Auteur Topic: [Handleiding] MovieGrabber  (gelezen 17009 keer)

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 249
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.018
[Handleiding] MovieGrabber
« Gepost op: 03 februari 2013, 01:18:20 »
Op verzoek maar even wat instructies om het pakket MovieGrabber werkend te krijgen. Ik ga hier niet in op de vele mogelijkheden en de verschillende instellingen, maar beperk de uitleg tot de minimale stappen die nodig zijn om MovieGrabber te kunnen gebruiken.

Meer informatie over MovieGrabber kun je hier vinden: http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=6&t=8569

Installatie
Het installeren zelf mag geen probleem zijn, aangezien ik er  een SPK voor heb gemaakt. Deze is beschikbaar door de repository http://synology.mdevries.org/spkrepo/packages als pakketbron bij de instellingen van Package Center op te geven. MovieGrabber is dus net als een ander 3rd party pakket eenvoudig te installeren.

Configuratie
Als je MovieGrabber start zie je op het welkomscherm al dat je eerst het een en ander moet instellen voor je het programma kunt gebruiken. We moeten dus minimaal even een NZB zoekmachine (zoals NZBMatrix) en een NZB download programma (zoals SABnzbd+) opgeven voor het programma zal werken:
 
1061-0moviegrabber-01.png[/attachment:okqfzp6f]
Configuration - Website
We gaan nu eerst een zoekmachine instellen, waar naar NZB bestanden gezocht kan worden. Kies voor Configuration en dan voor Website. Je kunt hier instellingen voor NZBMatrix en NZBs opgeven, maar helaas zijn deze zoekmachines dankzij Brein niet meer beschikbaar. We moeten dus zelf een Newznab site kiezen. Hier zijn vele mogelijkheden, maar voor het gemak kies ik voor nzb-matrix.eu (uiteraard vanwege de naam :mrgreen:). Vul bij Newsnab settings de Hostname, Port en API key in. Vergeet ook niet Newsnab als index te selecteren bij Index Settings. Sla de instellingen op met de Save Changes knop:

1060-1moviegrabber-02.png[/attachment:okqfzp6f]
Configuration - Folders
We hoeven nu alleen nog het NZB download programma in te stellen. Kies in Configuration voor Folders. Ik heb hier voor SABnzbd+ gekozen, maar je kunt elke NZB download programma kiezen dat een bewaakte map heeft (watch folder of blackhole optie). Neem voor SABnzbd+ de instellingen over zoals deze ook in SABnzbd staan bij Configuration en Folders. Vul de Watched Folder (SABnzbd: Bewaakte map), de NZB Folder (SABnzbd: Map voor bewaren van nzb bestanden) en de Complete Folder in (SABnzbd: map voor verwerkte downloads):

1059-2moviegrabber-03.png[/attachment:okqfzp6f]
Je bent klaar met de minimale instellingen. Ook het Home scherm geeft al aan dat MovieGrabbier klaar is voor gebruik. Echter adviseer ik je voor je op Run Now klikt eerst even SABnzbd op Pauze te zetten, anders is de kans groot dat er al van alles gedownload gaat worden:

1058-3moviegrabber-04.png[/attachment:okqfzp6f]
History - View History
Als SABnzbd gepauzeerd is, kun je zonder problemen voor Run Now kiezen. Ga vervolgens naar History en View History. Het kan even duren, maar na een tijdje zul je zien dat hier een lijst met films komt te staan. Deze lijst wordt ook gelijk doorgegeven aan SABnzbd (status Downloaded):

