiten bereikbaar)
gr,
Arno
-
Dat is toch een firewall?
Ook daarin kan je poorten openzetten.
Je zal poort 23 moeten openzetten naar je DS1010+.
Dan kan Synology er vanaf het internet bij komen.
Mits ze dan nodig hebben natuurlijk, ik hoop het wel voor je!