Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: nicolinden op 24 augustus 2012, 20:06:26
-
Hoi Allemaal,
ik ben al een aantal jaren een gebruiker van Synology. In het verleden had ik altijd een disk van WD in de station zitten maar pas geleden heb ik besloten mijn NAS te vervangen door een DS212+ met 2 x Seagate Barracuda 3 TB 7200 rpm 64 mb 3,5 inch.
Nu heb ik hem pas sinds 14 juli maar nu al geeft de smart status een foutmelding aan. Nu begrijp ik dat de seagate schijven vaak een seek_error_rate foutmelding geven maar aangezien ik er allemaal niets van snap :D wil ik toch even checken of ik nu mijn schijf moet laten vervangen of niet.
Ik heb de foutmelding bijgevoegd, zou iemand aub zo vriendelijk willen zijn met te laten weten wat ik nu moet doen want ik wil niet mijn data kwijt raken. En als ik deze melding kan negeren, is er dan ook een mogelijkheid de melding in de Diskstation te laten verdwijnen?
Vriendelijke Groet,
Nico
-
Even opgezocht wat het is:
Description
Seek Error Rate S.M.A.R.T. parameter indicates a rate of seek errors of the magnetic heads. In case of a failure in the mechanical positioning system, a servo damage or a thermal widening of the hard disk, seek errors arise.
Recommendations
Although this parameter is not considered critical by the most hardware vendors, degradation of this parameter may indicate electromechanical problems of the disk. Regular backup is recommended. If no other (critical) parameters report a problem, hardware replacement is recommended on mission critical systems only.
Ik zou contact opnemen met de leverancier en dit probleem voorleggen.
Als het mijn NAS was ging deze schijf eruit en een vervanger erin.