Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: fdavids op 14 december 2009, 21:04:34
-
Hallo medegebruikers,
na anderhalf jaar trouwe dienst kreeg ik vanmiddag de melding van mijn ds :
Geachte gebruiker,
Het Volume 1 op DiskStation is gecrasht, het is mogelijk dat de server niet opnieuw gestart kan worden.
Hij start nog wel op dus kan ik ook bij de data en heb al zoveel mogelijk overgezet naar een ext. disk.
Het gaat om een raid 0 van 2X1 Tb schijven. met een dagelijkse backup van de belangrijkste bestanden
wie o wie kan mij helpen met tips om zoveel mogelijk te herstellen zonder data verlies (1.5 TB aan data)
alvast bedankt
-
Je weet zeker dat je sata-kabels van je harddisks in je Diskstation ok zijn?
Ik heb eerder voor deze te hebben vervangen ook veel problemen gehad met vastlopende schijven.
Vastlopers door slechte sata-kabels zijn een bekend fenomeen bij de 207+. Ik heb deze zelf vervangen maar je schijnt ook synology zelf hiervoor te kunnen benaderen. Overigens, of je zo dan weer bij je data kan, weet ik niet.
Groet,
Jeroen
-
Hallo medegebruikers,
8< Knip.......
Geachte gebruiker,
Het Volume 1 op DiskStation is gecrasht, het is mogelijk dat de server niet opnieuw gestart kan worden.
8< Knip.......
alvast bedankt
Vandaag kreeg ik de zelfde melding op mijn DS 109+.
Gisteren de DS ingesteld dat deze om 23 uur zou uitschakelen en om 08 uur weer aan moet. Alles leek goed te gaan hij ging keurig uit en vanmorgen stond hij weer aan want ik kom gewoon bij mijn netwerkshares, maar nu kom ik met geen mogelijkheid meer op de web interface ook de Synology Assistant ziet hem wel maar kan niet connecten voor de broncontrole. Ik zit nu met de handen in mijn haar want hoop dus niet dat ik alles kwijt ga raken. Ja ik weet stom je moet altijd backups maken. Dit kan nu gelukkig nog via de shares :)
Weet iemand hier een oplossing voor dit probleem? Owja ....
Er zit een1000GB Western Digital WD10EADS GP SATA II 32MB Power Saving in.
Zelf geprobeerd: DS opnieuw opgestart en hij is nu een memorietest aan het doe al weet ik niet echt wat dit doet. tot nu toe steeds met zelfde resultaat :( Ook heb ik een ticket aan gemaakt bij Synology.