Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Marpeet op 13 augustus 2018, 14:46:30
-
Ik heb een 214+ en 2 WD schijven van 2TB en ik krijg de melding dat schijf 1 is beschadigd. Ik heb niet zo veel verstand van de Nas en weet niet exact wat ik moet doen. ik zie op het forum veel vergelijkbare problemen maar ik voel me onzeker over de stappen die ik moet zetten. Mijn vragen zijn. Hoe kom ik er achter of de schijf echt beschadigd is. Ik zie dat ik een herstelopdracht kan geven maar dan moet ik eerst een back up maken. Hoe kan ik eenvoudig een backup maken want de nas gebruik ik juist voor mijn opslag.
wie kan mij helpen
-
Backups moet je altijd maken, een NAS is geen backup.
Verder, je kunt de herstelopdracht uitvoeren, gaat meestal goed echter, Synology geeft altijd een backup waarschuwing.
-
je zegt het gaat meestal goed, ik gebruik nas ook voor opslag van mijn foto's en die wil ik zeker niet verliezen. is er kans dat ik deze wel verlies bij een herstel?
-
Maak dan je nodige backup, ik geef geen garanties.
-
ik snap dat je geen garanties kunt geven. hoe kan ik het gemakkelijkste een back up maken want ik heb geen grote schijf waar deze info op kan. Kopen of zijn er andere mogelijkheden?
-
Belangrijke data backup je altijd. Ik doe dat naar een externe HD (En een 2e nas) via HyperBackup.
Ook al gaat een herstel meestal goed, een extra backup moet je toch hebben. Die aankoop zou ik nooit uitsparen als de data dierbaar is. Ik koop doorgaans een lege USB behuizing voor een HD en koop er een losse HD bij. Let er wel op dat de aankluiting USB3 is. Dat backupt een stuk sneller dan via USB2