Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: jurjengroendijk op 30 maart 2012, 21:40:12
-
Beste allen,
Vandaag mijn DS212J binnen gekregen.
Ik heb twee compatible harde schijven in de DS aangebracht, de kap gesloten, de lan kabel aan mijn pc aangesloten en de netsroom er op gezet. Vervolgens de powerknop ingedrukt en de DS begon te ratelen/werken.
Nadat ie uitgerateld was bleef het rode statuslapje steeds maar knipperen. Synology assistent detecteerde de ds212j wel en ik dacht laat ik de DS installeren. Dit leek goed te gaan totdat de melding over time-out kwam en dat de ds een gedeelte niet conformatteren. Het gegevensgedeelte. En hij zei iets over poort 23?
Anyway, ik kom niet verder. Weet iemand hoe ik van het rode lampje af kom?
Alvast bedankt!
Groet,
Jurjen
PS: HELP!!
-
Weet iemand hoe ik van het rode lampje af kom?
Systeem uitzetten, dan is het rode lampje ook uit :mrgreen:
Een oranje knipperend lampje ken ik wel, maar een rood lampje is echt nieuw voor mij. Ik denk dat je de resetknop (achterop) moet gebruiken (2x lang indrukken, zie Help voor meer info) en dan de FW opnieuw moet installeren met Synology Assistant. Kan goed zijn dat er toch iets mis is met de hardware. Weet je zeker dat de harddisks goed zijn aangesloten?
-
lampje is inderdaad oranje :P Wat is "FW"? En waar doe ik dat in Assistent?
-
Hoe kom ik er achter dat de hardware wel/niet in orde is? En wat betekent het oranje knipperende statuslampje?
Ik dacht 'm "even" te installeren..... valt weer tegen :cry:
-
lampje is inderdaad oranje :P Wat is "FW"? En waar doe ik dat in Assistent?
FW = FirmWare; ofwel DSM.
Als je een DiskStation op de juiste manier reset (knopje achterop), dan geeft de Synology Assistant vanzelf aan dat je DiskStation iets mist en dat er firmware geinstalleerd moet worden.
Hoe kom ik er achter dat de hardware wel/niet in orde is? En wat betekent het oranje knipperende statuslampje?
Zoek even op internet naar de handleiding van je DiskStation model. Daar staat ook in wat het knipperende lampje betekent. Deze kan op verschillende manieren branden namelijk. Hoor je ook een pieptoon?
Als je de DiskStation niet geinstalleerd krijgt is er vast iets mis met de controller, de harddisk of het moederbord. Normaal gesproken is het namelijk heel eenvoudig: harddisk erin, firmware erop en draaien maar.
-
Het knipperende oranje lampje schijnt verminderd of vastgelopen ruimte te betekenen. Als ik reset en de ds opnieuw aanzwengel dan geeft hij op het eind van het opstarten een piep en gaat het lampje knipperen. Kan ik de ds ook proberen te installeren zonder harde schijven? Dan kan ik misschien uitsluiten of er wel/niet iets aan de hand is met de harde schijven........?
Ben benieuwd. Morgen weer verder.....
-
Kan ik de ds ook proberen te installeren zonder harde schijven? Dan kan ik misschien uitsluiten of er wel/niet iets aan de hand is met de harde schijven........?
Nee want de firmware (DSM) wordt op de harddisk geinstalleerd. Je kunt wel de harddisks eens in een PC hangen en ze daar eens partitioneren. Ik weer niet welke schijven je hebt, maar het komt wel eens voor dat ze eerst in een PC gepartitioneerd moeten worden.
Zie ook: viewtopic.php?f=25&t=8387 (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=8387)
-
Hmmm... Ik heb alleen een laptop en geen desktop pc. Dus aankoppelen gaat niet. Toch? Ik heb overigens twee Western Digital Caviar Green WD20EARX van 2Tb. Volgens mij zouden die compatible moeten zijn. Ik ga van de harde schijven er eens opnieuw inzetten. Misschien dat dat helpt. Anders moet ik denk ik bij een computerwinkel de schijven laten checken. Ik heb ze via MyCom op internet gekocht.
Is er nog iets anders dat ik met de harde schijven zou kunnen doen? Heeft synology ook een telefonische helpdesk? Kon ik op de site niet vinden.
Groet,
Jurjen
-
Ik heb zojuist het volgende geprobeerd:
Ik heb beide harde schijven verwijderd, vervolgens heb ik er 1 teruggeplaatst en heb ik de diskstation opnieuw opgestart. Weer eindigde het opstarten met een bliepje en een oranje knipperend statuslampje.
Vervolgens heb ik die eerste harde schijf er uit gehaald en heb ik de twee schijf geplaatst en heb ik de DS weer opgestart. En weer eindigde het opstarten met een bliep en een oranje knipperend statuslampje.
Ik heb bovenstaande in beide harde schijf-sleuven geprobeerd. Het oranje knipperdene lampje betekent volgens handleiding "volume verminderd of vastgelopen" OF "geen volume". Kan dit betekenen dat beide schijven niet ok zijn?
