Auteur Topic: [HANDLEIDING] OSCam Installeren  (gelezen 74961 keer)

Dit onderwerp bevat een als beste antwoord gemarkeerd bericht. Klik hier om er direct naartoe te gaan.

Martijn85

  • Gast
[HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Gepost op: 23 oktober 2012, 08:39:47 »
OSCam werdt al eerder aangeboden bij SynoCommunity. Dit pakket is daar verwijdert omdat OSCam in verschillende landen niet legaal zou zijn. Toch zijn er een aantal mensen die hier toch nog graag gebruik van willen maken. Daarom heb ik een handleiding gemaakt zodat je deze handmatig kunt installeren. De installatie wordt gedaan via Debian Chroot.

Voor de mensen die niet weten wat OSCam is, bekijk hier de informatie.

Installatie

Ik ga er vanuit dat je Debian Chroot al geïnstalleerd hebt zodat je apt-get commando`s kan uitvoeren. Heb je Debian Chroot nog niet geïnstalleerd, bekijk dan deze pagina.

Log in op je DiskStation met Telnet of Putty met de gebruiker: root

Start een Debian Chroot sessie door het volgende commando uit te voeren:

chroot /volume1/@chroot /bin/bash
Eerst gaan de de apt-get lijst updaten. Voer hiervoor het volgende commando uit:

apt-get update
We beginnen met het installeren van de benodigde pakketten zodat we OSCam kunnen compilen. Voer hiervoor de volgende commando`s uit:

apt-get install build-essentialapt-get install libssl-dev libpcsclite-devapt-get install mercurial cvs subversion libncurses-devapt-get install cmake
Bij de installatie moet je een aantal dingen bevestigen door op Y te drukken.

Hierna gaan we OSCam downloaden, voer hiervoor de volgende commando`s uit:

cd /usr/srcsvn co http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk oscam
We kunnen nu beginnen met het compilen van OSCam. Voer hiervoor de volgende commando`s uit:

cd oscamcmake -DWEBIF=1 -DPCSC=1make
Nu kunnen we OSCam verplaatsen naar de oorspronkelijke map. Voer hiervoor het volgende commando uit:

cp oscam /usr/local/bin
De overige bestanden die we hebben gebruikt voor het compilen kunnen nu worden verwijdert. Voer hiervoor de volgende commando`s uit:

cd ..rm -rf oscam
Na het verplaatsen gaan we OSCam de juiste rechten geven zodat we deze kunnen uitvoeren. Voer hiervoor het volgende commando uit:

cd /usr/local/binchmod 755 oscam
Dan kunnen we nu het opstart script van Debian Chroot aanpassen zodat OSCam ook wordt opgestart. Hiervoor sluiten we eerst de sessie van Debian Chroot. Voer hiervoor het volgende commando uit:

exit
vi /usr/syno/etc/rc.d/S91chroot.sh
Om het bestand te bewerken druk je op de i toets zoek de volgende tekst op:

/bin/mount -o bind /sys /volume1/@chroot/sys
En zet onder deze regel (verwijder dus niks) de volgende tekst:

chroot /volume1/@chroot /usr/local/bin/oscam -b
Om het bestand op te slaan druk je op de ESC toets, vervolgens type je in :wq en drukt op enter.

Het enige wat er nog moet gebeuren is dat de configuratie bestand moeten worden aangemaakt. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken kun je hiervoor een programma downloaden. Dit programma kun je hier downloaden.

Plaats deze configuratie bestanden in de map: /volume1/@chroot/usr/local/etc van Debian Chroot.

Offline mrmo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 9
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2012, 07:49:51 »
bedankt voor deze tutorial, is het ook mogelijk om op soortgelijke manier csp te installeren op de synology?

Martijn85

  • Gast
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2012, 08:37:59 »
Citaat van: "mrmo"
bedankt voor deze tutorial, is het ook mogelijk om op soortgelijke manier csp te installeren op de synology?

Dat is mogelijk ja. Maar dit pakket maakt gebruikt van Java en mijn ervaring is dat Java de ARM Diskstations erg traag maakt.

Offline mrmo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 9
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2012, 23:09:46 »
bedankt voor je reactie.

is het noodzakelijk om oscam te installeren via chroot? of is er ook een andere manier?
heb dit nu met success draaien alleen krijg ik mijn smartreader nog niet aan de gang. oscam ziet hem niet.

