Synology-Forum.nl
Tweaks / Addons A.K.A. The Underground => Mail mods => Topic gestart door: rayadam op 28 juli 2015, 11:58:01
-
Goedemorgen,
Sinds een paar dagen komt niet alle email door vanaf de webmail van KPN naar Synology Roundcube email.
Voorbeeld: Heb nu 7 emails in mijn webmail account van KPN staan en deze komen niet door in Roundcube, terwijl als je vernieuwd dan zegt hij dan alles gereed is.
Hoe kan dit, staat er iets verkeerds in de webmail van KPN (terwijl ik daar helemaal niets hebt veranderd) of heeft het met een update te maken van de webinterface van Synology. (pas geleden een update geweest)
-
Geen enkele mail of sommige mails?
En vanuit andere accounts? zoals hotmail of gmail?
Firewall nagekeken?
-
Firewalls staan niet aan, heel af en toe komt er wat door. andere accounts ook niet.
Als ik het account in roundcube weggooi en ik zet hem er opnieuw in dan komt wel alles opeens door, maar daarna stopt hij weer
-
zie: http://www.synology-forum.nl/mailstation/mailstationroundcubemailophalen-berichten-kpn-relay-server/
-
Die zocht ik net ;-)
-
Dus mijn probleem is opgelost als ik het volgende uitvoer, even een stomme vraag is putty een extern programma wat ik moet downloaden of heeft Synology dat inzich
Start putty (ssh) en log in als root
wijzig het pad: cd /volume1/@appstore/MailStation/mail/ext
wijzig het fetchbestand van het mailaccount: vi <naam>_fetch
voeg een regel toe boven "no keep" met het commando: i fetchall
druk op de escapetoets en sluit het bestand af met
:wq
verlaat putty met exit
[21-1-2019 mod edit: roundcubemail -> mail vanwege nieuw pad in mailstation]
-
Putty kun je hier downloaden:
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
wel inloggen als root (wachtwoord is hetzelfde als je admin wachtwoord)
-
Procedure vind je hier. (http://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/)
-
Goed ik ben wat stappen verder met Putty. Ben ondertussen ingelogd, maar heb nu geen idee welke lijn ik moet gebruiken
Ik zie staat nu Diskstation en daarna een cursus
Ik moet volgens iemand het pad wijzigen cd/volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/ext
Kan iemand mij even op het goede pad zetten, want zo gaat het ook niet werken.
-
Kan iemand mij helpen met de juiste Putty opdrachten/ om mijn probleem op te lossen
-
Ok......als het alleen maar om het volgende gaat:
Start putty (ssh) en log in als root
wijzig het pad: cd /volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/ext
wijzig het fetchbestand van het mailaccount: vi <naam>_fetch
voeg een regel toe boven "no keep" met het commando: i fetchall
druk op de escapetoets en sluit het bestand af met
:wq
verlaat putty met exit
en je moet vi (Linux editor) maar je weet niet hoe dat werkt, dan kun je beter WinSCP gebruiken, dat is n.l. gewoon een browser zoals verkenner.
Je gaat naar het betreffende map: "/volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/ext"
En gaat op de file staan, rechtermuis knop en kies voor bewerken.
Dan wordt die file geopend met notepad of notepad++ (als je die hebt) en dan kun je aan de slag met:
voeg een regel toe boven "no keep" met het commando: i fetchall
Voor WinSCP, zie mijn eerdere bericht, maar hier heb je de link weer (http://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/). ;)
-
Dit staat er nu, heb nog niets veranderd !!!
#### .fetchmailrc
set daemon 60
#set logfile /var/services/homes/admin/.Maildir/fetchmail.log
set syslog
#### "rayadam@planet.nl"
poll "pop.kpnmail.nl" with protocol POP3 and port 110:
user "......." pass "........" is "admin" here
no keep
mda "/var/packages/MailStation/target/bin/procmail -m \'/var/packages/MailStation/target/roundcubemail/ext/admin.proc.rayadam.planet.nl\'"
#### "rayadam@planet.nl"
-
Boven no keep alleen
fetchall
invoegen.
-
Heb nu dit gedaan, alleen de email op mijn webmailaccount van KPN blijft daar trouw staan en komt nog steeds niet binnen in outlook, telefoon of roundcube
#### .fetchmailrc
set daemon 60
#set logfile /var/services/homes/admin/.Maildir/fetchmail.log
set syslog
#### "rayadam@planet.nl"
poll "pop.kpnmail.nl" with protocol POP3 and port 110:
user "......." pass "........" is "admin" here
fetchall
no keep
mda "/var/packages/MailStation/target/bin/procmail -m \'/var/packages/MailStation/target/roundcubemail/ext/admin.proc.rayadam.planet.nl\'"
#### "rayadam@planet.nl"
-
Kon je alleen helpen met het aanpassen van die file, verder heb ik er geen verstand van ;)
-
Dat onderdeel is gelukt, alleen hoop ik dat er iemand is die mij kan helpen. Want het is knap irritant die druppelaar. Dan komt er wel wat binnen en daarna weer helemaal niets.
-
Is er iemand bekend met dit probleem en zo ja wat kan ik er aan doen.
-
De aanpassing (fetchall) zoals hierboven aangegeven lijkt mij correct. Staat de mailbox onder de gebruiker "admin"?
Wat ik ook wel eens gedaan heb:
Mailserver en mailstation opnieuw ingesteld.
Wat je ook nog kan doen:
Vanaf de command prompt op je pc:
telnet pop.kpnmail.nl 110
user [gebruikersnaam KPN]
pass [je wachtwoord]
Het totaal aantal emails in je mailbox bij KPN wordt nu weergegeven.
Geef nu op RSET en daarna QUIT (hoofdletters)
Van mailserver van KPN wordt de mail opnieuw verzonden.
-
Alle beste helpers, alle tips geprobeerd. Met de telnet oplossing kwam inderdaad alles binnen, maar t plezier is voor korte duur
-
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
Dat bevestigt dat je fetchall moet opnemen in het bestand anders wordt je gedwongen iedere keer handmatig je mailbox bij KPN te resetten.
-
Dat had tie al gedaan. ;)
fetchall
no keep
-
Vermoedelijk toch iets fout gedaan. Bij mij werkt het prima. Goede fetch bestand genomen ?
-
Toch heb ik het goede bestand gekozen. Is er iemand die vrijwillig met mij dmv teamviewer even wil meekijken. Wie weet komt het dan goed
-
je hebt PB