Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: vischp op 09 december 2015, 07:45:00

Titel: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: vischp op 09 december 2015, 07:45:00
LS... heb een ticket geopend omdat ik file sharing niet juist werkend krijg. Ik maak via file station een link aan en verstuur deze naar bijvoorbeeld een vriend. de vriend kan de link gewoon benaderen en op moment dat hij de mappen of files wil downloaden krijgt ij een foutmelding, zie bijlage.

de helpdesk komt terug met hun reactie op mijn ticket en vraagt mij 'What port number do you use for DSM, could you provide the IP+port number, and the admin password?'. 

Ik vertrouw dit uiteraard voor geen meter en heb reply gestuurd waarom en orgnisatie vraagt om een admin-ww en daarop reageert hij dat hij 'The reason why i asked for the admin password and remote access is to see if I am able to reproduce the problem with your environment/NAS. The admin has full access, with this account it is easier to rule out the factor of privilege/permission'

ik geloof van harte dat hij dan meer kan reproduceren als hij in bezit is van mijn admin wachtwoord, maar heb dit echt nog noooit meegemaakt en ben uiteraard niet van plan om dit met hem te delen.

heeft één van jullie dit eerder meegemaakt?

Paul
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Robert Koopman op 09 december 2015, 08:27:25
Ja hoor, veel vaker meegemaakt.
En zo lossen ze problemen van afstand meestal prima op.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Pippin op 09 december 2015, 08:29:58

Naar welk adres heb je gemaild?
Als het Synology is dan is het wel ok maar een prettig idee is het niet.

Wijzig het wachtwoord van het standaard admin account en als ze klaar zijn wijzig je nog een keer.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Birdy op 09 december 2015, 08:34:00
Heb dit ook wel eens meegemaakt, met een RAID issue, probleem hebben ze remote opgelost.
Staat ook in DSM Help. (https://help.synology.com/dsm/?section=DSM&version=5.2&link=SupportCenter%2Fsupport_services.html)
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Stephan296 op 09 december 2015, 08:52:54
Dat ipadres + port klopt niet.
Ik heb ze ook wel eens toegang verschaft maar dat ging op andere basis dan ipadres + port.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Robert Koopman op 09 december 2015, 09:02:13
We hebben het toch wel over de helpdesk van Synology?
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Birdy op 09 december 2015, 09:09:22
Misschien even de betreffende E-Mail hier tonen ?
En aangeven hoe en waar je die Ticket hebt ingelegd.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Stephan296 op 09 december 2015, 09:09:43
Hoe heb je het ticket aangemaakt?
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Stephan296 op 09 december 2015, 09:10:01
Dat zeg ik @Birdy :-)
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Briolet op 09 december 2015, 09:10:35
Hoe moeten ze anders een probleem oplossen als ze er niet zelf bij kunnen komen. Alles via mailwisseling uitleggen is zeer inefficiënt, en dus duur. Als je een PC naar een werkplaats brengt of een techneut in huis haalt zitten die ook bij je apparatuur. Het alternatief is om het probleem zelf op te lossen.

Synology geeft 3 IP adressen van waaraf ze inloggen. Ik heb die IP adressen standaard in mijn firewall staan zodat iemand anders er vanaf het internet nog steeds niet via ssh in kan met dat account.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: vischp op 09 december 2015, 09:36:55
denk allen voor reactie.. bijgaand de email. heb het via de officiele website van Synology aangemeld en ticketnummer ontvangen. mailadres lijkt ook wel de echte te zijn... maar dan nog, ik ga toch niet mij admin wachtwoord weggeven, druist echt tegen al mijn principes in

"Synology Support" <support@Synology.com>

Re: Synology Support Ticket: #713870‏


Re: Synology Support Ticket: #713870
Synology Support (support@Synology.com)  Toevoegen aan contactpersonen   Prioriteit Hoog  7:35   Dit bericht boven aan het Postvak IN laten staan 
Aan: paul visch
support@Synology.com
Hi Paul,

First of all I do not understand the language at all, so you would need to help translate so that I can understand better.

der2.synology.com It seems it is saying something about this link, you would need to make sure this is accessible.

The reason why i asked for the admin password and remote access is to see if I am able to reproduce the problem with your environment/NAS.

The admin has full access, with this account it is easier to rule out the factor of privilege/permission.

So please provide required information.

Have you also tried with File Station (DSM), does issue occur with File Station too? Or only to DS file?

Hope this helps.

Take care and have a good day,
Harper Shen
Technical support
Synology
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Stephan296 op 09 december 2015, 09:40:42
Als je dat niet geeft kunnen ze je ook niet helpen.
Heb je ook de eerste mail waarin ze om je ipadres + poort vragen.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: vischp op 09 december 2015, 09:45:38
bijgaand de eerste email

What port number do you use for DSM, could you provide the IP+port number, and the admin password?

Please help translate the error message.

Hope this helps.

Best Regards,
Harper Shen
Technical support
Synology
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: TonVH op 09 december 2015, 10:58:10
Snap weinig van bovenstaand.

De enige keer dat ik een probleem had wat door Synology moest worden opgelost. Heb ik het aangemeld via "Ondersteunings center" en daar bij "services" toegang gegeven en aan hen de identificatiesleutel doorgegeven waarmee ze toegang tot het systeem hadden.

Volgens mij heb ik toen geen IP + adminWW ingegeven. Meen wel dat Admin geactiveerd moest zijn.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: klen op 09 december 2015, 14:10:40
Die helpdesk-dude wil je gewoon helpen. Verander je admin wachtwoord tijdelijk en laat hen weten op welke poort je DSM draait.
Verander desnoods de DSM poort tijdelijk.
De fout ligt bij de gebruikerspermissies voor de gebruiker die de filestation link wil openen. Je moet die gebruiker vermoedelijk rechten geven op het gebruik van Filestation.

