Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: WimKe op 17 augustus 2019, 14:38:24

Titel: DS112J installeert geen nieuwe DSM
Bericht door: WimKe op 17 augustus 2019, 14:38:24
Hallo, ik heb o.a. een DS112J en deze heb ik opnieuw gestart via de reset bottom (2 keer) omdat deze al een tijdje niet meer bereikbaar is. Ik zie de DS112J in de Synology assistent en heb de nieuwste DSM software gedwonload. In de eerste stap van de installatie krijg ik een fout melding dat het Telenet protocol disabled is en dat ik op de router poort 23 moet verwijzen naar de DSM (ik weet niet hoe dit moet ...). In de router zie ik de DS112J in het netwerk actief. Via Safari heb ik de NAS benadert via zijn IP-adres met extentie :5000, maar krijg een leeg scherm. Wie weet hiervoor een oplossing? Vriendelijke groet, Wim Keessen
Titel: Re: DS112J installeert geen nieuwe DSM
Bericht door: Briolet op 17 augustus 2019, 14:47:14
Citaat
In de eerste stap van de installatie krijg ik een fout melding dat het Telenet protocol disabled is en dat ik op de router poort 23 moet verwijzen naar de DSM

Telnet is nooit nodig bij installatie. Het kan echter zijn dat er dusdanige fouten gezien zijn dat de wizzard het niet kan oplossen en vraagt om externe toegang voor de Synology medewerkers te verlenen. Maar dan had ik dit duidelijke in de foutmelding verwacht.
Titel: Re: DS112J installeert geen nieuwe DSM
Bericht door: WimKe op 17 augustus 2019, 14:52:25
HI Briolet, bedankt voor je antwoord. Wat kan ik het beste nu doen?
Titel: Re: DS112J installeert geen nieuwe DSM
Bericht door: Briolet op 17 augustus 2019, 15:11:37
Geen idee. Daarom scheef ik dat je moet lezen wat de foutmelding schrijft. Als daar iets over poort 23 staat, moet er meer gestaan hebben.