Auteur Topic: Kabel TV opnemen op de DS112  (gelezen 18695 keer)

Offline Micronet

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Kabel TV opnemen op de DS112
« Gepost op: 09 oktober 2012, 22:45:40 »
Ik ben van plan om een DS112 aan te schaffen met een 1TB WD schijf.

Ik zou ook graag TV signalen opnemen van de kabel via de USB ingang willen opnemen met een USB TV stick. Bijv de HAUPPAUGE WINTV-MINISTICK - USB DVB-T STICK of de TERRATEC CINERGY T-STICK VIDEO HD - USB STICK VOOR DVB-T EN ANALOGE TV

Wie heeft hier ervaring mee ?

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 250
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.021
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2012, 21:46:50 »
Ik heb geen ervaring met een USB stick voor het opnemen van TV, maar ik gebruik al meer dan 4 jaar mijn DiskStation als externe harddisk voor PVR. Mijn decoder heeft de DiskStation gewoon als externe harddisk gemount (via NFS) en dat werkt echt perfect. Kan zonder problemen 720p of 1080i opnemen terwijl er tegelijkertijd op 2 computers andere films afgespeeld wordt. Een download starten geeft ook geen problemen, maar het repareren en uitpakken kun je beter niet combineren met opnemen en 2x afspelen.

Nogmaals, met een USB stich kan het heel anders zijn. Hij lijkt mij dat het opnemen dan draadloos voor doorgegeven aan je DiskStation en dat is nooit echt stabiel.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2012, 22:29:34 »
welke decoder gebruik jij daarvoor (mounten)?

Ik heb een Dreambox 800 met cable tuner. Werkt echt perfect. Had hiervoor een dBox2 waar ik ook veel plezier van had (maar geen HD had). Beide decorders zijn hobby boxen met een Linux open source firmware. Heb je een standaard decorder, dan is het wat lastiger (maar niet onmogelijk).
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2012, 23:17:30 »
Als je via de kabel digitaal wilt opnemen op de Syno heb je een DVB - C(able) stick nodig. Volgens mij hebben de door jouw genoemde sticks alleen DVB - T(erestial) en is de coax ingang analoog. Met een analoge coax ingang kan je DS niks mee volgens mij. Je hebt wel voor zowel DVB - C als DVB - T een smartkaart nodig. Geloof bij DVD - T niet voor Nederland 1, 2 en 3
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2012, 10:07:46 »
Citaat van: "Martijndez"
Als je via de kabel digitaal wilt opnemen op de Syno heb je een DVB - C(able) stick nodig. Volgens mij hebben de door jouw genoemde sticks alleen DVB - T(erestial) en is de coax ingang analoog. Met een analoge coax ingang kan je DS niks mee volgens mij. Je hebt wel voor zowel DVB - C als DVB - T een smartkaart nodig. Geloof bij DVD - T niet voor Nederland 1, 2 en 3

Bij DVB-C hangt het van de provider af. Kabel is in enkele gebieden niet gecodeerd en dan is er geen smartcard nodig waardoor simpele sticks uitstekend werken. Idem voor Glasvezel mits je een R+ provider hebt (en dus niet KPN) dan krijg je ook ongecodeerd DVB-C.
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline synotom

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2012, 16:42:27 »
Hallo,

Ook ik zou graag aan de slag willen met DVB en mijn DS112+. Ik heb digitale TV van Ziggo en 1 smartcardreader in mijn TV. Ik heb al even op het forum rondgestruind via de zoekfunctie maar het is me nog niet helemaal helder. De NAS staat in de meterkast. Kan ik nu gewoon met een DVB-T of C stickje kanalen ontvangen/opnemen op mijn NAS? Kortom kan ik door alleen een DVB stickje aan te schaffen TV opnames maken op mijn NAS?

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2012, 17:24:28 »
Citaat van: "synotom"
Hallo,

Ook ik zou graag aan de slag willen met DVB en mijn DS112+. Ik heb digitale TV van Ziggo en 1 smartcardreader in mijn TV. Ik heb al even op het forum rondgestruind via de zoekfunctie maar het is me nog niet helemaal helder. De NAS staat in de meterkast. Kan ik nu gewoon met een DVB-T of C stickje kanalen ontvangen/opnemen op mijn NAS? Kortom kan ik door alleen een DVB stickje aan te schaffen TV opnames maken op mijn NAS?

Ziggo maakt gebruik van een gecodeerd DVB-C signaal. De standaard sticks kunnen dat signaal niet decoderen want daar is die Smartcard voor.

Je kunt hooguit gaan experimenteren met bijv. de Terratec H7 of FireDTV/C. Dit zijn de enige mij bekende waar je een smartcard in kunt prikken. Naast die smartcard heb je ook nog (de juiste!) CAM nodig. De card gaat in de CAM en die gaat weer in de decoder. En dan is het nog een hele grote vraag of je dat allemaal werkend gaat krijgen.

Eigenlijk kun je het beste overstappen op Glasvezel en dan wel een R+ provider nemen want die leveren een ongecodeerd DVB-C signaal en dat kun je met tig decoders probleemloos ontvangen.
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline synotom

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #7 Gepost op: 13 december 2012, 09:23:57 »
Bedankt voor je reactie. Daar kan ik wat mee. Dan stellen we het nog even uit. Echt nodig is het niet hier alleen wil ik alles altijd proberen/gebruik maken van alle functies. Sickbeard vind ik echt geweldig en ik ben nu al meer dan tevreden met mijn NAS. Oja ander probleem: vorige eigenaar heeft de glasvezel niet door laten trekken hier. Dus sowieso niet eenvoudig mogelijk.

