Auteur Topic: COPS  (gelezen 47187 keer)

Offline GreyForceOne

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 51
  • Berichten: 446
COPS
« Gepost op: 03 februari 2013, 15:09:00 »
Iemand dit pakket al geïnstalleerd, te vinden bij SynoCommunity.
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: WD Red WD10EFRX 1 TB

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 250
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.021
Re: COPS
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2013, 18:01:53 »
Ik wilde het installeren, maar kom er achter dat je nog steeds Calibre nodig hebt en deze database op je DiskStation moet hebben (i.e. /volume1/calibre). Ik heb Calibre nog steeds niet draaien op DiskStation en via client (computer) gaat het enorm traag.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline danje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 83
Re: COPS
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2013, 20:15:16 »
hoi.
Ik heb info gebruikt van volgende websites.
http://blog.slucas.fr/en/oss/calibre-opds-php-server
https://github.com/seblucas/cops/wiki/Howto---Synology

En dat ging fantastisch. Binnen de kortste keren kan ik mijn aangekochte boeken zowel downloaden naar mijn Ipad als naar de e-reader van mijn partner.

Wat ik vaak mis zij van die stap voor stap toelichtingen hoe iets moet.
Ik doe een poging voor jullie.

1. maak een map in op je NAS onder 'WEB' en noem die 'calibre'
2. verhuis je calibrebibliotheek naar je NAS (bij mij een DS212J). Dat doe je natuurlijk in calibre zelf. Bovenaan het icoon van boeken aanklikken en 'verwissel bibliotheek'. Kies als nieuwe locatie de map 'calibre' die je in 1 hebt aangemaakt op je NAS.
Je ganse bibliotheek van calibre gaat nu naar je NAS
3. Open de website http://blog.slucas.fr/en/oss/calibre-opds-php-server
4. download de laatste versie van cops in zipformaat.
5. pak dit uit in de map 'calibre' die je in 1 hebt aangemaakt op je NAS
6. zoek in je map 'calibre' naar het bestand 'config_default.php'.
7. maak hiervan een kopie en noem dit 'config_local.php'
8. open je browser. Geef hierin de URL in van je NAS (bijv. 'http://hoi.synology.me:8080' zodat je naar je website kan.
9. Voeg achteraan je URL 'calibre' toe (dus: http://hoi.synology.me:8080/calibre ).
10.Je bent klaar, pik je boek er maar uit die je wil downloaden van je eigen NAS.

Tot daar mij bijdrage.
Nu nog een vraag: hoe kan ik voorkomen dat een ander illegaal gaat downloaden, want ik wil mijn aangekochte ebooks niet zomaar laten 'rondslingeren'? Iemand een idee?
  • Mijn Synology: ds415play
  • HDD's: 3 WD red 3TB
Beter 10 vogels in de lucht dan 1 in de hand,... tenzij je dringend moet natuurlijk

Offline Nelesss

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 70
  • -Ontvangen: 204
  • Berichten: 1.275
Re: COPS
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2013, 22:14:55 »
Ht acces bestand gebruiken??
Synology's:
DS-1513+ (4GB Ram)
DS-114
DS-112J

Offline danje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 83
Re: COPS
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2013, 20:25:28 »
geen weet van een access bestandje.
Gewoon dat zip uitgepakt en de installatie zoals aangegeven.
Het werkt fantastisch.
Eigenlijk best wel mooi, niet zo mooi als calibre zelf maar als ik in het buitenland eens rap iets wil opladen van mijn boeken, dan kan ik zo er wel heel mooi aan.
Gewoon van dit forum de dingen wat samengelegd en klaar was kees...
  • Mijn Synology: ds415play
  • HDD's: 3 WD red 3TB
Beter 10 vogels in de lucht dan 1 in de hand,... tenzij je dringend moet natuurlijk

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 250
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.021
Re: COPS
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2013, 22:47:09 »
Citaat van: "danje"
geen weet van een access bestandje.

