Auteur Topic: Diskstation piept 1 keer.  (gelezen 2481 keer)

Offline bestk84

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 15
Diskstation piept 1 keer.
« Gepost op: 04 april 2013, 20:46:52 »
Goedenavond,

Ik heb zojuist geconstateerd dat mijn Diskstation met regelmaat (gisteren en vandaag) één keer piept. Ik heb alles gecontroleerd (schijven, ventilatoren etc.) maar kan niet vinden waar deze piep nu vandaan komt. Kan iemand vertellen waar deze piep voor staat? Alle pieptoonwaarschuwingen staan aan. Ik kan geen enkele waarschuwing of fout vinden in het logboek.

Alvast dank!

Offline Richard67

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 44
  • -Ontvangen: 59
  • Berichten: 370
    • Q&D Website
Re: Diskstation piept 1 keer.
« Reactie #1 Gepost op: 04 april 2013, 23:18:33 »
Goedenavond,

Ik heb zojuist geconstateerd dat mijn Diskstation met regelmaat (gisteren en vandaag) één keer piept. Ik heb alles gecontroleerd (schijven, ventilatoren etc.) maar kan niet vinden waar deze piep nu vandaan komt. Kan iemand vertellen waar deze piep voor staat? Alle pieptoonwaarschuwingen staan aan. Ik kan geen enkele waarschuwing of fout vinden in het logboek.

Alvast dank!

Een 'wilde' gok: Is de ventilator geblokkeerd? Dat wil zeggen staat het tegen de muur (of achterkant van een kast)  aan te blazen?
  • Mijn Synology: 1511+
  • HDD's: 5x WD20EFRX
  • Extra's: 2GB RAM
Who on earth is General Failure and why the hell is he reading my hard drive?

Offline bestk84

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 15
Re: Diskstation piept 1 keer.
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2013, 08:00:59 »
Goedemorgen,

Dat lijkt me sterk, hij staat zo''n 30-35 cm van de muur. Ik heb fysiek ook de ventilators gecontroleerd. Op dit moment draaien ze gewoon....

Offline Björn

Re: Diskstation piept 1 keer.
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2013, 08:57:50 »
Goedenavond,

Ik heb zojuist geconstateerd dat mijn Diskstation met regelmaat (gisteren en vandaag) één keer piept. Ik heb alles gecontroleerd (schijven, ventilatoren etc.) maar kan niet vinden waar deze piep nu vandaan komt. Kan iemand vertellen waar deze piep voor staat? Alle pieptoonwaarschuwingen staan aan. Ik kan geen enkele waarschuwing of fout vinden in het logboek.

Alvast dank!
Als er iets alarmerends aan de hand is blijft hij piepen, dan stopt hij niet na 1 keer. Een enkele piep lijkt meer op het einde van de bootcyclus of iets dergelijks. Ik zou eens vragen of Synology aan de hand van het kernel log de oorzaak misschien kan achterhalen.

Offline bestk84

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 15
Re: Diskstation piept 1 keer.
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2013, 09:14:32 »
Hey!

Dank je, ik heb gisteren een call aangemaakt bij Synology. Ik zal het even melden als ik iets meer weet...


Goedenavond,

Ik heb zojuist geconstateerd dat mijn Diskstation met regelmaat (gisteren en vandaag) één keer piept. Ik heb alles gecontroleerd (schijven, ventilatoren etc.) maar kan niet vinden waar deze piep nu vandaan komt. Kan iemand vertellen waar deze piep voor staat? Alle pieptoonwaarschuwingen staan aan. Ik kan geen enkele waarschuwing of fout vinden in het logboek.

Alvast dank!
Als er iets alarmerends aan de hand is blijft hij piepen, dan stopt hij niet na 1 keer. Een enkele piep lijkt meer op het einde van de bootcyclus of iets dergelijks. Ik zou eens vragen of Synology aan de hand van het kernel log de oorzaak misschien kan achterhalen.

Offline Richard67

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 44
  • -Ontvangen: 59
  • Berichten: 370
    • Q&D Website
Re: Diskstation piept 1 keer.
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2013, 10:51:50 »
Goedemorgen,

Dat lijkt me sterk, hij staat zo''n 30-35 cm van de muur. Ik heb fysiek ook de ventilators gecontroleerd. Op dit moment draaien ze gewoon....

Dat lijkt me voldoende. Ik ben benieuwd wat Synology er van zegt.
  • Mijn Synology: 1511+
  • HDD's: 5x WD20EFRX
  • Extra's: 2GB RAM
Who on earth is General Failure and why the hell is he reading my hard drive?


 

netwerk geen verbinding meer met Diskstation

Gestart door coberBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 2421
Laatste bericht 01 januari 2012, 13:08:10
door Robert Koopman
Diskstation niet toegankelijk ivm verouderd SMB1 protocol -OPGELOST

Gestart door heheBoard Windows

Reacties: 3
Gelezen: 665
Laatste bericht 23 februari 2024, 08:09:45
door Babylonia
DiskStation gaat in slaapstand na upgrade naar Win10

Gestart door JayBeeBoard Windows

Reacties: 7
Gelezen: 2643
Laatste bericht 21 oktober 2015, 09:00:54
door Plerry
Access Diskstation from different computer

Gestart door larsilBoard Overige software

Reacties: 1
Gelezen: 2849
Laatste bericht 02 mei 2009, 17:20:48
door Anonymous
kan diskstation niet meer vinden op deze computer

Gestart door teunbrouwersBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 3990
Laatste bericht 03 juli 2013, 21:48:41
door teunbrouwers