Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: wim op 24 december 2021, 13:09:22
-
Beste mensen;
Op mijn oude NAS ( 414j) had ik een UPS aangesloten (APC BX700UI) en deze werkte goed. Was ook zichtbaar bij "hardware en stroom" en aangesloten via een USB poort voor de communicatie. MBV een test ging dat prima, werd netjes afgesloten bij stekker eruit van de UPS na ingestelde tijd..
Nu bij mijn nieuwe NAS (1821+) , precies zo aangesloten, wordt de UPS niet herkent, en geeft steevast aan dat er geen UPS is aangesloten. Dezelfde kabel gebruikt, maar wel draait de NAS vrolijk door bij stekker eruit van de UPS. (maw, de NAS draait door tot de accu leeg is van de UPS, en klapt er dan alsnog plotseling uit, geen gewenste situatie)
Vraag: de 414 draaide met DSM 6, de 1821+ draait op DSM 7........maakt dat uit?
Mocht ik dit aan de praat krijgen, is er een mogelijkheid om mijn tweede NAS (een oudje 211) ook gecontroleerde uit te laten schakelen? Ik heb iets gelezen van "Network UPS Server", maar hoe precies?
Is er ergens iets waar ik mij hierover kan inlezen? Of iemand kan dit uitleggen in 2-3 zinnetjes?
-
Misschien iets met USB 2 en USB 3?
Zou een UPS via USB2 aansluiten.
Of dat echt een vereiste is weet ik niet maar een UPS is vast een USB1.1 of 2 aansluiting.
Meerdere NASsen op één UPS is goed mogelijk.
Bij de nas welke met USB verbonden is stel je dat in.
Control Panel, Hardware & Power, UPS.
Bij Permitted Diskstations vul je de IP adressen in van de andere NASsen.
Let er wel op dat deze zijn aangesloten via dezelfde switch en dat deze switch ook op de UPS is aangesloten.
Valt er immers wel een stuk netwerk uit dan weet de NAS niet dat hij iets moet doen.
-
Wat @Robert Koopman aangeeft. Ik heb ook gezien dat bij nieuwe NASsen verschil zit in de USB poorten.
-
De APC BX700UI is USB2, de DS1821+ heeft alleen USB3.2 Gen1.
-
De APC BX700UI is USB2, de DS1821+ heeft alleen USB3.2 Gen1.
Dus als ik goed begrijp is nu ook deze UPS waardeloos geworden voor mij, en moet op zoek gaan naar een UPS met een 3.1 USB ?
Da's ff balen.........
Ik heb eens rondgesnuffeld, maar tot nu toe geen UPS met 3.1 USB aansluiting gevonden..
-
Het zou compatible moeten zijn. Heb je alle USB poorten op de NAS geprobeerd?
En anders kun je ook nog ticket inschieten bij Synology. Want UPSen worden nog ondersteund.
-
Ik zie een hele grote lijst van APC noodvoedingen die het moeten doen op een 1821+
Kan mij niet voorstellen dat deze allemaal USB 3 of hoger hebben.
-
IDD en getest op de DS1821+ door Synology (https://www.synology.com/nl-nl/compatibility?search_by=products&model=DS1821%2B&category=upses&filter_tested_by=Synology&p=1&change_log_p=1).
-
Het zou compatible moeten zijn. Heb je alle USB poorten op de NAS geprobeerd?
Om een defect van een van de USB poorten uit te sluiten, heb ik de USB kabel in elke USB poort geprobeerd, ook de poort waarop een USB disk aangesloten zit voor backup.
Elke keer dat ik de kabel uit de NAS trok, begon de UPS een pieptoon te genereren.
maw.....er schijnt toch iets van communicatie te zijn.
maar het effect bleef steevast hetzelfde: "geen UPS aangesloten".
En anders kun je ook nog ticket inschieten bij Synology. Want UPSsen worden nog ondersteund.
Ik heb een ticket ingediend, nummer 2983019. Ben benieuwd.
-
Van dit soort geneuzel word ik erg onrustig, en heb eens goed zitten zoeken/ proberen en rotzooien. Uiteindelijk hoorde ik steeds een pieptoontje bij het lostrekken van de USB kabel bij de UPS zelf (een andere kabel hetzelfde) . Beetje rommelen aan die connector dan wel, dan geen piepje. Uiteindelijk de behuizing eraf, en zag een losse soldering aan de binnenkant van de connector.........
Pfffffft, deze vastgesoldeerd, de UBS kabel aangesloten tussen UPS en de 1821+, en je raadt het al.....werken !!
Ik kon alles leuk instellen, ook via netwerk service. De UPS wordt op beide NASsen herkent nu. Waauw !!
Ik helemaal blij, mijn vrouw minder omdat ik 3 uren boven zat te knooien op tweede kerstavond. :)
Zie plaatjes wat de configuration is nu op beide NASsen......ik heb het idee dat het zo zou moeten werken? Graag commentaar, zodat ik gerust ben.
-
en zag een losse soldering aan de binnenkant
Daar hadden wij niet aan gedacht. Mooi dat het opgelost is.