Ik wist ook niet wat een .htaccess bestand was, maar heb het even opgezocht. Hiermee kun je dus voorkomen dat anderen zomaar de COPS pagina's openen. Je kunt bijvoorbeeld regelen dat je eerst moet aanloggen. Een prima tutorial: http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/htaccess/
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline petrol242

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 5
Re: COPS
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2013, 23:13:40 »
Oei, verontrustend om te zien dat mensen apache gebruiken, websites online zetten en geen weet hebben van .htaccess

Cops kan je dus beveiligen met een wachtwoord via een .htaccess bestand.

1. Maak op je NAS in de web directory een directory passwd aan.

Niet-Linux gebruikers, ga naar puntje 4.

2. Voor de linux gebruikers onder ons : open een terminal en geef volgend commando : htpasswd -c admin.pw admin
De uitvoer van dit commando vraagt het wachtwoord dat je voor gebruiker admin wil maken.
Hiermee maken we dus het bestand admin.pw aan voor de gebruiker admin met het door jou gekozen versleuteld wachtwoord.

3. Geef dan volgend commando : htpasswd -c normal.pw usernaam
De uitvoer van dit commando vraagt het wachtwoord dat je voor de gewone gebruiker usernaam wil maken.
Hiermee maken we dus het bestand normal.pw  aan voor de gebruiker usernaam met het door jou gekozen versleuteld wachtwoord.

4. Niet-Linux gebruikers kunnen op http://www.htaccesstools.com/htpasswd-generator/ een wachtwoord maken. Kopieer daarvoor de gegenereerde tekst in een editor en sla respectievelijk op als admin.pw en normal.pw

5. Maak in een editor het bestand .htaccess aan met de volgende inhoud :

AuthName "Title"
AuthType "Basic"
AuthUserFile "/volume1/web/passwd/admin.pw"
require valid-user

6. Kopieer de drie bestanden admin.pw normal.pw en .htaccess naar de aangemaakte passwd directory in je web directory. (Meestal volume1/web/passwd)

7. Maak nu nog een .htaccess bestand aan met volgende inhoud en kopieer dit naar de cops directory op je NAS:

<IfModule mod_xsendfile.c>
<Files fetch.php>
   XSendFile on
</Files>
</IfModule>

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteRule ^download/(.*)/.*.kepub.epub$ fetch.php?data=$1&type=epub [L]
RewriteRule ^download/(.*)/.*.(.*)$ fetch.php?data=$1&type=$2 [L]
</IfModule>

AuthName "Gelieve je gebruikersnaam en wachtwoord in te geven"
AuthType "Basic"
AuthUserFile "/volume1/web/passwd/normal.pw" # verander dit eventueel als je pad anders is
require valid-user


Herstart voor alle zekerheid je webstation. Als je nu cops opstart, zal er dus naar een gebruiker en wachtwoord gevraagd worden. Veel succes !
DS213
Fritzbox 7360 AllNet Switchen 4 PC\'s
Arch Linux Gnome Cinnamon
Mede8er 500X2
Vu+Duo, DM7025 en DM600 Linux satreceivers op Astra1,2 en 3

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 250
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.021
Re: COPS
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2013, 00:24:58 »
Bedankt voor de duidelijke uitleg!
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline danje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 83
Re: COPS
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2013, 17:10:16 »
mooie uitleg, maar zou er iemand zijn die ook zo'n handleiding kan uitwerken voor windows.  Ik heb immers windows 8 en heb zo'n putty-ding zitten zoeken. Is allemaal nogal zeer technisch.
Dus een mooie handleiding zoals hierboven voor windows zou mij een eind geruster maken.