Martijn85

  • Gast
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #4 Gepost op: 03 december 2012, 21:34:50 »
Van een andere forum gebruik heb ik een link ontvangen waar SPK bestanden worden aangeboden van OSCam. Misschien wat makkelijker voor de meeste gebruikers. Klik hier

Offline hvanapeldoorn

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 60
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #5 Gepost op: 04 maart 2014, 09:28:26 »
Sorry misschien oud toppic omhoog gooi, maar ik wil ff zeker weten dat ik het goed heb gedaan.

Maar ik ben net begonnen met OSCAM. Had ik keurig het package repository toegevoegd zoals ook op Martijn zijn site word aangegeven. Alleen toen kwam er geen package te voorschijn ook niet nadat ik package van de site had geinstalleerd.

Nu heb van de site alle los packages gedownload en ze en voor een geprobeerd te installeren. En zowaar eentje installeerde hij en ik kan de OSCAM ook benaderen (moet hem nog wel verder configureren).

Betekend dit dan dat het werkt? Want ik heb niet gekeken welke versie ik nodig had...meer trail en error zeg maar?

En heeft iemand toevallig ergens nog een link hoe je hem verder moet inrichten. Het tool is handig, maar iets meer info zou ook prettig wezen.

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #6 Gepost op: 04 maart 2014, 10:35:44 »
Hoe zou je OSCam dan willen gebruiken? Voor satelliet-TV? Kabel-TV?

Welke kaart wil je sharen?



  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline hvanapeldoorn

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 60
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #7 Gepost op: 04 maart 2014, 10:49:47 »
Het gaat om kabel.

En ik 2 x dreambox. Deze gaat over HD-homerun en ik wil TV-headed dan de boel gaat streamen.

In de Dreambox zit nu een C-line (die vervalt of blijft als back-up). En deze C-line (2 x) wil ik nu in de OSCAM hebben zeg maar zodat het werk overneemt.

En de dreamboxen nog als soort back-up blijven bestaan (ik weet dat ik daar ook nog wat voor moet cofinguren... maar dat haal ik wel uit andere forums  ;))

Wat ff voor mij belangrijk is of als je de OSCAM kan benaderen via IP dat hij dan goed werkt. En waar ik bepaalde informatie in moet vullen. Een handleiding of youtube filmpje is voor mij genoeg ;).

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #8 Gepost op: 04 maart 2014, 11:29:35 »

Wat ff voor mij belangrijk is of als je de OSCAM kan benaderen via IP dat hij dan goed werkt. En waar ik bepaalde informatie in moet vullen. Een handleiding of youtube filmpje is voor mij genoeg ;).

Volgens mij werkt die dan wel.


Wil je de Dreambox en niet de Syno als 'kaartserver' blijven gebruiken door bvb CCCam 2.14 dan moet je in OSCam deze 'reader' toevoegen:

[reader]
label = server
enable = 1
protocol = cccam
device = IP ,POORT  # IP adres CCcam server,poortnummer
account = gebruiker1
password = paswoord1
services =
inactivitytimeout = 1
reconnecttimeout = 30
disableserverfilter = 1
caid =
ident =
group = 1
emmcache = 1,3,2
ecmcache = 1
lb_weight = 100
cccversion = 2.1.4
cccmaxhops = 5
cccdisableautoblock = 1
ccckeepalive = 1

Dit kan via de webinterface of in de config oscam.server

In OSCam voeg je dan nog gebruikers toe via de webinterface of via de config oscam.user :

[account]
user                          = user1
pwd                           = pass2
group                         = 1
cccignorereshare              = 0
  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline hvanapeldoorn

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 60
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #9 Gepost op: 04 maart 2014, 11:37:40 »
@thecell,

Top! dit helpt me al een heel stuk verder in de materie. Ik moet nu ff op me HDhomerun wachten om te gaan installeren en testen. 

Mogelijk dat ik dan nog een vraag heb, dan kom ik nog mogelijk nu wel ff terug.
(ik weet dan ook of "interne" c-line sharing goed begrepen heb ;) ).

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #10 Gepost op: 04 maart 2014, 11:42:22 »
Mijn bericht stond dubbel. Het eerste bericht heb ik gewist (was foutief )

@thecell,

Top! dit helpt me al een heel stuk verder in de materie. Ik moet nu ff op me HDhomerun wachten om te gaan installeren en testen. 

Mogelijk dat ik dan nog een vraag heb, dan kom ik nog mogelijk nu wel ff terug.
(ik weet dan ook of "interne" c-line sharing goed begrepen heb ;) ).

