Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: daansmit op 19 september 2012, 12:36:43
-
Hallo iedereen,
Sinds 2 weken heb ik een Synology DS412+ staan met 4 Seagate Barracuda 3TB schijven (ST3000DM001).
Gisterochtend (18 september) begon mijn NAS om ongeveer 06:30 te piepen omdat er schijven uitgevallen/gecrashed waren. Als bijlage de log van mijn NAS.
In mijn router log stond 7 uur voordat dat gebeurden dit:
09/17/2012 23:21:00 **Smurf** 195.132.128.255, 57792->> 192.168.2.9, 51006 (from PPPoE1 Inbound)
En ongeveer 200 van dezelfde logs later eindigde het hier mee:
09/18/2012 06:15:19 **Smurf** 195.132.128.255, 57792->> 192.168.2.9, 45111 (from PPPoE1 Inbound)
(192.168.2.9 is het ip van mijn NAS, en let op het tijdstip waarbij de log ophoud)
In mijn KPN Experia router heb ik een aantal poorten open staan voor o.a. Plex media server en wat torrent verkeer.
Ik heb alle schijven er uitgehaald en opnieuw ingezet en inmiddels doen volgens mij 3 van de 4 schijven het weer.
Hoewel er 2 nog op "Not Initialized" staan.
Ik weet niet heel veel van dit soort aanvallen, maar het lijkt er in mijn ogen op dat mijn schijf is gecrashed n.a.v. een DDOS aanval. Klopt dit?
En hoe nu verder? Ik kan niet goed zien of de schijf fysiek gecrashed is.. en ik hem simpelweg moet vervangen. De knop "manage" is gedisabled en het lijkt er op dat ik in DSM helemaal niets kan doen.
Ik heb 2 weken geleden besloten om een flinke investering te doen als eenmanszaak door deze NAS te kopen.
Maar eerlijk gezegd breekt het zweet me nu toch wel uit!
Kan iemand mij helpen / advies geven?
Alvast bedankt,
Daan Smit
-
Over een smurf aanval kan ik je weinig vertellen.
Als je er al belangrijke data op het staan raad je aan om zo min mogelijk zelf te "klooien" en een ticket aan te maken bij synology.
https://myds.synology.com/support/support_form.php (https://myds.synology.com/support/support_form.php)
Succes
-
Zoals Damonnk zegt meteen een ticket aanmaken. Zelf kun je er op dit moment niet veel aan doen. Ik heb zelf gehad dat 1 hardeschijf gecrasht was en 1'tje geïnitialiseerd hierdoor vervalt idd de knop manage. Support ticket aangemaakt en die hebben netjes mijn nas weer draaiend gekregen!
-
Dank voor jullie reactie!
Ik heb zojuist een ticket aangemaakt.