Mijn BBS-bestand voor epubs zit in de website.  Je kan alle boeken zien maar enkel downloaden via wachtwoord.
Het zou natuurlijk interessanter zijn dat je de boeken pas zou zien als je een wachtwoord geeft.
Dus dat je op de website pas naar de bbs kan als je wachtwoord ingeeeft.  Om het even wie vandaag achter de url van mijn website 'bbs' zet ziet al mijn boeken.  Downloaden kan men pas met mijn wachtwoord, maar ik heb liever dat ze bbs niet kunnen zien.
  • Mijn Synology: ds415play
  • HDD's: 3 WD red 3TB
Beter 10 vogels in de lucht dan 1 in de hand,... tenzij je dringend moet natuurlijk

Offline petrol242

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 5
Re: COPS
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2013, 12:43:56 »
Hoi Danje,

Het mag ook eens voor de Linux gebruiker gemakkelijker zijn hé  :P

De uitleg die ik gegeven had is ook voor Windows van tel. Alleen moet je een manier vinden om de wachtwoord bestanden admin.pw en normal.pw aan te kunnen maken. Dit kan platformonafhankelijk via een htpasswd generator zoals op http://www.htaccesstools.com/htpasswd-generator/. Wanneer je op de create knop klikt, krijg je het versleutelde paswoord. Kopieer dit in een teksteditor en sla respectievelijk als admin.pw en normal.pw op. Voor de rest is de uitleg hetzelfde. Ik heb de originele uitleg aangepast.

Succes !
DS213
Fritzbox 7360 AllNet Switchen 4 PC\'s
Arch Linux Gnome Cinnamon
Mede8er 500X2
Vu+Duo, DM7025 en DM600 Linux satreceivers op Astra1,2 en 3

Offline danje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 83
Re: COPS
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2013, 20:57:36 »
bedankt voor deze hulp.  Het heeft mij al een eind gebracht naar nog niet tot de finish.

Ik heb je handleiding gevolgd als 'niet-linux'-medeburger.
NAS terug opgestart.
Als ik dan naar mijn URL surf waar mijn boeken zouden moeten zijn te vinden... yep, dan krijg ik de vraag voor een gebruikersnaam en wachtwoord.
Geef ik gebruikersnaam en wachtwoord in, dan gaat het verder naar de gevraagde URL en verschijnen mijn boeken.
En dan loopt het mis.
Als ik dan op mijn boekencatalogus met BicBucStriim kom, zie ik wel boeken staan.  Wil ik echter eentje aanklikken of iets anders aanklikken als zoeken op boek,... dan verschijnt er in het midden van het scherm voor enkele seconden 'error loading page'.  Ik geraak dan niet verder.

Uw handleiding heb ik strikt gevolgd.  Enig idee??
  • Mijn Synology: ds415play
  • HDD's: 3 WD red 3TB
Beter 10 vogels in de lucht dan 1 in de hand,... tenzij je dringend moet natuurlijk

Offline petrol242

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 5
Re: COPS
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2013, 07:57:50 »
Ik zal BicBucStriim zelf eens uittesten. Probeer ondertussen al eens een installcheck uit te voeren van BicBucStriim. Waarschijnlijk heeft die problemen met het .htaccess bestand dat eigenlijk bedoeld is voor COPS.

Update : Ik denk dat je het .htaccess bestand voor COPS in je bbs directory hebt geplaatst. Maak in je bbs directory daarom een correct .htaccess bestand aan. Plaats deze tekst in je editor :

<IfModule mod_rewrite.c>
    Options -MultiViews

      # Tell PHP that the mod_rewrite module is ENABLED.
    SetEnv HTTP_MOD_REWRITE On

    RewriteEngine On
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule ^(.*)$ index.php [QSA,L]
</IfModule>
AuthName "Gelieve je gebruikersnaam en wachtwoord in te geven"
AuthType "Basic"
AuthUserFile "/volume1/web/passwd/normal.pw"
require valid-user
DS213
Fritzbox 7360 AllNet Switchen 4 PC\'s
Arch Linux Gnome Cinnamon
Mede8er 500X2
Vu+Duo, DM7025 en DM600 Linux satreceivers op Astra1,2 en 3

