In elk geval is dit een onderwerp wat duidelijk in deze hardware rubriek thuis hoort. Het is niet voor niets dat de schroefjes in het Engelse taalgebied in een 'hardwarestore' verkocht worden.
Het komt te vaak voor dat software problemen in deze rubriek terecht komen. Misschien omdat de de vraagstellers de software ook "hard to understand" vinden.
Tenslotte een "kale NAS" (zonder schijven) - zoals het standaard wordt geleverd, (die moet je er normaal los bijkopen),
zal de NAS sowieso opengemaakt moeten worden om de schijven daarin te kunnen plaatsen.
Kan me voorstellen dat dit een "contra effectieve" situatie is om reeds een kast geborgd met schroefjes te leveren,
als er eerst nog schijven in een NAS geplaatst moeten worden. Gewoon losse schroefjes erbij leveren lijkt mij een stuk logischer?
Het bijleveren van losse schroeven heeft een hoog IKEA gehalten. Dus een nachtmerrie voor velen.

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat als je een externe behuizing voor een harddisk kocht, er geen schroeven in zaten. Normaal begin je altijd met het losschroeven van de behuizing. Met het bijleveren van losse schroefjes vraag je alleen om problemen omdat ze zoek kunnen raken bij het uitpakken, of ze worden in de fabriek vergeten bij te leggen. (Zoals hier blijkbaar ook gebeurd is met de andere schroeven die in de handleiding genoemd werden)
Een ander risico dat ik zie is dat iemand de nas aan één zijkant uit de doos pakt en niet door heeft dat de twee helften los zitten en dan de andere helft stuk op de grond valt. Gewoon omdat je niet verwacht dat het niet één geheel is.