Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Tom2012 op 12 februari 2020, 13:44:41
-
Vandaag heb ik mijn NAS verplaatst van router (Netgear Orbi) naar één van de satellieten van deze router, op de 1e verdieping. Alles lijkt naar behoren te werken, maar kreeg onmiddellijk na het verhuizen de volgende melding van de NAS:
De poort doorsturen-regels konden niet opnieuw worden toegepast. Start het UPnP/NatPmP-protocol op de router opnieuw of start de router opnieuw. Blijft het probleem optreden, neem dan contact op met de Technische Ondersteunung van Synology.
Ik zag wel dat de router na de verhuizing een nieuw IP-nummer aan de NAS heeft toegekend. Heeft dat daar mogelijk iets mee te maken? En in hoeverre is dit een echt een ernstig probleem?
-
De kans is inderdaad groot dat het met je nieuwe IP te maken heeft. Daarom kiezen de meeste mensen ook voor een static IP. Of wel door een reservering in de router of wel d.m.v. de optie in Synology.
Of het een probleem is ligt aan de vraag of je de regels gebruikt. En of hetgeen waar je ze voor gebruikt nu nog bruikbaar is.
-
Dank,voor je antwoord. Het vreemde is dat ik, binnen de Orbi-app, de NAS destijds inderdaad een vast ip-nummer had gegeven,maar mogelijk werkt dat dan niet meer zodra je de configuratie met een extra satelliet uitbreidt.
-
Het is sowieso beter om niet de UPnP functionaliteit in de NAS en router te gebruiken maar zelf de forward regels in te stellen in de router.
UPnP gebruik voor router configuratie kan extra veiligheidsrisico's opleveren dus UPnP in de router kun je beter uitschakelen.
-
Voordat je UPnP uitschakelt, verwijder dan eerst alle regels in DSM.
Als dat niet wil lukken boven, connect dan je NAS weer even aan je Router.
-
Als je de Synology een vast IP hebt gegeven controleer dan of dat nog zo is.
-
Kan dat UPnP- verhaal maar niet vinden in het configuratie-menu van de NAS. Zou iemand me hiermee op weg kunnen helpen? Bij voorbaat dank!
-
Staat gewoon in DSM Help (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_routerconf).
-
Had inmiddels de instellingen gevonden. Het doorsturen werkt niet en/of stond al uit. Mooi dus, ik laat het wel zo. Uiteraard had ik al eerder diverse veiligheidsmaatregelen genomen, zoals Adm uitzetten en 2-staps-verificatie, ook had ik toen blijkbaar het doorsturen al uitstaan, maar heeft de NAS na het opnieuw aanzetten na de verhuizing blijkbaar een aantal controles uitgevoerd, waarop hij aansloeg bij deze controle en vandaar de melding. Kortom: doorsturen kan het systeem niet en zo wil ik het ook houden.