Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Erwin1 op 14 juni 2018, 21:25:25
-
Hallo,
Ik heb onlangs melding gekregen van een aantal I/O fouten op mijn WD red harddisk.
Nu heb ik zojuist de garantiestatus bekeken en volgens de WD red heb ik garantie op de schijf tot november 2018.
Mijn is vraag is of het normaal is dat er af en toe een I/O fout wordt gegenereerd, of dat dit betekent dat de schijf langzaam begint te overlijden?
-
Ziet er nog goed uit, heeft moeite om bepaalde sectoren te lezen.
Echter, dit kan wel duiden op meer problemen met de HD, als ID 1 gaat oplopen.
Test de HD eens op je PC (usb dock) met WD software, die je op de WD site kunt downloaden.
-
Bedankt Birdy, volgende week op het werk maar eens proberen; daar hebben we z'n case.
Het is de software WD Drive Utilities welke me hierbij kan helpen? Ik zie namelijk geen andere geschikte software op de website van WD?
-
I/O alleen kan nooit recht op garantie zijn. De oorzaak hoeft nml. niet in de drive te zitten.
-
Dus testen op een PC geeft uitkomst.