Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: nieuwsgier op 02 juli 2017, 20:33:34
-
Zoals al in een ander topic door mij gemeld wil ik de SHR niet ingesteld meer hebben
Daarom heb ik het verwijderen van de schijf (2TB) gestart.
Maar dat duurt nu al bijna 36 uur. Waarbij als melding staat (stoppen van services)
Ben ik te ongeduldig of moet ik iets ondernemen ?
-
Daarom heb ik het verwijderen van de schijf (2TB) gestart.
Wat bedoel je met "het verwijderen van de schijf (2TB) gestart" ?
-
Wellicht moet ik zeggen : het verwijderen van een volume. Zie afbeelding
-
Een volume verwijderen is in een zucht gedaan dus, 36+ uren wachten heeft geen zin.
Ik zou de NAS rebooten en daarna nog eens proberen.
-
Herstarten of uitzetten lukt want : "Er worden handelingen op de volumes uitgevoerd"
Wat is de veiligste methode om hem toch uit te zetten, want ik begrijp dat dit een never ending story wordt
-
Herstarten of uitzetten lukt want
Ik neem aan dat je bedoelt: "Herstarten of uitzetten lukt NIET want" ;)
Wat is de veiligste methode om hem toch uit te zetten
Aan/uit-knop seconden ingedrukt houden totdat het blauwe ledje gaat knipperen.
Maar, ik heb deze situatie nog niet meegemaakt, ik weet n.l. niet of de status melding "Er worden handelingen op de volumes uitgevoerd" blijft bestaan of, dat er iets anders gebeurt, na het herstarten.
M.a.w., je doet dit op eigen risico !
Andere optie is een Ticket inleggen voor Support, misschien kunnen ze op afstand iets "recht zetten".
Kon je de NAS wel normaal afsluiten, dan zou er niets aan de hand zijn geweest.
-
Dank je Birdy. Ik bedoelde inderdaad uitzetten lukt niet. Ik ga nog even overpeinzen wat ik ga doen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken
-
Uiteindelijk een ticket aangemaakt bij support.
Na een aantal aanvullende vragen te hebben beantwoord, heb ik ze toestemming gegeven om in te loggen op mijn Nas.
Uitieindelijk konden ze het probleem oplossen.
Zij hebben het probleem opgelost en hebben teruggemeld dat het een bekend probleem was waarvan ze hopen die in een toekomstige release op te lossen. Zij gaven verder aan dat Photo Station het verwijder proces tegenhield o.i.d (Photo Station package was stalling the removal process.)
Ik moet zeggen : petje af voor de support van Synology
Nu dient zich echter een nieuw probleem aan waarvoor ik een nieuw topic zal openen. :'( :'(