Auteur Topic: Kabel TV opnemen op de DS112  (gelezen 18695 keer)

Offline Micronet

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Kabel TV opnemen op de DS112
« Gepost op: 09 oktober 2012, 22:45:40 »
Ik ben van plan om een DS112 aan te schaffen met een 1TB WD schijf.

Ik zou ook graag TV signalen opnemen van de kabel via de USB ingang willen opnemen met een USB TV stick. Bijv de HAUPPAUGE WINTV-MINISTICK - USB DVB-T STICK of de TERRATEC CINERGY T-STICK VIDEO HD - USB STICK VOOR DVB-T EN ANALOGE TV

Wie heeft hier ervaring mee ?

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 250
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.021
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2012, 21:46:50 »
Ik heb geen ervaring met een USB stick voor het opnemen van TV, maar ik gebruik al meer dan 4 jaar mijn DiskStation als externe harddisk voor PVR. Mijn decoder heeft de DiskStation gewoon als externe harddisk gemount (via NFS) en dat werkt echt perfect. Kan zonder problemen 720p of 1080i opnemen terwijl er tegelijkertijd op 2 computers andere films afgespeeld wordt. Een download starten geeft ook geen problemen, maar het repareren en uitpakken kun je beter niet combineren met opnemen en 2x afspelen.

Nogmaals, met een USB stich kan het heel anders zijn. Hij lijkt mij dat het opnemen dan draadloos voor doorgegeven aan je DiskStation en dat is nooit echt stabiel.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: Kabel TV opnemen op de DS112
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2012, 22:29:34 »
welke decoder gebruik jij daarvoor (mounten)?