Auteur Topic: DS 207 opeens zonder OS en melding "system is un-instal  (gelezen 2783 keer)

Anonymous

  • Gast
DS 207 opeens zonder OS en melding "system is un-instal
« Gepost op: 07 januari 2008, 19:57:47 »
Helaas heb ik (tot nu toe) twee maanden plezier gehad van de DS 207 (icm sonos). Eind vorig jaar was het opeens niet meer mogelijk om de DS te benaderen. Eerst router en eigen PC opnieuw opgestart. Probleem bleef bestaan.

DS 207 met de powerknop uitgezet. Dat deed hij niet en blijft op dat moment hangen. Enige oplossing was de stekker in/uit het stopcontact. DS start weer op. Bovenste LEDje kleurt Oranje. Schijf zou vol zitten (volgens manual). Dat is absoluut niet het geval. Met geen mogelijkheid verbinding kunnen krijgen.

Uiteindelijk de synology assistent gedownload. Tot mijn grote schrik, werd de DS wél gevonden, maar had de status "systeem is un-installed". Enige mogelijkheid was om alles opnieuw te installeren. Alle gegevens was ik kwijt (eigen schuld, maar ik had niet gedacht dat het zó snel zou gaan.)

Na een week trouwe dienst begon het opeens weer. Geen verbinding en feest begon weer zoals boven beschreven. Mijn leverancier WifiSound reageerde heel snel op mijn mail, maar had als enige oplossing installeren van de laatste firmware. Laat die er nou net bij aankoop van de DS door hen zelf zijn opgezet. Toch alles wéér geinstalleerd én ingericht.

Nu de DS onbetrouwbaar werd, heb ik 'm iedere avond/nacht uitgeschakeld (via web interface, tabblad system). Ook dat heeft niet geholpen, want vandaag weer hetzelfde probleem. Nu slechts drie dagen plezier gehad.

Nu doet dit probleem zich ook voor, zonder dat mijn computer is opgestart. In mijn beleving kan het dan ook niet aan een vaag stukje software op mijn PC liggen.

WifiSound voor de derde keer op de hoogte gebracht en ook nu reageren ze helaas niet meer. Wellicht herkent iemand dit of heeft een tip, zodat ik het zelf nog kan oplossen. Zo niet dan neem ik afscheid van de DS en breng ik 'm terug.

DS is aangesloten op een netgear DG834N.

Reinder Bolt

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2008, 12:20:40 »
Beste Reinder

Dit is bepaald niet standaard bij de 207. Ik zou hem dan ook in zijn geheel omruilen bij WifiSound. Ik denk dat het probleem door de harddisks veroorzaakt wordt, maar zeker weten doe ik het niet.

Groet
Björn

Offline Wifimedia

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
    • http://www.wifisound.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2008, 14:30:29 »
Beste Reinder,

Dit is niet de bedoeling. Echter is de mail denk ik niet doorgekomen want we hebben niks ontvangen.

Als de Diskstation retour wordt gezonden wordt hij meteen omgeruild voor een nieuwe.
Dit probleem zat hem in de harddisken en was ook bekend bij Synology.

Hier is verschillende keren een melding van gemaakt en met versie 524 moet het opgelost zijn.

Geef even een belletje dan sturen wij vast een model op en kunt u de andere terugsturen als alles naar wens is.

Met vriendelijke groet,
Rik Zwanikken
Wifimedia
026-4425431

Anonymous

  • Gast
alles is opgelost
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2008, 17:17:26 »
Inmiddels is alles netjes afgewikkeld met de leverancier (WifiSound)

Keurig netjes, bedankt Rik.

Reinder Bolt

Anonymous

  • Gast
Re: DS 207 opeens zonder OS en melding "system is un-instal
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2008, 14:24:39 »
Ik heb ook een DS207 met een Sonos, ook bij WifiSound gekocht. Ik eb heel tevreden zowel over de kwaliteit van de apparatuur als ook over de goede service van Wifisound. Ze proberen je altijd te helpen, wel even bellen of langskomen ipv mailen.


 

Melding: Illegal host/domain name found

Gestart door SynUserBoard Mail mods

Reacties: 0
Gelezen: 5859
Laatste bericht 04 januari 2016, 21:11:11
door SynUser
Vraag over "hoe aan te sluiten?"

Gestart door TheflyingdutchmanBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 2533
Laatste bericht 17 april 2016, 18:52:49
door Theflyingdutchman
DS107e SABnzbd "failed to initialize" na aansluiten nw modem

Gestart door japieBoard SABnzbd (usenet)

Reacties: 11
Gelezen: 4469
Laatste bericht 05 november 2008, 20:26:06
door Luit
Opslag herstellen met "oude" schijf

Gestart door JHOBoard NAS hardware vragen

Reacties: 5
Gelezen: 640
Laatste bericht 15 maart 2020, 11:14:18
door Briolet
"Het proces wordt gegenereerd"

Gestart door Henk HavelaarBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 13
Gelezen: 5601
Laatste bericht 15 juli 2022, 16:38:45
door Sportbillie