Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Zonnedauw op 02 oktober 2015, 23:39:24
-
Mijn NAS DS1511+ zat voor mijn verhuizing via mijn netgear gigabit switch op het huisnetwek. Na alles opnieuw installeren werkt hij ineens niet meer op de switch. Geen led die op deze poort wil branden. Wel via mijn cisco router van ziggo is de nAs bereikbaar. Volgens mij had ik in in mijn vorige huis een andere router.
Ligt het aan de ciscoo router?
-
Netgear switch misschien defect?
-
Tja, andere router, mogelijk andere instellingen ten opzichte met die van in de NAS?
Kwestie van alles doornemen aan instellingen.
Stel je hebt een vast IP voor de NAS in de NAS zelf ingesteld (in de plaats van in de router). Met nu een andere modem/router die mogelijk gebruik maakt van een andere IP-range dan voorheen, kan een vaste instelling in de NAS die voorheen gold daarmee in conflict zijn.
-
Per ongeluk een andere adapter gebruikt? Die dingen lijken op elkaar maar hebben verschillende output voltages / amperages.
-
Geen led die op deze poort wil branden.
Lijkt me een niet werkende switch. Defect of gewoon niet aan.
-
Dank voor jullie reacties.
Switch is niet defect, poorten doen het gewoon als ik er iets anders op aan sluit.
Ik heb twee synology nassen (oude kleine en een grote) en beiden hebben hetzelfde probleem. Aansluiten rechtstreeks op de switchdan, worden dan niet herkend. Geen ip. Aansluiten rechtstreeks op de router, dan gaat het goed.
Adapter is de juiste. Net nog even gecheckt.
Dhcp staat gewoon ingesteld. ::)
-
Aansluiten rechtstreeks op de router, dan gaat het goed.
Met dezelfde kabel(s) dus: met de kabel(s) tussen NAS(sen) en switch gebruikt ?
-
Kabels controleren met een kabel-tester en/of probeer een andere kabel.
http://www.allekabels.nl/netwerk-kabel-tester/187/2231/netwerk-kabel-tester.html
-
Ja, kabels blijven dezelfde. Wel met anders kabels ook al geprobeerd. maakt niets uit.
Weet niet meer wasr het aan kan liggen.
-
Gebruik je 1 of 2 netwerkkabels vanaf de DS1511+
-
Gebruik 1 lankabel vanaf de nas. Poort Lan-1
-
Wat ik nog mis is het getest zijn van de kabel tussen switch en router... Is die wel in orde? Wat ook nog kan is dat de poorten van de switch niet lekker contact maken doordat er vuil in zit van de verhuizing...
Succes!
Wizjos
-
Die Cisco router van Ziggo, is dat een modem/router?
En hoe is de verdeling van de poorten op zo'n Cisco, is er een scheiding tussen TV en internet over die poorten?
Bestaan ze uit "flexibele poorten" met verschillende VLAN's?
Misschien dat daar nog verschil inzit? Wissel de poorten eens op de Cisco waar je de switch mee hebt gekoppeld.
-
Een (niet managed) switch is niets anders dan een kroonsteentje voor netwerkverkeer.
Als je dus de kabel naar je switch in dezelfde poort van de router stopt en verder met dezelfde kabels werkt dan is de switch defect.
Voorwaarde voor al dit soort testen is wel dat je altijd alles (router en Nas) even reboot bij elke nieuwe configuratie en wel in de volgorde eerst de router en als die stabiel is de Nas pas.
-
Het is een Ziggo Cisco EPC3925 modem-router.
Hij heeft een aparte kabelaansluiting naar de tv.
De ingebouwde switch bestaat uit 4 poorten, 1 t/m 4. Ik kan me niet voorstellen dat ze van elkaar verschillen. Poort 1 kan toch niet anders zijn dan poort 4?
Ik zal iig mijn kabel tester opzoeken. Maar het zou vreemd zijn als de kabel niet goed is. Nu loopt die kabel gewoon via de router en werkt hij wel goed. De kabel naar mijn switch is goed, want er zitten nog meer apparaten op.
Ik heb achter die switch 16p nog weer twee switchen hangen waarvan 1 een POE switch via een POE adapter etc.
Op de hoofdswitch zit nog een sonos.
Mijn switch is een Netgear ProSafe GS116 gigabit
-
Hij heeft een aparte kabelaansluiting naar de tv.
Nee, die aansluiting is de ingang voor de kabel.
Het aansluitpunt van de kabel splits je voor tv en naar je modem/router.
De 3925 heeft niets met de tv te maken.
-
Het is een Ziggo Cisco EPC3925 modem-router.
Hij heeft een aparte kabelaansluiting naar de tv.
De ingebouwde switch bestaat uit 4 poorten, 1 t/m 4. Ik kan me niet voorstellen dat ze van elkaar verschillen. Poort 1 kan toch niet anders zijn dan poort 4?
Nu ken ik de Cisco EPC3925 modem-router niet en hoe het wordt gebruikt bij Ziggo,
EDIT: @Robert Koopman geeft hiervoor nu net uitleg hoe de indeling is,
maar er zijn gewoon modem/routers in gebruik bij een aantal internetproviders waarbij op poorten 1 en 2 een heel andere IP-range gebruikt wordt dan op poorten 3 en 4. De ene IP-range (als VLAN) bestemt voor internet, de andere voor TV. Poorten zijn dan niet door elkaar te gebruiken.
Bij Telfort / KPN is het zelfs zo met hun laatste firmware update, dat afhankelijk wat je eraan koppelt, dan pas wordt bepaald of het voor internet is of voor TV. Die poorten zijn dan "flexibel". Maar ook dan geldt dat je met bijv. het erachter koppelen van een switch, vanaf die switch niet TV en internet door elkaar kunt gebruiken. Of misschien als je er een "managed" switch achter zet, dat het dan wel gaat??
Dus ja, in principe zou het anders ingedeeld kunnen zijn dan wat doorgaans gebruikelijk is of waar jij standaard vanuit gaat.
Maar goed, met de uitleg van @Robert Koopman is het kennelijk niet zo ingedeeld.
-
De 3925 heeft geen iptv poortjes, alle 4 zijn gelijk.
-
Ik vermoede al dat dpoorten gelijk zouden zijn. Toch gisteren de switch kabel op poort 1 gezet van de modem/router.
Overigens de kabels even op de tester gezet. Kabels zijn ok. Alle stapjes zijn groen.
Gisteravond nog even zitten nadenken. Achter de hoofdswitch zitten er toch aardig wat kleinere 4 poorts gigabit switches. Ik tel er nog 4. Meerendeel van deze zitten vol.
Alles werkt verder naar behoren. Zouden deze nassen teveel stroom trekken?
Het is dus nog niet beter geworden. Mijn Nassen doen het niet via de grote switch.
-
Ik neem aan dat je bedoelt dat er teveel stroom uit een utp poort getrokken zou worden door de Nassen?
Nee dat is niet mogelijk.
Heb je al eens geprobeert een Nas via een van de kleiner switches aan te sluiten?
Het kan bijna niet anders dan dat die switch namelijk defect is.
Gelukkig heeft die switch levenslange garantie.
-
Inderdaad gewoon even de keten zo klein mogelijk maken.
Alle andere apparaten afkoppelen, en alleen router - switch - NAS ( + uiteraard nog één PC om via DSM in de NAS te kijken).
Via WiFi en dan een appje als < FING > (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=nl) kan ook wel eens verhelderend werken van wat er allemaal in het netwerk zit. Welke IP's gebruikt worden etc.
-
Gelukkig heeft die switch levenslange garantie.
Moet je niet te oud worden. Uit de specs (http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/datasheet/en/GS116v2.pdf): Mean time between failures (MTBF): 393,000 hours (~45 years)