Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: jhcernst op 05 november 2018, 13:26:20

Titel: volume beschadigd
Bericht door: jhcernst op 05 november 2018, 13:26:20
Misschien weet iemand raad: Ik heb een DS 412+. Ik kreeg geregeld foutmeldingen dat het volume beschadigd is. Schijf 2 was de boosdoener. Diverse malen hersteld, smarttest gedaan, maar schijf zou goed zijn. Toch uiteindelijk op advies schijf maar vervangen. Even ging het goed, maar nu geeft hij weer hetzelfde probleem op de 2e (nieuwe)schijf. Waar ligt het probleem?
Titel: Re: volume beschadigd
Bericht door: Birdy op 05 november 2018, 17:09:59
Of je hebt pech met de nieuwe HD of er is iets mis met de NAS hardware.
Je zou met WD Data Lifeguard Diagnostic (https://support.wdc.com/downloads.aspx?p=3&lang=nl) de nieuwe HD uitgebreid (EXTENDED) kunnen testen.
Als daar niets uitkomt, dan zal het wel een NAS probleem kunnen zijn, je zou hiervoor een Ticket in kunnen leggen en afwachten wat Synology hiervan vindt.
Titel: Re: volume beschadigd
Bericht door: jhcernst op 05 november 2018, 21:18:57
Met schijf 1 heb ik nooit enige melding gehad, alleen dus constant met schijf 2. Mijn nieuwe schijf is nu een Toshiba 7200 toeren. Heeft dat nog invloed? Of dat de schijf voor 85% vol is? Verkoper zei, dat deze Toshiba beter aangeschreven staat als de RED van WD.  Is een NAS eigenlijk wel te repareren?  Hij komt bij Cool  Blue vandaan en die repareren neem ik aan niet. NAS is 5 jaar oud, denk ik.
Hoe schrijft een NAS bestanden weg? Doet hij dat gelijktijdig naar 2 schijven, of eerst naar schijf 1 en vervolgens een kopie naar 2?