Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Jupke op 14 januari 2012, 12:14:00

Titel: WOL probleem
Bericht door: Jupke op 14 januari 2012, 12:14:00
Ik wil via mijn smartphone (Android) een Wol funktie gebruiken om mijn DS411+II aan te zetten.

Poort 9 UDP open gezet in mijn Ziggo Ubee router.
Poort 9 UDP open gezet in mijn firwall van DS411+II
WOL aangezet in DSM 3.2.

Nu is het zo dat ik het werkend had.
Zonder dat ik instellingen heb veranderd werkt het nu opeens niet meer.

Nieuwe WOL App op mijn android geïnstalleerd om te kijken of het daaraan lag maar helaas WOL werkt niet meer.
Alle instellingen nog eens nagelopen, router opnieuw opgestart smartphone opnieuw opgestart maar krijg het niet meer aan de gang.
Wat doe ik fout??
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: peter.de.groote op 14 januari 2012, 13:21:38
heeft je Synology een vast ip adres ?
probeer je van in huis via wifi ? of ga je over internet

Indien je op je Android de wol gebruikt stuur je dit naar het juiste ip (dyndns ip ?)
probeer eerst even van internet over de wifi naar het interne (vast) ip adres van je nas te sturen

wat de meeste mensen niet weten is als ze van thuis uit over hun wifi naar hun eigen extern ip adres surfen dat dat problemen vragen is.

Over wifi (thuis) intern ip adres gebruiken
op andere plaatsen externe dyndns gebruiken
laat maar weten wat het is geworden
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: Nelesss op 14 januari 2012, 13:28:43
Waarom maak je niet gebruik van de applicatie ds finder? Daarmee kun je ook via wol je nas opstarten.
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: peter.de.groote op 14 januari 2012, 13:34:35
http://www.tp-link.com/Resources/docume ... _Guide.pdf (http://www.tp-link.com/Resources/document/TD-W8960N_V3_User_Guide.pdf)
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: Jupke op 14 januari 2012, 13:35:09
Citaat van: "peter.de.groote"
heeft je Synology een vast ip adres ? JA
probeer je van in huis via wifi ? of ga je over internet  Via WIFI

Indien je op je Android de wol gebruikt stuur je dit naar het juiste ip (dyndns ip ?)nog niet via dyndns geprobeert
probeer eerst even van internet over de wifi naar het interne (vast) ip adres van je nas te sturen dit is wat ik tot nu toe gedaan heb

wat de meeste mensen niet weten is als ze van thuis uit over hun wifi naar hun eigen extern ip adres surfen dat dat problemen vragen is.

Over wifi (thuis) intern ip adres gebruiken
op andere plaatsen externe dyndns gebruiken
laat maar weten wat het is geworden
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: Jupke op 14 januari 2012, 13:47:23
Citaat van: "Nelesss"
Waarom maak je niet gebruik van de applicatie ds finder? Daarmee kun je ook via wol je nas opstarten.

Ds finder vind mijn nas alleen als deze aan staat.

Het lukt wel om mijn nas aan te zetten via Synology Assistant vanaf mijn laptop.
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: guido09 op 14 januari 2012, 17:10:41
Hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem.
Vanaf mijn pc kan ik de ds212+ via de assistant aanzetten (WOL).
Vanaf de tablet via WiFi (asus transformer) lukt dit niet. Ook niet met de DS finder.
Heb meerdere WOL apps geprobeerd maar helaas.
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: Jupke op 14 januari 2012, 23:31:40
Het vreemde is dat het wel gewerkt heeft via mijn smartphone en nu ineens niet meer.
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: Nelesss op 15 januari 2012, 01:51:07
ds finder moet je rechts bovenin klikken op het plus knopje! dan kun je het ip adres toevoegen, gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en opslaan. Dan kun je in het vervolg ook als die uitstaat gewoon opstarten!
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: Jupke op 17 januari 2012, 21:53:58
Probleem opgelost.

Nadat ik DDNS had ingesteld en me aangemeld had bij no-ip.com werkt WOL.
Zowel via het externe als interne IP adres.

En inderdaad WOL werkt perfect via DS Finder geen apparte WOL APP nodig op mijn android.

THX All
Titel: Re: WOL probleem
Bericht door: Undertaxxx25 op 26 december 2013, 11:15:35
foutieve post.