Ik ben geen expert en het is alweer zolang geleden  :lol:

Succes.  8)
  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline mhoogenbosch

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 9
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #11 Gepost op: 07 mei 2014, 22:02:49 »
Ook mijn excuses voor het openen van een topic van lange tijd terug.

Ik krijg oscam niet aan de gang. Althans ik snap niet waar ik oscam.server, oscam.conf en oscam.user moet plaatsen.

Ik heb de spullen in een linux vm op m'n windows machine aan de gang. Nu op m'n synology valt niet mee. Debian Chroot krijg ik niet aan de gang (synocommunity is down dus daar kan ik hem ook niet vandaan halen). De procedure van Martijn gaat niet lukken dus. Uiteindelijk heb ik een repository toegevoegd waarmee ik Oscam als package kan installeren.

Echter weet ik niet waar ik de drie bovengenoemde bestanden moet plaatsen.

in /usr/local/oscam/bin staat de oscam executable, maar als ik de bestanden daar toevoeg dan gebeurt er niets (als ik hem start, start bijvoorbeeld ook een compleet andere poort). In /usr/local/oscam/var staat een log bestand waar ik niets mee kan.

List-smargo laat overigens keurig m'n USB reader zien.
  • Mijn Synology: DS1812+
  • HDD's: 4x 2TB + 4x 1TB
  • Extra's: 2GB extra ram

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #12 Gepost op: 08 mei 2014, 02:14:13 »
waar ik oscam.server, oscam.conf en oscam.user moet plaatsen.

....

Echter weet ik niet waar ik de drie bovengenoemde bestanden moet plaatsen.


In /usr/local/etc ?

  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline mhoogenbosch

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 9
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #13 Gepost op: 08 mei 2014, 20:57:50 »
Inmiddels ben ik er inderdaad achter. Maar zo makkelijk als jij stelt is dit helaas niet.

Op het moment dat ik vanuit /usr/local/oscam/bin de oscam executable startte opende hij de webinterface op poort 8888. In /usr/local/oscam/var stond een oscam.conf bestand waarin poort 8383 benoemd stond, dit vond ik al vreemd.

Maar, hoe dan ook, handmatig opende hij poort 8888. Toen ik daar heen ging en op 'save' drukte gaf hij in de logfile aan dat hij niet kon schrijven in /usr/local/oscam/etc, deze map was compleet niet aangemaakt tijdens de installatie.

Toen ik deze had aangemaakt en mijn bestande daarin geplaatst had werkte het instant. Maar goed, handig is het niet, want als ik mijn ssh sessie dicht gooide klapte oscam er uit. Dus wilde hem eigenlijk wel starten via de synology GUI.

Nu bleek dat eenvoudiger dan gedacht, maar je moet er maar op komen. In /usr/local/oscam/var moet je de juiste bestanden plaatsen. Vervolgens moet je in de Synology GUI twee keer het package starten. De eerste x start hij daadwerkelijk oscam, de tweede keer 'weet' de GUI ook dat hij gestart is.

Afijn, het is uiteindelijk gelukt!
  • Mijn Synology: DS1812+
  • HDD's: 4x 2TB + 4x 1TB
  • Extra's: 2GB extra ram

neo_atomic

  • Gast
Re: [HANDLEIDING] OSCam Installeren
« Reactie #14 Gepost op: 20 mei 2014, 18:28:03 »
Momenteel ben ik ook bezig met Oscam op mijn Synology.
Gelukkig kon ik het pakket simpel installeren via het pakket center. En Oscam draait goed.

Maar helaas wordt mijn Sargo smartcard reader niet herkend en dus kan ik hem niet toevoegen in Oscam...
Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad.?


 

[Handleiding] Watchdog voor Mailserver

Gestart door raptileBoard Mail Station

Reacties: 3
Gelezen: 3279
Laatste bericht 09 december 2012, 14:23:54
door GNOE Inc.
Schoutcast Server installeren via Docker

Gestart door Satje01Board Docker / Container Manager

Reacties: 15
Gelezen: 2183
Laatste bericht 18 maart 2022, 15:34:19
door Satje01
dsm installeren

Gestart door IneBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 12
Gelezen: 5676
Laatste bericht 29 september 2010, 20:08:49
door cyrus1977
DHCP server installeren

Gestart door vdhoek1972Board Officiële Packages

Reacties: 16
Gelezen: 15255
Laatste bericht 21 december 2013, 10:41:35
door GreyForceOne
Kan Download Station niet installeren

Gestart door alexmetsBoard Download Station

Reacties: 6
Gelezen: 1563
Laatste bericht 23 januari 2021, 01:28:57
door tovenaartejo