1057-4moviegrabber-05.png[/attachment:okqfzp6f]
1056-5sabnzbd-01.png[/attachment:okqfzp6f]
Configuration - IMDB
Om nu te zorgen dat MovieGrabber alleen films download die je wilt hebben, moet je nog een paar extra instellingen doen. Kies voor Configuration en IMDB en stel hier in aan welke voorwaarden een film moet voldoen, voordat MovieGrabber deze gaat "grabben". Je kunt hier bijvoorbeeld opgeven dat je films van bepaalde genres van 2012 en nieuwer wilt selecteren, die een minimale score van 8.0 hebben. Ook kun je opgeven dat films eerst in een wachtrij (queue) gezet moeten worden waar ze handmatig vrijgegeven moeten worden, voordat MovieGrabber ze aan SABnzbd doorgeeft. Deze optie vind ik persoonlijk ideaal:
1055-6moviegrabber-06.png[/attachment:okqfzp6f]
Configuration - Switches
Tenslotte moet je nog wel even je voorkeuren aanzetten. Ga hiervoor bij Configuration naar Switches en zet minimaal de IMDB switches aan:

[ Gespecificeerde bijlage is niet beschikbaar ]moviegrabber-07.png[/attachment:okqfzp6f]

Dit is voorlopig even de [Handleiding] voor MovieGrabber. Hieronder zullen nog wel een aantal tips volgen, maar je kunt er nu in ieder geval mee aan de slag. Veel plezier ermee en bedankjes worden uiteraard gewaardeerd  :mrgreen:
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Mike3380

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 127
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #1 Gepost op: 05 februari 2013, 18:05:46 »
Hulde voor je uitleg! Helder en niet te missen! Ik loop echter wel tegen een puntje aan: wanneer ik in het 'folders' tabblad de juiste gegevens invul en op 'save'  druk, dan gooit ie alle gegevens eruit en slaat ie dus eigenlijk niks op. Ik heb de package al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar hij blijft dit doen. Enige idee hoe dat kan?

Dit gebeurt zowel in FireFox als in Chrome.
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 2x WD

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 249
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.018
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #2 Gepost op: 05 februari 2013, 21:53:16 »
Citaat van: "Mike3380"
wanneer ik in het 'folders' tabblad de juiste gegevens invul en op 'save'  druk, dan gooit ie alle gegevens eruit en slaat ie dus eigenlijk niks op. Ik heb de package al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar hij blijft dit doen. Enige idee hoe dat kan?

Dit gebeurt zowel in FireFox als in Chrome.

Dan vul je waarschijnlijk een incorrecte waarde in of heeft MovieGrabber geen toegang. Vul je wel altijd een map in met /volume1/gedeelde_map ervoor? Ik kopieer de waarden eigenlijk van SABnzbd, dan weet ik zeker dat het goed is (ook hoofdlettergebruik).
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Mike3380

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 127
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2013, 21:59:22 »
Ik kopieer de waardes ook, dus het zou goed moeten zijn toch? bijvoorbeeld:

/volume1/public/sabnzbd/downloads/incomplete
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 2x WD

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 249
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.018
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2013, 23:43:39 »
Citaat van: "Mike3380"
Ik kopieer de waardes ook, dus het zou goed moeten zijn toch? bijvoorbeeld:

/volume1/public/sabnzbd/downloads/incomplete

Nog even getest in Chrome, maar MovieGrabber slaat alleen een waarde niet op als deze niet correct is. Weet je zeker dat het niet SABnzbd is want Linux is hoofdlettergevoelig.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Mike3380

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 127
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2013, 17:56:15 »
Ik heb dat even gecontroleerd, maar er zitten geen verschillen in opbouw. Of er moet een hele structuurfout in de mappen zitten. Hierbij dus wat schermprintjes...
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 2x WD

Offline Mike3380

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 127
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #6 Gepost op: 06 februari 2013, 17:56:50 »
En de laatste...
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 2x WD

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 249
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.018
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #7 Gepost op: 06 februari 2013, 18:26:08 »
Leuke puzzel... heb gezocht, maar zie geen verschil. Het zou dus moeten werken. Maar waar wil je de incomplete folder opgeven en waarom incomplete? Dat is toch de tijdelijke locatie van bestanden. Hier heeft MovieGrabber niks aan.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Mike3380

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 127
[Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #8 Gepost op: 06 februari 2013, 18:29:16 »
Inderdaad een puzzel ja haha! Maar ik sab enkel voor moviegrabber, dus de mappenstructuur kan ik ook aanpassen als het moet. Heb je een goede suggestie?
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 2x WD

Offline Mike3380

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 127
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #9 Gepost op: 06 februari 2013, 20:02:42 »
ik heb alle mappen opnieuw aangemaakt, nu werkt het wel. Heb zelfs een account bij NZB Matrix aangemaakt  :mrgreen:, wil nu niet meer tegen toevalligheden aanlopen, moet gewoon werken  :wink:

Heb tot nog toe 1 film gevonden, benieuwd wat er nog bijkomt...