Iets dat Synology in 5 minuten kan zien en in 6 minuten kan oplossen -  als je de melding even in het engels vertaald


Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Briolet op 09 december 2015, 18:30:59
Bij problemen heb ik de taal steeds even op Engels gezet voor het maken van screenshots, zodat Synology begrijpbare plaatjes kreeg.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Stephan296 op 09 december 2015, 18:32:51
Snap weinig van bovenstaand.
+1
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: thecell op 10 december 2015, 10:50:06
Mail komt van synology.com en Harper Shen is iemand van de support ( heb zijn naam ook gevonden op het Engelse Synology-forum. )

Ja hoor, veel vaker meegemaakt.
En zo lossen ze problemen van afstand meestal prima op.
Inderdaad, bij mij ook al eens.

Toen heb ik mijn admin pw in iets anders veranderd. Nadat het opgelost was weer omgezet in m'n ouwe pw.

Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Babylonia op 10 december 2015, 11:40:05
Om hulp van de niet Nederlandse Synology Support afdeling te krijgen lijken me de te volgen stappen toch erg duidelijk.
Bij ondersteuning in het tekstveld staat de volgende tekst:

"Om misverstanden te vermijden gebruikt u voor het formulier Engels."

Om in een aan te maken ticket-formulier m.b.t. titels en voorgedrukte items ook daarin mogelijke misverstanden uit te sluiten, verander ik zelf voor de gelegenheid de taal van de gebruiksinterface van DSM naar Engels.   En laat het in die taal staan, totdat het probleem is opgelost (of ticket is gesloten).

Men geeft specifiek informatie vanuit welke 3 IP-adressen de support plaatsvindt, zodat je daar in je Firewall rekening mee kunt houden.
Naast een tijdelijk veranderd admin wachtwoord, wat je zou moeten verstrekken, vraagt men nog een ondersteuningsidentificatiesleutel.

Hieronder een voorbeeld wat ik kreeg als eerste antwoord op een support-aanvraag m.b.t. de Synology router:

[attachimg=1]

Dus ja, het lijkt me vrij duidelijk dat als je support wilt je die gegevens toch maar beter versterkt.
Voor een servicebeurt van je auto, geef je de sleutel ook af aan de garage.
Dat vertrouwen dat er geen misbruik van wordt gemaakt, daar gaan we in eerste instantie toch van uit.

Overigens heeft men die optie in mijn geval toen niet gebruikt (heb ik achteraf gecontroleerd in de logbestanden). Ik kreeg een bericht dat de software van SRM een aantal beperkingen had waardoor ik een afwijkend resultaat kreeg, van wat ik had verwacht. (Betrof de werking van Port Forwarding die boven Firewall regels gaan).
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Auriga op 15 december 2015, 20:03:19
Waarom probeer je zelf niet via het admin account om uit te sluiten of het een permissie probleem is of niet?
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Babylonia op 15 december 2015, 20:41:10
Hoe bedoel je?
Als support je met hun kennis en expertise wil helpen een probleem op te lossen en vraagt je toegang te verlenen naar je NAS of router, is het een kwestie dat je daar  behulpzaam in bent en je hen de toegangsgegevens verschaft als admin.
Geef je die niet, ook prima, maar dan ook geen hulp. Zo simpel is het.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Auriga op 16 december 2015, 16:28:39
Support wil proberen om het probleem te reproduceren met het admin account, om uit te sluiten of het een permissie probleem is. Ik bedoel dat je dat zelf ook kunt testen, en je daarvoor geen wachtwoord hoeft af te geven.
Als het met admin wel werkt moet je verder gaan zoeken in de permissies, zo niet dan kun je alsnog support vragen bij synology...
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Babylonia op 16 december 2015, 17:15:32
Ik bedoel dat je dat zelf ook kunt testen, en je daarvoor geen wachtwoord hoeft af te geven.

Als je het probleem zelf kunt oplossen is hulp van een support of bij een ander overbodig.
Maar de TS vroeg nu juist wel hulp bij support aan omdat hij er zelf kennelijk niet uitkwam.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Birdy op 16 december 2015, 17:25:41
Bespaar jullie de (goed bedoelde) moeite maar, @vischp is alleen maar op 9 december hier actief geweest, ingeschreven, deze topic gestart en 2x gereageerd.
TS zal er wel uitgekomen zijn ::)
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: vischp op 16 december 2015, 19:58:08
Allen, dank voor jullie reactie. had geen notificaties meer gekregen dat er nieuwe berichten waren binnengekomen op deze post.

Probleem lijkt opgelost te zijn, vermoeden is dat persoon aan andere kant een conflict had op zijn laptop waardoor foutmelding naar boven kwam.

Daarnaast blijf ik principieel bij stelling dat ik mijn wachtwoorden niet ga uitdelen, ook al kan ik ze daarna weer wijzigen, is volgens mij echt een basisregel en verbaasd me dat iedereen hier zo nuchter over doet..anyway.. case closed.
Titel: Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
Bericht door: Pippin op 16 december 2015, 20:12:47
Citaat
is volgens mij echt een basisregel
Eens, ik heb het ook nog nooit gedaan, maar...
Citaat
daarna weer wijzigen
is naar mijn mening afdoende als men er zelf echt niet uitkomt.
En is het toch wel aardig dat deze hulp geboden wordt.
Moet wel zeggen dat ik zelf zeer weinig problemen ondervind.

Citaat
verbaasd me dat iedereen hier zo nuchter over doet
Omdat het aan de lopende band gebeurt.