Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Ludovan op 31 oktober 2018, 11:18:15
-
Na uitvoeren van een update op DS213j van 4.3 naar 5.0 is de server niet bereikbaar voor Webassistant.
Er zitten 2 schijven in geconfigureerd in RAID1
Status les: flikkert oranje
LAN led : flikkert groen
Disk 1 led : flikkert af en toe groen
Disk 2 led : stabiel groen
Power led : stabiel blauw
Toestel staat zo al meer dan 12 u te draaien
Ik kan wel pingen naar het toestel en HTTP en UPnP zijn opgestart.
Enkele dagen voor de update heb ik wel een boodschap van DSM gezien dat er “bad sectors “ op disk 1 recovered waren,
Maar het systeem werkte verder normaal (bereikbaar voor MacOS, Windows, iOS)
Ik overweeg een soft reset uit te voeren, maar hoop dat ik dan geen data verlies.
Wat zouden jullie aanbevelen?
Bedankt!
-
Status led: flikkert oranje = Volume beschadigd of vastgelopen of Geen volume.
-
Kan ik dan Disk 1 verwijderen en normaal opstarten? (Alleen op disk 2)?
-
Haal HD1 eens eruit ja, dan starten.
-
Bedankt Birdy,
Webassistant kan er nu bij.
Ik krijg wel de boodschap status “configuration last” en “please ensure you have backed-UM your drives.
Ik ga toch geen gegevens verliezen als ik verder ga en opnieuw installeer?
-
“configuration last”
DSM zal opnieuw geïnstalleerd worden, dit zou en mag niet je data (volume) mogen aantasten.
“please ensure you have backed-UM your drives.
Backups van belangrijke data moet je altijd hebben.
-
Na installatie blijft nas beepen, en is niet bereikbaar (oranje led flikkert, disk 2 en bleu led stabiel)
Ziet er niet goed uit.
Kan ik terug naar factory settings gaan?
-
En wat als je alleen HD1 erin hebt zitten ?
-
Oranje led flikkert
LAN status groene led
Disk 1 led is uit
Power led blue ok
Ondertussen is groene led van disk 1 aan (stabiel)
Heeft ander ip-adres gekregen, maar de Webassistant geeft zelfde melding (connection failed, check your network settings)
Ik kan hierop pingen en service scannen (HTTP en UPnP)
Misschien nog wat geduld oefenen?