Bedankt voor je hulp in elk geval!  :mrgreen:
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 2x WD

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 249
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.018
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #10 Gepost op: 06 februari 2013, 20:21:35 »
Citaat van: "Mike3380"
ik heb alle mappen opnieuw aangemaakt, nu werkt het wel. Heb zelfs een account bij NZB Matrix aangemaakt  :mrgreen:, wil nu niet meer tegen toevalligheden aanlopen, moet gewoon werken  :wink:

Ik denk dat vorige keer SABnzbd de mappen complete en incomplete aangemaakt had. Dat was gebruiker sabnzbd dus de eigenaar van die mappen en kan het wel eens fout gaan. Nu is het dus opgelost.

Hoe heb je nog een account bij NZB Matrix kunnen aanmaken? Die is er toch mee gestopt? Ik had daar een VIP account (betaald) en kan er niet meer bij. Welke url heb je gebruikt?
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Martijndez

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 115
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.186
[Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #11 Gepost op: 06 februari 2013, 20:25:08 »
De naam is "gestolen"; nzb-matrix.eu
DIY NAS, Core I3 3.8Ghz, 8gb DDR 1600, 6 x WD60EFRX, OpenMediaVault 2.*
DS115j, 1 x WD6400AACS met DSM 5.1

Offline Mike3380

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 127
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #12 Gepost op: 06 februari 2013, 20:30:11 »
De link die je in de post hebt staan heb ik gebruikt. Daar kon ik gewoon registreren, wel tijdelijk als ik de info onder aan de pagina mag geloven.

Nu nog de uitdaging van ondertitels, want dat werkt niet echt lekker met subliminal  :|
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 2x WD

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 249
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.018
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #13 Gepost op: 06 februari 2013, 20:37:22 »
Citaat van: "Mike3380"
De link die je in de post hebt staan heb ik gebruikt. Daar kon ik gewoon registreren, wel tijdelijk als ik de info onder aan de pagina mag geloven.

Oh die... ik dacht dat je de oorspronkelijke NZBMatrix bedoelde. nzb-matrix.eu werkt inderdaad wel gewoon. nog wel in ieder geval.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Mike3380

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 127
Re: [Handleiding] MovieGrabber
« Reactie #14 Gepost op: 06 februari 2013, 20:42:34 »
Ok, hopen op een wat lange levensduur dan  :wink: nog suggesties voor de ondertitels?
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 2x WD


 

[Handleiding] Muziek, Films en Series downloaden met NZBGet

Gestart door raptileBoard NZBGet

Reacties: 158
Gelezen: 79095
Laatste bericht 30 juni 2014, 17:38:25
door Birdy
Adblocker via DNS (Handleiding)

Gestart door BrioletBoard DNS server

Reacties: 2
Gelezen: 14965
Laatste bericht 20 januari 2018, 17:30:28
door Briolet
[Handleiding Zarafa] Imaps op poort 994 voor mailclients

Gestart door GNOE Inc.Board Zarafa

Reacties: 7
Gelezen: 6384
Laatste bericht 14 december 2014, 21:37:46
door GNOE Inc.
MovieGrabber 2.2.0.b1 spk

Gestart door Matr1xBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 5
Gelezen: 3101
Laatste bericht 11 februari 2013, 13:25:06
door Martijn85
Installatie handleiding SABnzbd+

Gestart door roppieBoard SABnzbd (usenet)

Reacties: 7
Gelezen: 4209
Laatste bericht 26 augustus 2008, 20:00:20
door Anonymous