Offline danje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 83
Re: COPS
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2013, 18:58:34 »
ik heb je voorstel geprobeerd.  Uren mee bezig geweest.  Niet op gang te krijgen.  Zitten puzzelen en neuzen, aanpassen en veranderen.  Enfin, op de duur wist ik bijna niet meer wat voor en achter was.
Dus had ik hier opnieuw een reply gedaan met boodschap dat het niet werkte, hele uitleg van wat welke file , in welke map met welke inhoud te vinden was.
Tot mijn oog er op viel, tot zeer grote schande... :oops: het bestand .htaccess stond in de map zonder punt: dus htaccess ipv .htaccess
En zie, uw suggestie werkt gewoon fantastisch.
Dikke duizendmaal dank.  Nu kan ik al mijn boeken afschermen voor ongewenste blikken.

Als ik nu iemand hier toegang toe wil geven, maak ik dan voor die persoon een nieuw wachtwoord en gebruikersnaam aan via http://www.htaccesstools.com/htpasswd-generator/. die ik dan opsla in de files 'admin.pw' en in 'normal.pw'??  Plaats ik die dan onder de vorige?
DAn kan ik deze toegang geven wanneer ik wil maar ook weer 'uitsluiten' als nodig?

En nu we toch bezig zijn...  Kan ik dat ook doen voor de foto's die ik via de map photo de wereld instuur?  Dat zou ook handig zijn om daar een beperkte toegang toe te geven via iets zoals .htaccess.  Kan dat?
  • Mijn Synology: ds415play
  • HDD's: 3 WD red 3TB
Beter 10 vogels in de lucht dan 1 in de hand,... tenzij je dringend moet natuurlijk

Offline petrol242

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 5
Re: COPS
« Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2013, 09:31:07 »
Hoi Danje,

Ik ben blij dat je het werkend hebt gekregen. Ik twijfelde nog of ik het punt zou vermelden of niet ...  :mrgreen:

Uiteraard kan je meerdere gebruikers toevoegen.  Zoals je zelf al aangaf. Gebruik daarvoor dus de bewuste link om htpaswoorden aan te maken en voeg dan de gegenereerde code met je editor toe in het bestand normal.pw. Niet in admin.pw

Wat de afscherming van je fotomap betreft, bedoel je daarmee de webpage van photostation ? Of echt fysisch de map op je NAS ?
DS213
Fritzbox 7360 AllNet Switchen 4 PC\'s
Arch Linux Gnome Cinnamon
Mede8er 500X2
Vu+Duo, DM7025 en DM600 Linux satreceivers op Astra1,2 en 3

Offline danje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 83
Re: COPS
« Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2013, 13:02:47 »
waarschijnlijk zeer domme vraag, maar waarom niet opnemen in admin.pw? :oops:

Voor de foto's bedoel ik dus fotostation...
  • Mijn Synology: ds415play
  • HDD's: 3 WD red 3TB
Beter 10 vogels in de lucht dan 1 in de hand,... tenzij je dringend moet natuurlijk


 

COPS + downloaden op sony PRS-T1

Gestart door naitsirhcBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 12
Gelezen: 5969
Laatste bericht 10 augustus 2013, 12:02:03
door LuukH
cops... wat moet de juiste url zijn

Gestart door nieuwsgierBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 6
Gelezen: 2427
Laatste bericht 31 mei 2015, 13:54:59
door nieuwsgier
Cops, alles wekt behalve downloaden

Gestart door philos31Board Overige 3rd party packages

Reacties: 2
Gelezen: 1310
Laatste bericht 17 maart 2017, 20:50:39
door philos31
Cops werkt niet meer na package update

Gestart door RivakBoard 3rd party Packages

Reacties: 3
Gelezen: 2038
Laatste bericht 01 juni 2014, 14:43:13
door Rivak
Wachtwoord toegang COPS

Gestart door Stef012Board 3rd party Packages

Reacties: 1
Gelezen: 1424
Laatste bericht 23 februari 2016, 07:58:20
door Stef012