Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Peter J op 31 mei 2015, 15:26:27

Titel: Slaapstand
Bericht door: Peter J op 31 mei 2015, 15:26:27
Ondanks alle berichten over het "niet" in de slaapstand gaan kennelijk nog geen oplossing.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn software te maken die het mogelijk maakt om te kunnen volgen waardoor de NAS actief blijft of steeds uit de slaapstand komt. Het apparaat slijt onnodig en gebruikt stroom terwijl dat niet nodig is.

De enige oplossing is uitschakelen maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Aub dit bericht niet verwijderen. Ik zou graag reacties/ suggesties ontvangen.

Titel: Re: Slaapstand
Bericht door: Babylonia op 31 mei 2015, 16:36:03
Zolang er push-berichten, of andere services op het netwerk naar de NAS toe actief blijven, gaat een NAS niet in slaap.
DAAR moet je dus iets aan doen.

Zoek verder op het forum over die problematiek, want er is al erg veel over geschreven.
Titel: Re: Slaapstand
Bericht door: Birdy op 31 mei 2015, 16:41:09
Zoals bekend, als je dus DSM 5.2-5565 Update 1 draait, komt er binnenkort update 2 die dit probleem gaat oplossen.
Als je niet of niet wilt wachten dan kun je een ticket inleggen, misschien dat Support het voor jou gaat oplossen op afstand of je krijgt mogelijk een patch.

Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.

Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
Titel: Re: Slaapstand
Bericht door: RicoK op 01 juni 2015, 12:20:39
Omdat mijn DS112+ (ook) niet meer in slaapstand gaat sinds de laatste update heb ik een ticket aangemaakt bij Synology.

Daar vandaan kreeg ik de volgende reactie:

Dear user,

If this issue occurs after install 5.2 update1, please go to Control Panel > File Services > Win/Mac/NFS to disable Windows file service then see if issue still remains.

If hibernation is working after disable Windows file service, then it is a known issue, we will fix this issue soon.

If the problem still remains, to look deeper into this issue, please follow the instructions below and provide the information requested, so that we can check your system from here.

Remote Access Instructions
===============================================================
Please follow these steps and send us the related information,

(1) Enable the option "Remote access" via DSM -> Support Center -> Support Services

(2) There will be one Support identification key, please copy it directly

(3) Paste the identification key and also the user "admin"'s temporary password in your mail, we could then establish necessary session(s) to your DSM and check your issues directly.

Due to our design, some commands/connections only be available via this unique account "admin", thus we will need his temporary password. We are sorry for any inconvenience it might cause.
===============================================================

Note: our static external IPs are from 118.163.30.16, 125.227.152.103 and 59.120.41.39 in case you would like to set up a firewall rule to allow only our IPs to access the system.

Sincerely,
Jason Ren


Vanavond bij thuiskomst van mijn werk hier eens naar kijken.

Wellicht dat mede gebruikers hier iets aan hebben.
Titel: Re: Slaapstand
Bericht door: RicoK op 02 juni 2015, 08:47:25
Mijn DS112+ gaat weer fijn in slaap..... ;)

Het disablen van Windows File Service heeft bij mij gewerkt. En zoals Synology in haar reactie aangaf, dit is een 'known issue' en zal met een volgende update gaan worden hersteld.