Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: tcooteman op 03 maart 2019, 12:17:53
-
Ik krijg sinds kort een waarschuwing : storage pool 1 waarschuwing. Ik heb een DS212j met twee schijven van ieder 2TB.
Wat moet ik doen met deze waarschuwing? Ik ben maar een leek maar ben wel bang dat ik straks met een kapotte schijf zit met allew gevolgen van dien.
-
Wat is de waarschuwing?
-
Storage pool 1 waarschuwing. Dat is wat ik lees. Zie bijlage.
-
Zowat niet te lezen maar, ik denk dat er staat dat je die HD moet controleren.
-
Ik snap nog steeds niet dat mensen bij een screenshot alles tonen i.p.v. alleen het relevante deel. Nu kun je inderdaad niets lezen en is het hele plaatsen onzinnig.
-
Bedankt voor je "positieve" reactie. Had al een printscreen gemaakt maar die was te groot. Trouwens daar gaat mijn vraag helemaal niet over. Ik ben nu bezig om een smarttest te doen. Even afwachten wat daar uit komt en dan neem ik weer contact op.
-
Maar het plaatje is toch ook niet te lezen?
We willen hier allemaal helpen maar je moet het wel een beetje mogelijk maken.
Knip dan alleen dat schermpje uit met de snipping tool van Windows.
-
We zijn niet allemaal zo kundig. Ik dacht mijn best gedaan te hebben.
-
Slachtoffer opmerking.
Je kunt toch zelf ook wel zien dat je plaatje niet te lezen is?
Als je niet weet hoe je een fatsoenlijke screen capture kun maken tik je de foutmelding toch gewoon even over.
-
Ik stop met deze topic. Mijn probleem wordt hiermee niet opgelost. Ik zoekt wel een andere mogelijkheid. Bedankt in ieder geval.
-
Tja, waarom zouden wij moeite doen met helpen als degene met een probleem niet eens zelf moeite wil doen met een duidelijke vraag. Persoonlijk haak ik meestal af als plaatjes niet leesbaar zijn.
-
Neem dit topic: https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/hdd-vervangen-schijf-1-of-volume-1/msg266165/?topicseen#msg266165
Plaatjes leesbaar en probleem opgelost binnen een paar uur.
-
Ik dacht een beetje support te krijgen maar mijn probleem hangt dus alleen af van het plaatje wat ik heb meegestuurd. Mijn probleem is dat ik een storage pool 1 waarschuwing krijg.
-
Je begrijpt het gewoon niet, als we niet duidelijk KUNNEN lezen wat de foutmelding is, dan KUNNEN wij niet adviseren dus, ook GEEN support geven, tenzij je mogelijk een verkeerd antwoord wilt.
99% van de leden kunnen het ook, dus waarom zou je jij dat dan niet kunnen ?
Waarvan 1% het later wel kunnen.
Maar goed, ik maakte een gokje wat ik las.
Kan je het anders dan maar precies melden (overtypen) wat er in het rood staat ?
-
Ik krijg het niet voor elkaar om de foto kleiner te maken en mee te zenden. Ook niet met windows snipping tool. Zal het nog eens proberen. Sorry voor mijn reacties.
-
Ik gebruik het niet maar, even Sniping Tool van Windows gebruikt en mijn gehele scherm geselecteerd, werkt perfect en is niet te groot (148KB) om te plaatsen......
-
Kijken of het nu lukt. Wat een gedoe.
-
Verkeerde plaatje, je moet beginnen met het eerste plaatje in je tweede post.
Maar dit plaatje is wel leesbaar dus, je bent een stap verder. ;)
-
Nog een keer.
-
In het rood staat wat je moet doen, meer info in DSM Help (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/StorageManager/disk).
-
Daar ben ik al mee bezig, zoals je hiervoor al had kunnen lezen. De S.M.A.R.T. test duurt behoorlijk lang en is nu nog maar op 60%.
-
Ik stop er mee. Ik wacht nu wel die test af.
-
Waar stop je mee ?
-
Sorry maar ik stop met deze topic. Ik moet toch eerst die test afwachten en ik ben bang dat ik hier niet verder kom. Sorry in ieder geval wel bedankt voor het meedenken.
-
Ok....je verwacht dus niet dat je nog hulp nodig hebt ?
-
Uiteraard heb ik hulp nodig maar ik moet sowieso wachten tot de test klaar is en dat kan nog wel een paar uurtjes duren. Vandaar.
-
Ooooo, bedoelde je het zo ::)