Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: einreb op 06 november 2014, 21:03:49
-
Hallo,
mijn DS214 piept en het gele lampje brank bij disk 1, het is een jbod config.
Voordat ik morgen een nieuwe disk ga kopen zou ik toch wel even in de webinterface willen zien
of de disk wel echt crashed is en of misschien ik een repair kan. Echter laat de webinterface niet door, het blijft op loading staan na invullen username/wachtwoord. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is ?
-
Maak je intern of extern verbinding?
-
Misschien even kijken met de Synology Assisant?
Kijken of deze iets kan zien?
-
intern via mijn LAN maak ik verbinding, tenminste als je dat bedoelt
-
de synology assistant geeft aan dat de NAS gereed is , kan ik ook zien wat de status van de disken zijn via deze tool ?
-
Led lampje zal oranje zijn en dat betekent: Kan niet lezen/schrijven.
Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is ?
Ik schat in dat dit niet te verhelpen is omdat het JBOD is waarvan waarschijnlijk de eerste HD (waar DSM op staat) (deels) defect is.
-
Misschien nog een reboot proberen ?
-
Of probeer het eens met DS Finder App.
-
Dank voor alle snelle reacties BTW ;-) . Ik las dat DSM zich nestelde in een hidden partitie op elke schijf, klopt het dat bij JBOD dus niet het geval is ? Alles op disk 1 , die nu dus failed helaas ? (nas is ale enkele malen gereboot)
-
Ik kan dat niet testen en heb geen ervaring met JBOD wat dat betreft maar ik verwacht niet dat DSM op 2 HD's staat in JBOD.
Misschien dat iemand anders dat weet ?
-
Volgens mij staat ook bij JBOD DSM op alle schijven, maar je hebt er niks aan want je data volume is kapot.
Je kunt altijd nog een firmware reset doen. Dan kun je DSM er opnieuw opzetten en dan de status van je schijven bekijken.
Of je test de schijven in een PC.
-
Ik heb nu de schijven even fysiek uit de nas gehaald, en weer opnieuw aangezet, ik kan nu in de web interface en kan met een smart test starten. Dank voor het meedenken.