Voor de overige lampjes geldt overigens dat ze constant branden: Lan: groen, disk1: groen, disk2: groen, powerlampje: blauw
Heeft iemand nog advies of heeft iemand dit misschien ook eens meegemaakt en opgelost?
HELLUUUUP :cry:
Groet,
Jurjen
-
Geen volume is toch "normaal" als je opnieuw begint?
Dat moet je aanmaken tijdens de installatie.
-
Ondanks het knipperende status lampje heb ik toch maar geprobeerd om te installeren via Synology assistant. Dat is niet gelukt. Zie mijn screen shot.
Ik ben nu een beetje in de war. Hoort het oranje knipperende statuslampje nu juist wel of niet?
Kan iemand iets opmaken uit mijn screenshot van mijn installatiepoging?
Alvast bedankt!
Groet,
Jurjen
-
Voor de overige lampjes geldt overigens dat ze constant branden: Lan: groen, disk1: groen, disk2: groen, powerlampje: blauw
Is Oké
Dat het status ledje nog knippert, lijkt mij ook oké, immers er is nog niets geïnstalleerd en dus ook géén volume aanwezig.
-
Is Oké
Dat het status ledje nog knippert, lijkt mij ook oké, immers er is nog niets geïnstalleerd en dus ook géén volume aanwezig.
Ok, prima. Maar hoe kom ik verder met m'n installatie van m'n FW. Zie mijn screenshot in vorige post. Zegt jou/jullie dat iets.
Ik zit vast.. :x
-
heb even het forum doorzocht op de door jou gebruikte schijven, zie:
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=7540&p=34591&hilit=wd20earx#msg34591
Denk dat het verstandig is om de DS en de schijven maar eens onder de arm mee te nemen naar de dichtst bijzijnde Mycom winkel. Voor zover ik weet hebben zij een geweldige service!
-
Ok, misschien dat ik dat maar ga doen..... :(
Jullie horen van mij.
Groet,
Jurjen
-
Iemand ervaring met MyCom in Haarlem?
Groet,
Jurjen
-
Liep vandaag tegen hetzelfde probleem aan met nieuwe DS212J.
Disks overgezet van ReadyNas naar Synology.
Oranje led knipperend en een foutmelding over timeout.
Disks gewisseld, andere disk geplaatst, niets hielp.
Uiteindelijk ingeving! Firewall intern uitschakelen (PC draait op Windows 7).
Leek goed te gaan tot diep in stap 5, toch weer time-out!
-
Is dit toeval?? Na maanden probleemloos draaien heb ik sinds vandaag dezelfde problemen....
Ik huiver bij de gedachte dat mijn disc(s) gesneuveld zijn. Moet nu aan het werk, kan dus niks doen, maar ben erg benieuwd wat hier aan de hand is. Dit kon wel eens een vervelende Pasen worden zo ... Hellup!?!
-
Dit is dus het probleem ... Is er geen enkele mogelijkheid om te zeggen probeer te herstellen of zoiets??? Ik heb 1 volume, een back-up van al mijn foto's & data maar niet van films en muziek. Dat stond nog op de 2do list zodra ik glasvezel heb (via disc bij iemand anders).
Gelukkig heb ik wel iTunes Match, dan zou ik alle muziek vanuit cloud terug moeten kunnen halen (lijkt me.....).
-
Ook ik ben nog niets verder. Morgenavond ga ik met m'n DS en schijven bij MyCom langs. Daar heb ik de schijven namelijk gekocht.
Het statuslampje knippert bij mij ook oranje wanneer ik de DS opstart zonder LAN-verbinding met m'n laptop. Ik denk dat het bij mij aan de schijven ligt (formatteren?). Maar goed, daar hoop ik morgenavond achter te komen.
Ik laat het weten.
Groet,
Jurjen
-
Gisteravond wilde ik de DS212J inclusief harde schijven inpakken om deze vandaag mee te kunnen nemen naar de winkel van MyCom. Op dat moment had ik mijn laptop aanstaan en kon ik het niet latem om toch nog een keer te proberen de DS te installeren.
En weer kreeg ik de zelfde meldingen op m'n scherm tijden de installatie: time out; poort 23 open zetten etc. (zie screenshot in post hier voor). Toen (en ik weet niet waarom) besloot ik om Synology Assistant te de-installeren en deze vervolgens van de website van Synology te downloaden om opnieuw te installeren. Zo gezegd zo gedaan. Daarna Assistant geïnstalleerd en opgestart. Het rode lampje van de NAS knipperde op dat moment nog steeds. Ondanks dat gegeven heb ik toch de installatie van DSM via Assistant doorgezet. En dat lukte tot mijn grote verbazing! :D :D
Alles loopt nu als een trein en er lijken geen problemen meer te zijn. Bizar toch? Het enige dat ik dus gedaan heb is het de-installeren van de assistant en deze vervolgens via de versie van de website opnieuw geïnstalleerd.
Hoe dan ook, ik ben blij :)
Bedankt voor de hulp tot zover!
Groet,
Jurjen
-
TOP! dat de oplossing zo simpel (en goedkoop) is.
Véél plezier!