Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: marcderoo op 09 december 2020, 18:01:02
-
Gisteren was mijn RS815+ server ineens niet meer bereikbaar via quickconnect.
Vanmorgen gelijk de machine bekeken, er brandde een rode 'alert' en bij de 4 schijven brandde de oranje lampjes continue.
De machine geprobeerd te herstarten, maar deed hij niet. Uiteindelijk de power kabel eruit gehaald en na paar minuten er weer in gedaan. Er gebeurd helaas niets... Het groene lapje bij power blijft knipperen (op de foto net niet zichtbaar), de rode alert brand continue en de 4 schijven banden ook continue. Wederom geprobeerd te herstarten, maar er gebeurd niets. Ik hoor de fan ook niet draaien en er is ook geen groen (of oranje) lampje bij de UTP aansluiting, lijkt dus ook dat hij niet eens opstart.
De schijven eruit gehaald om te kijken of het systeem dan wel opstart, dat werkt helaas ook niet...
Nu één schijf (Seagate Constellation ES.3) eruit gehaald om te kijken of ik deze rechtstreeks aan mij mac kan hangen. De schijf wordt wel herrekend maar kan niet gemount worden. Mijn mac (Catalina) wil de schijf gelijk formateren, maar dat is uiteraard NIET de bedoeling.
Wie heeft er een advies/oplossing...
-
Advies:
Kijk eerst eens naar de betekenissen van ALLE ledjes:
[attachimg=1]
-
Dank je, dat zou betekenen dat de ventilator kapot is (rood knipperend lampje). Enig idee of dat zelf te vervangen is, of wie dat eventueel zou kunnen fixen?
-
https://www.mobile-harddisk.nl/product/2791/synology-fan-4040201.html
-
Dank je, ik ga hem morgen open schroeven en kijken of dit het probleem is!