Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: jvdiesen op 29 januari 2018, 09:59:23
-
Hallo Lezer, Hallo Helper, Hallo Allemaal,
Ik maak gebruik van een Synology NAS DS1815+ deze is rondom oud en nieuw helaas defect gegaan (defect moederbord). Nu is de NAS verstuurd via onze leverancier naar Synology en hebben wij de bevestiging gekregen dat wij een vervangend exemplaar krijgen. Dat is heel mooi natuurlijk, maar de vraag luidt: wat te doen met de 6 schijven?
Wat kan ik doen, of wat moet ik doen met de schijven, zonder data verlies? De data op de schijven is van cruciaal belang en mag niet verloren gaan.
Ik hoop van harte dan één van jullie mij kan voorzien van tips en trucks om, om te gaan met dit issue.
-
Die zet je weer in de nieuwe NAS.
Het is eenzelfde exemplaar toch?
Zie: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_migrate_between_Synology_NAS_DSM_5_0_and_later
Je hebt de bron niet meer dus schijven erin zetten en opstarten.
Waarschijnlijk met Synology Assistant kan je de nieuwe NAS zo fixen.
Status is vast migreerbaar of zoiets. Ik doe dit niet dagelijks dus weet de exacte term niet.
-
Dank voor je reactie!
Het is inderdaad het zelfde exemplaar, ik had de url voor migratie ook al gevonden in de KB van Synology. Maar had de link zo 1,2,3 niet gelegd dat ik die ook kon gebruiken voor een nieuw exemplaar.
Is het nog verstandig om hem eerst op te laten starten zonder de schijven?
-
Opstarten zonder schijven is een moederbordtest, kan je doen.
Weet je dat hij het doet.
-
Moederbord test (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_am_I_unable_to_install_my_Synology_NAS_and_why_is_my_power_LED_is_flashing_constantly).