Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Remon op 01 februari 2014, 12:00:55

Titel: TV UPC Horizon data via NAS?
Bericht door: Remon op 01 februari 2014, 12:00:55
Ik heb een heel apart probleem.

Mijn netwerkomgeving loop via de Horizon UPC-box. De vier UTP-poorten gebruik ik voor de PS3, SmartTV, de NAS en een losse router.

Als ik in DSM ga kijken bij de broncontrole zie ik bij de LAN1 (UPC Horizon) dan er bij geen gebruik er geen data verstuurd wordt.

Echter als ik de Horizon Box aan zet om TV te gaan kijken gaat er vervolgens rond 10Mb/s verzonden worden. En deze verzonden data zorgt er vervolgens voor dat mijn ontvangst gaat haperen van de TV. Trek ik de UTP-kabel weer los dat is het beeld prima. De losse router heb ik als test aangesloten, maar dit moet natuurlijk niet nodig zijn.

Ik snap niet waarom de data verstuurd wordt van de NAS. Kan dit met de mediaserver of videostation te maken hebben?

EDIT: het heeft met de mediaserver te maken. Als ik het uitzet is het dataverloop weer normaal. Nu dus de instellingen van de mediaserver maar een juist instellen, klaarblijkelijk staan deze nog niet goed.

Omdat ik geen vertrouwen in de UPC-medewerkers heb en wel in jullie stel ik de vraag dus eerst maar op het forum. UPC kon aan het signaal verder niets geks constateren.

Titel: Re: TV UPC Horizon data via NAS?
Bericht door: A110 op 25 februari 2014, 19:48:01
Remon,

Heb jij dit probleem al opgelost? Ik zit met hetzelfde probleem.

Als ik de tv aanzet dan hapert het beeld enorm. Als ik nu de LAN verbinding losmaak op de NAS is het over. Sluit ik de kabel daarna weer aan dan blijft het probleem ook weg.

Titel: Re: TV UPC Horizon data via NAS?
Bericht door: GreyForceOne op 25 februari 2014, 22:28:10
Citaat
Mijn netwerkomgeving loop via de Horizon UPC-box. De vier UTP-poorten gebruik ik voor de PS3, SmartTV, de NAS en een losse router.
wat doet deze losse router.

Citaat
Echter als ik de Horizon Box aan zet om TV te gaan kijken gaat er vervolgens rond 10Mb/s verzonden worden. En deze verzonden data zorgt er vervolgens voor dat mijn ontvangst gaat haperen van de TV. Trek ik de UTP-kabel weer los dat is het beeld prima. De losse router heb ik als test aangesloten, maar dit moet natuurlijk niet nodig zijn.
Het modem gedeelte zou in principe geen invloed moeten hebben op het tv gedeelte, jij heb het er over als je de HB aan zet deze staat toch altijd aan!

Citaat
EDIT: het heeft met de mediaserver te maken. Als ik het uitzet is het dataverloop weer normaal. Nu dus de instellingen van de mediaserver maar een juist instellen, klaarblijkelijk staan deze nog niet goed.
hiermee bedoel jij dan de mediaspeler van de HB.

Citaat
Omdat ik geen vertrouwen in de UPC-medewerkers heb en wel in jullie stel ik de vraag dus eerst maar op het forum. UPC kon aan het signaal verder niets geks constateren.
misschien zitten hier ook wel mensen van UPC  :lol: :lol: :lol: :lol:
Titel: Re: TV UPC Horizon data via NAS?
Bericht door: Remon op 25 februari 2014, 23:50:08
Nee, nog niet. Ik zet de mediaserver aan of uit, afhankelijk van het gebruik.

Wat ik nog ga proberen is de lan2 verbinding naar de pc toe (ivm het overzetten van data buiten wifi om) los te halen en dan kijken of het 'probleem' over is.

Remon,

Heb jij dit probleem al opgelost? Ik zit met hetzelfde probleem.

Als ik de tv aanzet dan hapert het beeld enorm. Als ik nu de LAN verbinding losmaak op de NAS is het over. Sluit ik de kabel daarna weer aan dan blijft het probleem ook weg.
Titel: Re: TV UPC Horizon data via NAS?
Bericht door: Remon op 25 februari 2014, 23:55:16
Citaat
Mijn netwerkomgeving loop via de Horizon UPC-box. De vier UTP-poorten gebruik ik voor de PS3, SmartTV, de NAS en een losse router.
wat doet deze losse router.

Deze is in middels verwijderd. Hij zat er als test ivm een pc met een kapotte usbdongle voor wifi.

Citaat
Echter als ik de Horizon Box aan zet om TV te gaan kijken gaat er vervolgens rond 10Mb/s verzonden worden. En deze verzonden data zorgt er vervolgens voor dat mijn ontvangst gaat haperen van de TV. Trek ik de UTP-kabel weer los dat is het beeld prima. De losse router heb ik als test aangesloten, maar dit moet natuurlijk niet nodig zijn.
Het modem gedeelte zou in principe geen invloed moeten hebben op het tv gedeelte, jij heb het er over als je de HB aan zet deze staat toch altijd aan!

Citaat
EDIT: het heeft met de mediaserver te maken. Als ik het uitzet is het dataverloop weer normaal. Nu dus de instellingen van de mediaserver maar een juist instellen, klaarblijkelijk staan deze nog niet goed.
hiermee bedoel jij dan de mediaspeler van de HB.

Nee, hiermee doel ik op de 192.182.192 inlog op dsm-mobile waar ik dan bij het package center de mediaserver op uit zet.

Citaat
Omdat ik geen vertrouwen in de UPC-medewerkers heb en wel in jullie stel ik de vraag dus eerst maar op het forum. UPC kon aan het signaal verder niets geks constateren.
misschien zitten hier ook wel mensen van UPC  :lol: :lol: :lol: :lol:

:-) niets op toe te voegen