Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: wouter.coppens op 23 juli 2014, 13:56:52
-
Hey,
Zijn er nog gebruikers die hun synology voor reparatie hebben moeten terugsturen?
Mijn DS414 is nu al meer dan 5 weken geleden teruggestuurd voor reparatie en ik heb nog altijd geen nieuws ontvangen. Is dit normaal?
:'(
-
Zijn er nog gebruikers die hun synology voor reparatie hebben moeten terugsturen?
De vraag is, naar wie teruggestuurd ? Toch niet naar Synology in Taiwan :S
-
Toch niet naar Synology in Taiwan :S
Een containerschip doet er iets van 4 week over. Maar als de schepen om de twee week vertrekken, kan het ook zo 6 week duren voor hij over is. ;D
-
En dan moet die nog terug ... :'(
-
Ik begrijp uit je reactie dat je dus inderdaad de DS naar Taiwan hebt verstuurd :?:
Waarom naar Taiwan en niet via je leverancier hier, je hebt toch gewoon garantie ?
Tis maar een (nieuwsgierige) vraag hoor ;)
-
Ik heb hem teruggestuurd naar mijn leverancier. Wat hij ermee gedaan heeft, weet ik niet.
Volgens mijn leverancier zit het toestel nu bij Synology.
Ik hoop dat Synology een reparatiedienst in de Benelux heeft. Het terugsturen naar Taiwan was ironisch bedoeld.
-
Ik heb zelf n Ds naar Taiwan gestuurd (postnl) en binnen vijf dagen was het apparaat op plek van bestemming. Kreeg netjes een bevestiging hiervan.(van synology zelf) Allemaal zeer correct.
Na reparatie wat minder dan een dag duurde! Had ik mijn Ds binnen drie werkdagen weer thuis. Ofwel super service.
-
Dat is dan super super snel via Taiwan :!:
Dan moet dit ook kunnen hier in NL, dan wel sneller, maar geen 5 weken dus.
@wouter.coppens
Zou maar eens heel snel bellen met die leverancier want dit lijkt natuurlijk helemaal nergens op.
En geef het voorbeeld maar eens aan van Don Ivo.
Succes :!:
-
Ik heb zelf n Ds naar Taiwan gestuurd (postnl) en binnen vijf dagen was het apparaat op plek van bestemming.
Ik zie op de PostNL site dat ze inderdaad alles per luchtpost versturen. Taiwan staat niet in hun lijstje maar voor Japan geven ze 4 à 5 werkdagen aan als bezorgtijd (http://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/post-versturen/post-naar-het-buitenland/buitenlandse-verzendvoorwaarden/verzendvoorwaarden-per-land/?country=jpn). Niet alle vervoerders doen alles standaard per luchtpost. Een paar jaar geleden zijn ook weer diverse aanbieders op de lijnen naar/van de VS weer terug gestapt op zeepost wegens de ingewikkelde formaliteiten bij luchtpost. (i.v.m. aanslagen/bompakjes etc)
-
http://www.synology-forum.nl/index.php?topic=13010.0
Ik ben niet de enige met ervaring van de geweldige support van Synology. Misschien heb je hier iets aan.
-
Mijn DS1511+ was op een gegeven moment ook stuk, ik dat ding terug gestuurd naar coolblue, waar na ik na 3 weken belde hoe het er mee was, vertelde ze dat het nog wel 3 weken ging duren omdat dat ding naar Synology zelf was doorgestuurd.
Ik heb dus verteld dat dit mij echt te lang ging duren waar door ik mijn geld (als shoptegoed) terug kreeg waar na ik dus de 1513+ heb gekocht met wel een bijbetaling van ongeveer 15 euro 8)
Ik had verwacht dat ik een deel van het aankoop bedrag zou terug krijgen, maar tot mijn verbazing kreeg ik het totale aankoop bedrag terug waar door ik dus voor bijna niks een nieuwe DS1513+ met weer 3 jaar garantie kon kopen.
-
Helaas begaf mijn DS213 het ook op vrijdag 18 juli 2014. Via synology ticket aangemaakt en kreeg via de email instructies om de DS naar Synology UK te sturen. Mijn replacement wordt a.s. dinsdag 29 juli 2014 thuis afgeleverd. Ik had hem destijds bij Coolblue gekocht.
-
Ik heb me vrijdag eens boos gemaakt aan de telefoon met mijn leverancier. Hij heeft dan op zijn beurt zich eens boos gemaakt op zijn leverancier en plotseling krijg ik volgende week een nieuw toestel.
;-)
-
Netjes :)
-
Mooi zo ;D
-
En wat is er precies kapot gegaan aan je NAS?
-
Ik kreeg altijd de melding 'configuration lost'.
Ik kon dan wel de backup van mijn config terugplaatsen, maar dan moest ik wel nog alle applicaties opnieuw installeren.
Het bleek een hardware probleem te zijn.