Offline Birota

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #8 Gepost op: 16 december 2013, 13:10:49 »
Hey allen,

Zeer leuke thread om te volgen! Ik probeer zelf een systeem op poten te zetten om mijn TV programma's op te nemen op de synology. Momenteel kijk ik digitale TV via een CI+ kaartje van telenet (België) het kaartje zit rechtstreeks in het televisietoestel. Momenteel registreer in mijn opnames op een externe HDD, maar ben dan ook verplicht naar dat programma te kijken  :S

Ik was nu aan het kijken naar de mogelijkheid om via een dreambox of iets dergelijks te gaan, maar zie door het bos de bomen bijna niet meer.  :oops:

Heeft iemand hier enig idee of de dreambox (of iets dergelijks) de CI+ kaart van Telenet kan lezen? Of zijn er eventueel nog andere opties om de TV- programma's te registreren op de synology?
  • Mijn Synology: DS713+

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #9 Gepost op: 16 december 2013, 18:57:59 »
Wat ik heb begrepen kun je met Dreambox vrijwel elke uitzending verwerken maar in sommige gevallen is dat erg complex. Wellicht moet je toch ook je licht opsteken op de Dreambox forums. grote kans dat ze daar kant-en-klare oplossingen hebben.

De programma's daarna op de NAS bewaren is een peuleschil.
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 250
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.021
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #10 Gepost op: 16 december 2013, 20:27:53 »
Maar ook voor een Dreambox geldt dat als je een zender opneemt, je niet naar een andere zender kunt kijken op je Dreambox (wel op je TV). Meestal zitten er een viertal zenders op dezelfde transponder, dus kun je wel naar één van die vier zenders kijken.

Dit heeft allemaal te maken het de tuner die in je TV of Dreambox zit. Heb je maar één tuner, dan kun je ook maar naar één zender kijken (of opnemen). Heb je meer tuners, dan kun je met ééntje opnemen en met de andere tuner kijken. In sommige Dreamboxen kunnen meerdere tuners, zodat je zelfs meerdere programma's tegelijk kunt opnemen of weergeven (denk aan PIP).

Het opnemen van een Dreambox op een DiskStation stelt niet veel voor. Het afspelen ook niet, maar dat kun je dan vanaf meerdere devices doen (TV, computer, tablet, etc). Zolang de device maar een mediaspeler heeft die VOB bestanden kunnen afspelen. En dat hebben ze bijna allemaal.

Een Dreambox neemt overigens ook de meta data en ondertiteling op (teletekst). Die kun je bij het afspele dan weer aan of uitzetten.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Birota

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2013, 20:48:29 »
Het zou idd mijn bedoeling zijn om bvb voor een dreambox te gaan met dubbele tuner en daar dan 2 CI+ modules instoppen. Of eentje in de dreambox en eentje in de televisie.
Extra struikelblok hier in België is om te weten te komen of de dreambox de CI+ module van mijn kabeldistributeur (telenet)  zal kunnen lezen. Of kennen jullie evt andere distributeurs die een dergelijke module aanbieden? Of moet ik dan naar satteliet grijpen?

Alvast bedankt mannen!
  • Mijn Synology: DS713+

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #12 Gepost op: 16 december 2013, 20:52:28 »
Wat ook goed werkt is de HDHomeRun i.c.m. DVBlogic. Kun je tot 4 programma's tegelijkertijd opnemen. Werkt erg goed, hele lage CPU belasting. Alleen is de GUI niet echt te pruimen.

Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline Birota

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #13 Gepost op: 16 december 2013, 20:58:31 »
In mijn zoektocht ben ik idd ook de HDhomerun tegengekomen  ;) deze werkt zonder CI+ module als ik het goed heb? ook hier vraag ik me echter af of hij de Belgische kanalen kan weergeven?
  • Mijn Synology: DS713+

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #14 Gepost op: 16 december 2013, 21:15:13 »
HDHomerun is in 1e plaats voor ongecodeerd DVB-C (zoals hier veel Glasvezelproviders en sedert kort ook UPC) maar volgens het forum van Silicondust kun je ook gecodeerde kanalen ontvangen. Is een kaartlezer voor nodig. Weet ik niets van want ik gebruik het ongecodeerde signaal van Lijbrandt.

Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114


 

Time Machine alleen via utp-kabel?

Gestart door SynUserBoard Mac OS X

Reacties: 2
Gelezen: 2423
Laatste bericht 03 maart 2010, 11:07:24
door SynUser
Ik kan geen bestanden rechtstreeks verplasten/kopieren met usb kabel

Gestart door dutchpipoBoard Windows

Reacties: 3
Gelezen: 1666
Laatste bericht 22 oktober 2015, 14:52:39
door Birdy
p1 kabel slimme meter uitlezen

Gestart door hugopurmerBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 1
Gelezen: 3309
Laatste bericht 13 maart 2019, 22:05:44
door aliazzz
Kan niet verbinden via ethernet kabel

Gestart door Geo71Board Netwerk algemeen

Reacties: 11
Gelezen: 480
Laatste bericht 30 augustus 2023, 09:39:10
door Geo71
snelheid kabel

Gestart door AlainLBoard NAS hardware vragen

Reacties: 8
Gelezen: 3107
Laatste bericht 20 februari 2014, 07:09:03
door henkg