Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: a.m.j.janssen op 20 november 2019, 22:40:32

Titel: Volume beschadigd of vastgelopen.
Bericht door: a.m.j.janssen op 20 november 2019, 22:40:32
Hallo,
Omdat het systeem aangaf dat er bad spots op een van de vier disks van mijn NAS (DS414) zaten heb ik die disk vervangen:
NAS uit, defecte disk eruit, nieuwe disk erin, NAS aan. Maar het groene lampje vd vervangen disk brandt continu terwijl de andere 3 knipperen en uiteindelijk gaat het statuslampje ook oranje knipperen. Maw, de nieuwe disk is niet benaderbaar. Sterker nog, als ik de oude disk weer terug zet doet die nu het zelfde!
Ik kan wel gewoon inloggen maar er zijn slechts drie van de vier disks zichtbaar.

Het lijkt of de NAS zelf een (hardware)probleem heeft.
Iemand een tip?
Bvd en mvg
Titel: Re: Volume beschadigd of vastgelopen.
Bericht door: Birdy op 20 november 2019, 22:57:34
Zie Een beschadigde opslagpool repareren.  (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/StorageManager/storage_pool_repair)
Titel: Re: Volume beschadigd of vastgelopen.
Bericht door: a.m.j.janssen op 21 november 2019, 10:21:46
Hallo Birdy,
Bedankt voor de snelle reactie.
Wat je voorstelt heb ik gedaan, maar ik zag pas later dat je voor een 'vastgelopen disk' beter 'technical support' van Synology moet inschakelen. Dus ik hoop dat ik daarmee het probleem kan oplossen.
Een jaar geleden kon ik de disk gewoon vervangen, maar nu blijft de nieuwe disk onzichtbaar en brandt het overeenkomstige lampje continu itt de drie anderen die reageren op de disk-I/O's.
Mvg