Synology-Forum.nl

Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: Nicap op 24 maart 2018, 23:10:27

Titel: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Nicap op 24 maart 2018, 23:10:27
Vanavond wilde in inloggen in mijn router om wat aan te passen, maar kreeg het niet voor elkaar. Ik kreeg steeds de melding systeem bijna klaar. Meld u later aan.
Dit bleef geruime tijd zo, dus een keer de stroom eraf gehaald. Niet geholpen.

Later de router gereset en moest dus opnieuw een wachtwoord opgeven etc.
Maar na het opstarten moest ik weer opnieuw beginnen.

Komt iemand dit bekend voor?
Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Babylonia op 25 maart 2018, 15:00:46
En die melding  "Systeem bijna klaar. Meld u later aan."  is dat een "Windows OS" gerelateerde melding, of geeft de gebruiksinterface van de Synology zelf die melding?  (Mij komt die melding mij onbekend voor).
Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Nicap op 25 maart 2018, 22:29:41
Het was een melding van Synology zelf. Het werkt nu weer, na 6 factory resets.
Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Babylonia op 25 maart 2018, 23:57:24
Ik merk soms ook vreemde meldingen.
Als ik herstart krijg ik steevast de volgende melding:

[attach=1]

Terwijl er echt geen overlappende sub-nets aanwezig zijn.
Niet voor de 1e router ervoor, niet van de Synology router, gast netwerk of VPN sub-nets.
Ik ondervind ook geen problemen in connecties of bij VPN-verbindingen.
Security adviser geeft ook geen problemen weer.

[attach=2]

Wil daar nog een keer een ticket over indienen.
Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Pippin op 26 maart 2018, 14:32:27
Off topic.

@Babylonia
Zit je niet in een CGN?

Voor Windows:
tracert -d google.nlof
pathping -n google.com
Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Babylonia op 26 maart 2018, 20:07:20
Wat is een CGN?
(Teveel verschillende hits op Google wat het zou kunnen betekenen).
Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Birdy op 26 maart 2018, 20:12:39
Denk: Carrier-Grade NAT (https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT)  ;)
Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Pippin op 26 maart 2018, 20:19:13
Edit:
@Birdy mij alweer voor ;)

CGN:
https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Kan mij voorstellen dat de oorzaak soortgelijk kan zijn als in dit topic:
https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/setup-up-router-detecteert-twee-of-meer-routers/msg208781/#msg208781
Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Birdy op 26 maart 2018, 20:21:43
 :P

FYI: Laatste link is niet goed. ;)

Denk dat je deze bedoelt ?
https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/setup-up-router-detecteert-twee-of-meer-routers/msg208781/#msg208781
Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: Babylonia op 26 maart 2018, 20:43:36
De test die in het andere draadje voorkomt waarvan ook een vergelijkbare test in de router is uit te voeren geeft bij mij geen foutmeldingen.

[attach=1]

Denk: Carrier-Grade NAT (https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT)  ;)

Als ik die uitleg naloop kan ik me er iets bij voorstellen.
Heb diverse  VPN Client  profielen in de router ingesteld, en een selectieve keus dat als er een VPN-verbinding actief is, die alleen via één apparaat wordt afgehandeld. Dus er zijn feitelijk diverse variaties in sub-nets.
Echter bij geen van die sub-nets (ook niet bij de accounts waar een VPN connectie wordt gelegd), zijn er overlappende sub-nets.
Ik houd er speciaal rekening mee hoe die sub-nets zijn samengesteld (met het lijstje (https://www.synology-forum.nl/vpn-server/beter-beveiligde-openvpn/msg135813/#msg135813) van @MMD ).

Titel: Re: 1900AC in bootloop?
Bericht door: phazebroek op 05 juni 2018, 08:50:08
Komt mij ook bekend voor.
Net nieuw de 1900AC ontvangen een paar dagen geleden en was bezig met de instellingen. Heb gisteravond gewisseld in de werkingsmodi maar was niet tevreden en wilde weer terug naar de wireless router modi. Dat lukte echter niet. Hij bleef in de wireless AP modi.
Toen geprobeerd om een backup van de instellingen terug te zetten, waarna hij helemaal onbruikbaar werd. CPU was constant rond de 97%, UI was erg traag geworden en de wifi was uitgeschakeld... Kon ook geen SSID invullen o.i.d. toen een reset geprobeerd waarna hij in een bootloop terecht kwam. Nachtje van de stroom afgehaald en vanochtend aangezet en een hard reset gegeven (totdat de status LED oranje ging knipperen, zo'n 10seconden). nu draait hij weer maar het verliep alles behalve soepel.