Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: vvdboogaard op 20 januari 2014, 15:25:40
-
Ik heb onlangs mijn Synology (DS212j) tijdelijk van het stroom af gehaald. Nu heb ik alles aangesloten, maar tot mijn verbazing blijft het status LEDje oranje groen knipperen. Omdat ik de Synology niet via het internet kon aanroepen heb ik de Synology Assistant erbij geroepen en die meldt dat mijn Synology niet geïnstalleerd is! Wil ik dat wel doen, dan wist hij alle data van de schijven..
Wie helpt mij uit de brand?
-
Lees en probeer eerst even:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/127
Ik heb onlangs mijn Synology (DS212j) tijdelijk van het stroom af gehaald. Nu heb ik alles aangesloten, maar tot mijn verbazing blijft het status LEDje oranje groen knipperen.
DAT is wel heeel sterk....hoe kan dat nou ?
-
Lees en probeer eerst even:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/127
Ik heb hem zojuist gereset, en ik blijf dit scherm houden:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcl.ly%2Fimage%2F0P3Q2a2w1C13%2FPhotoshop-2014-01-20-at-6.56.10-PM.png&hash=e220de547b0f2a4f35515f5a2e555bdb599fc765)
Ik heb onlangs mijn Synology (DS212j) tijdelijk van het stroom af gehaald. Nu heb ik alles aangesloten, maar tot mijn verbazing blijft het status LEDje oranje groen knipperen.
DAT is wel heeel sterk....hoe kan dat nou ?
Ik heb echt geen idee. Het is niet dat ik ermee gegooid heb o.i.d.
Is het mogelijk om 1 van de 2 schijven eruit te halen? Mijn NAS stond in SHR namelijk. Ik las ook ergens dat de DSM een aparte partitie heeft, dus dat de schijven niet worden gewist?
-
Ik zou dan deze tut volgen:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/379
Ik las ook ergens dat de DSM een aparte partitie heeft, dus dat de schijven niet worden gewist?
Klopt, maar je krijgt waarschijnlijk wel een keuze, dus goed opletten wat je kiest want, je wilt NIET formatteren !
Is het mogelijk om 1 van de 2 schijven eruit te halen? Mijn NAS stond in SHR namelijk.
Je zou dat kunnen overwegen, in dat geval heb je dan nog een backup.
Als alles goed gegaan is....DSM staat weer op 1 disk en het is (nog steeds) SHR, dan kun je de 2e disk weer toevoegen en laten repareren.
Nog even iets, geen idee wat er gebeurd is maar, KAN het zijn dat je bent verhuisd en hierdoor je disken geen goede connectie meer hebben ? (Dit zou kunnen gebeuren als je de HD's niet geschroefd hebt in de DS.
Dus dat kan je nog eerst bekijken en eventueel de HD's even eruit halen en in dezelfde volgorde terugzetten b.v.
-
Ik zou dan deze tut volgen:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/379
Ik las ook ergens dat de DSM een aparte partitie heeft, dus dat de schijven niet worden gewist?
Klopt, maar je krijgt waarschijnlijk wel een keuze, dus goed opletten wat je kiest want, je wilt NIET formatteren !
Is het mogelijk om 1 van de 2 schijven eruit te halen? Mijn NAS stond in SHR namelijk.
Je zou dat kunnen overwegen, in dat geval heb je dan nog een backup.
Als alles goed gegaan is....DSM staat weer op 1 disk en het is (nog steeds) SHR, dan kun je de 2e disk weer toevoegen en laten repareren.
Nog even iets, geen idee wat er gebeurd is maar, KAN het zijn dat je bent verhuisd en hierdoor je disken geen goede connectie meer hebben ? (Dit zou kunnen gebeuren als je de HD's niet geschroefd hebt in de DS.
Dus dat kan je nog eerst bekijken en eventueel de HD's even eruit halen en in dezelfde volgorde terugzetten b.v.
Dan ga ik 1 schijf eruit schroeven. Ik had ze net namelijk al een losgekoppeld en opnieuw bevestigd, maar geen resultaat helaas. Ik ga het eens proberen! Alvast bedankt!
-
We horen (zien) het wel.
Succes ;)
-
Bij het herinstalleren krijg ik een foutcode 38.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcl.ly%2Fimage%2F2P2P2A1f133M%2FImage%25202014-01-20%2520at%25207.58.36%2520PM.png&hash=e9de3fe7a70f2a91d76d34211e3924eb74972f64)
Port 23 is geforward op het IP adres van de NAS. NAS is via een ethernetkabel verbonden met de switch (laptop ook overigens). Wat gaat er mis?
-
Port 23 is geforward op het IP adres van de NAS. NAS is via een ethernetkabel verbonden met de switch (laptop ook overigens).
Ter info: Dat is alleen maar nodig als Syno Support je remote gaat helpen.
Nu foutcode 38.
Ik zou nu het moederbord even testen voor de zekerheid:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/366
-
Moederbord doet het. Ik ga zo eens kijken of ik de schijven in een andere behuizing kan plaatsen. Bedankt voor de moeite in ieder geval!
-
Blijkbaar is je Synology kapot anders geeft die deze foutcode niet en verliest die zijn systeempartitiie niet zo maar. Ik zou een ticket aanmaken bij synology of contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt.