Auteur Topic: Onlogische melding USB disk  (gelezen 3254 keer)

Anonymous

  • Gast
Onlogische melding USB disk
« Gepost op: 13 november 2007, 22:25:52 »
Ik krijg de volgende melding via mijn DS 106 gestuurd:

--
Dear user,

USB disk 1 on DiskStation is running out of space; please take corrective actions.

Total capacity: 293.4 GB
Remaining capacity: 0.0 GB (0.0%)

Sincerely,
Synology Disk Station
-----

Het vreemde is dat mijn SATA disk is aangesloten en ingesteld als back-up disk. Deze backup gaat goed.
Volgens mijn windows verkenner is er van de 320 Gb slechts 28 Gb in gebruik. Ik gebruik deze schijf om handmatig bestanden op weg te schrijven vanuit netwerk pc's

Wie kan helderheid verschaffen over deze melding?

Offline Franckey

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 67
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2007, 23:02:36 »
Gebruik je die disc nu voor automatische backup OF om handmatig (backup) files op te zetten?
Als je beide doet, dan kan ik mij voorstellen dat je een waarschuwing krijgt omdat er te weinig ruimte vrij is voor de automatische backup.
DS207+ met 2x WD5000AAKS (RAID1)

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2007, 08:47:13 »
Of is de disk FAT32 geformatteerd en probeer je bestanden groter dan 4GB per stuk te backuppen?

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2007, 10:26:52 »
Citaat van: "Franckey"
Gebruik je die disc nu voor automatische backup OF om handmatig (backup) files op te zetten?
Als je beide doet, dan kan ik mij voorstellen dat je een waarschuwing krijgt omdat er te weinig ruimte vrij is voor de automatische backup.

Sorry, voor de verwarring,
Ik heb 2 externe Hd's van 320 GB
1 via SATA  / 1 via USB
SATA disk is ,scheduled, local backup via DS Synologie software
De USB disk gebruik ik om data op weg te schrijven (handmatige back-up) van pc's welke in netwerk "hangen"  

Ik krijg dagelijks bericht dat de local back-up is completed
maar vreemd genoeg krijg ik ook de eerder genoemde melding over usb disk 1. Om het nog gecompliceerder te maken, deze melding krijg ik niet elke dag.
Melding begon op 19-10 vervolgens 20 en 24 oktober. Toen pas weer 2,4,5,6 november en 13 november weer voor het laatst. Tussentijds is er niets gewijzigd aan de usb disk.
Dus ?????    


 
Citaat van: "bjorn"
Of is de disk FAT32 geformatteerd en probeer je bestanden groter dan 4GB per stuk te backuppen?


Nee, schijf is NTFS en bevat geen bestanden groter dan 2 GB

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2007, 10:29:32 »
Ik begrijp er helemaal niets meer van ;)

U gebruikt de usb disks om backups van de locale pc's te maken. Wat heeft dit dan met de Synology te maken? U zegt ook dat deze disk NTFS is, maar de Synology kan alleen backuppen op een FAT32 of EXT3 schijf..

Offline perzik

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 61
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2007, 11:25:01 »
Citaat van: "bjorn"
Ik begrijp er helemaal niets meer van ;)

U gebruikt de usb disks om backups van de locale pc's te maken. Wat heeft dit dan met de Synology te maken? U zegt ook dat deze disk NTFS is, maar de Synology kan alleen backuppen op een FAT32 of EXT3 schijf..


Beste Bjorn,
Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was, maar ik zal het nog een keer proberen:

1 externe HD zit via SATA kabel aan de DS vast. Deze wordt gebruikt om de inhoud van de DS te backuppen (muziek en foto's)

De andere externe HD zit via USB in de DS geprikt. Via het netwerk kan ik dus met 3 netwerkpc's bestanden wegschrijven naar die usb disk. Van deze laatste krijg ik (als ik de foutmelding van de DS tenminste goed interpreteer) de mededeling :

"USB disk 1 on DiskStation is running out of space; please take corrective actions."

En dat kan niet want die schijf is voor 80% leeg !!

Zo beter?

groet  :wink:

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2007, 12:14:36 »
Ah. Ik was in de veronderstelling dat u bedoelde dat u de USB disk op elke PC aansloot en dan een backup maakte (handmatig).. Nu is het mij duidelijk.

In dat geval is het in ieder geval vreemd. U zou kunnen proberen om de USB disk als EXT3 te formatteren. Dat is het linux native systeem en werkt wellicht toch beter.

Offline perzik

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 61
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: 20 november 2007, 08:25:16 »
Citaat van: "bjorn"
Ah. Ik was in de veronderstelling dat u bedoelde dat u de USB disk op elke PC aansloot en dan een backup maakte (handmatig).. Nu is het mij duidelijk.

In dat geval is het in ieder geval vreemd. U zou kunnen proberen om de USB disk als EXT3 te formatteren. Dat is het linux native systeem en werkt wellicht toch beter.



Idd blijft het vreemd.
Ondertussen EXT3 geformatteerd. Nu maar afwachten op dezelfde melding. Of niet?
Toch bedankt voor het meedenken allemaal en de tip.