Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: IndoDanny op 20 maart 2018, 16:09:11

Titel: Mailstation / Mailserver ziet alle mails als ongelezen.
Bericht door: IndoDanny op 20 maart 2018, 16:09:11
Ik wil mijn nieuwe NAS als mailserver gebruiken. Nou is dat opzich geen probleem. Ik kon helaas niet importeren vanuit mijn oude NAS, dus heb ik de maildir gekopieerd naar mijn nieuwe NAS. Outlook weer gekoppeld, dat ging allemaal goed. Maar nu worden alle mail als ongelezen gezien. Verder ben ik mijn takenlijst ook kwijt.

Iemand een suggestie hoe ik mail gewoon kan terugzetten waarbij de oude mail die ik al gelezen had, weer als gelezen wordt gezien. Tevens hoe ik mijn takenlijst weer terug kan krijgen.
Titel: Re: Mailstation / Mailserver ziet alle mails als ongelezen.
Bericht door: Briolet op 20 maart 2018, 16:23:56
Als je het pakket backupped met de oude nas (Hyper backup) en terug zet op de nieuwe?

Of, als beide nassen actief zijn, via een cliënt een IMAP account op beide nassen aanmaken en dan van het ene naar het andere account slepen. Dat gaat normaal goed.

Of vanaf een cliënt alle postbussen exporteren uit het oude account en dan weer inlezen in het nieuwe account.

Als het alleen om de ongelezen mailt gaat, dan kun je toch opgeven om alle postbussen als gelezen te markeren?

Met taken heb ik geen ervaring. Blijkbaar staan die niet in "maildir".
Titel: Re: Mailstation / Mailserver ziet alle mails als ongelezen.
Bericht door: IndoDanny op 20 maart 2018, 16:53:34
Het probleem met mijn mail kwam een beetje op een ongelukkige moment. Support was problemen aan het fixen en toen deed mijn mail het niet meer.
Geprobeerd te importeren via de functie van Synology van de ene nas naar de andere, maar werkte niet.
Ik heb een fritzbox en kan helaas de poorten voor mail alleen maar aan 1 nas toewijzen.

Hyperbackup had ik niet gebruikt. Heb je daar goede ervaring mee? Zou dat moeten werken?