Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: arjen58 op 29 september 2013, 19:28:09
-
Beste Forumleden,
Ik heb een vraag over mijn DS710+, ik heb de unit vandaag een andere plek gegeven en gelijk even de schijven eruit en erin geplaatst, om wat stof weg te blazen, echter na het opnieuw aansluiten blijft de led van hdd2 branden en de powerled blijft knipperen, schijven omgedraaid, gekeken of ze echt goed in de sleuven zitten, reset knop ingedrukt, maar niets helpt, wat moet ik doen???
Bij voorbaat dank voor het meedenken
Arjen
-
Had je de HD's wel weer in de goede volgorde teruggezet ? (SHR/RAID) is daar nogal gevoelig voor.
Ga anders even met DSAssistant kijken naar de status van je DS.
-
hij ziet de DS wel in DSassistant, maar kan niet verbinden, en kent ook geen IP adres toe.
Geeft alleen een mac adres weer en status 'offline'
-
Zou nu de resetknop maar eens in drukken totdat je een piep hoort.
Zie http://www.synology.nl/support/faq_show.php?lang=nld&q_id=127 (http://www.synology.nl/support/faq_show.php?lang=nld&q_id=127)
-
heb diverse dingen geprobeerd, op de resetknop ook geen reactie en/of piep, ik heb een mailtje naar Synology gestuurd.
-
Heb je de disken ook al eens van positie verwisseld zoals Birdy eerder aangaf?
Ik zie dat niet terug in je antwoorden namelijk.
Indien je het al wel gedaan hebt vergeet deze post maar.
-
ja , heb ze al een paar keer gewisseld, zonder enig resultaat helaas........
-
Nou, als het "redmiddel" reset ook niet werkt (zou in iedergeval ervoor moeten zorgen dat je een IP van je DHCP krijgt, tenzij je geen DHCP aanbieder hebt in je netwerk*), dan maar wachten op Syno Support, kijken wat men daarvan vindt.
*Als dat zo is, dan DHCP aanzetten in je router, want eigenlijk lijkt het daar wel beetje op (maar kan het mis hebben):
hij ziet de DS wel in DSassistant, maar kan niet verbinden, en kent ook geen IP adres toe.
Geeft alleen een mac adres weer en status 'offline'
-
Vandaag wat mogelijkheden doorgekregen van de helpdesk van Synology.
Schijven eruit halen en systeem aanzetten: na 1 tot 2 minuten moet de (blauwe) powerled
constant gaan branden, wanneer dit zo is, zou het moederbord goed zijn en zou je het in de schijven moeten zoeken.
Bij mij echter blijft de led knipperen, dus zou er iets met het moederbord mis zijn.
De volgende vraag is dan, wie kan er, of weet een bedrijf die Synology kan repareren?
-
Komt de helpdesk niet met een oplossing ik een defect moederbordje?
Laatst iemand op het forum die een bordje naar Taiwan mocht sturen en deze kwam gerepareerd terug.
-
Niet geschoten is altijd mis 8) dus ?
-
Heb vandaag de bevestiging van gekregen gekregen van techsupport van Synology.
dat het moederbord het probleem geeft of heeft zoals je kan zien in onderstaande reactie.
Is er in de buurt van Alphen aan den Rijn een Synology dealer?
If Blue Power LED keeps flashing even when DiskStation has no hard disk, then the motherboard may have malfunctioned.
Please contact your local reseller for RMA return/replace.
Sorry for the inconvenience caused.
-
Kan je dit niet doen bij diegene waar je de NAS gekocht hebt?
-
Ik heb de 710 overgenomen ,maar er zit op dit exemplaar 3 jaar garantie, met kopie factuur en aangemaakte RMA bij Wifi Media in Arnhem aangeboden (daar is de nas gekocht), na een korte diagnose kon men mij vertellen dat hoogst waarschijnlijk het moederbord stuk is en de nas naar Synology Nederland gaat voor reparatie danwel vervanging voor een nieuwe. Hiermee is het probleem gelukkig opgelost.
Mag ik iedereen bedanken voor het meedenken.
Arjen
-
afgelopen week te horen gekregen van Wifi Media, dat ik een nieuwe DS 713+ krijg, en dus de 710 niet word gerepareerd, en krijg hier ook weer 3 jaar garantie op. Gister het apparaat binnen gekregen, en geïnstalleerd.
Ik moet zeggen dat Synology en Wifi Media een erg goede service geeft in deze......Hulde
-
TOP! Heb je gewoon de nieuwste in z'n soort 8)
-
Dat is nog eens service zeg!
-
Netjes hoor