Auteur Topic: [OPGELOST] Hoe kan ik mijn eigen "lege" berichten verwijderen?  (gelezen 8622 keer)

Offline Björn

Re: Hoe kan ik mijn eigen "lege" berichten verwijderen?
« Reactie #15 Gepost op: 15 april 2013, 08:31:30 »
Ik hoor hierboven allemaal mooie suggesties, zoals alleen binnen zoveel minuten na plaatsing kunnen verwijderen, maar we hebben aan de andere kant ook gewoon te maken met de forumsoftware. Ik kan het verwijderen toestaan, of niet. Meer smaken zijn er niet.
Op dit moment is er gekozen voor 'niet'. Hoofdzakelijk uit archiveringsoogpunt, maar ook omdat als mensen hun antwoorden uit een topic gaan verwijderen de hele samenhang van het topic kwijt kan raken. Dan antwoorden mensen later dus op een niet bestaand bericht.

Het veranderen van posts ligt hier dicht tegenaan. Normaal gesproken zie je wel dat een bericht is aangepast door een melding onderin zodat het in ieder geval duidelijk is voor de lezer als een poster zijn bericht heeft gewijzigd. Deze melding staat nu nog uit omdat bij het overzetten van het forum alle berichten een wijzigingsdatum meekregen in 1970 en dat stond zo slordig.

Ik zal eens kijken of ik die wijzigingsdatum uit de database kan gooien van de week dan kan die melding in ieder geval weer aan.

Persoonlijk ben ik van mening dat het verwijderen (ook dmv. het aanpassen naar ...) van posts not-done is. Sommige mensen krijgen antwoord op hun vraag en verwijderen vervolgens alles weer. Daarmee gaat het hele nut van een forum verloren en wordt het opeens een 1 op 1 support kanaal. De moderators zijn altijd bereid om een bericht even te verwijderen als dat echt nodig is, dus ik zie niet helemaal in waarom de gebruiker dit zelf moet kunnen.

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: Hoe kan ik mijn eigen "lege" berichten verwijderen?
« Reactie #16 Gepost op: 15 april 2013, 08:58:54 »
ik vond inderdaad dat kunnen veranderen van een openingspost op het oude forum ook een slechte optie. Had je net heel druk gedaan met antwoorden, wordt een deel van de vraag verwijderd waardoor het antwoord niet meer blijkt te kloppen.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: Hoe kan ik mijn eigen "lege" berichten verwijderen?
« Reactie #17 Gepost op: 15 april 2013, 09:08:55 »
Consequent eerst de voorvertoning bekijken voordat je iets post helpt al zeer om foute opmaak te voorkomen. Maar dan nog, we kunnen editen, dus dit soort verdwaalde [/quote] berichten kun je direct weer editen. Alleen als je per ongeluk een nieuw bericht aanmaakt gaat dat niet meer.

Maar als Björn zegt dat hij niet kan instellen om alleen het laatste bericht te mogen verwijderen, dan houdt het op en zal de huidige keuze de beste zijn.

Editen van berichten blokkeren lijkt me alleen zinvol als er verschil gemaakt kan worden tussen oude en nieuwe berichten. b.v. wel de eerste 24 uur toestaan. Op sommige boards is het wel handig dat je altijd je oude berichten kunt aanpassen. b.v. als je een aankondiging van een nieuwe plug-in doet, maak je een nieuw bericht. En als je weer een update van die plug-in uitgeeft wil je de eerste message aanpassen aan dit gegeven. Dat blijft overzichtelijker dan steeds weer een nieuw topic aan te maken over zo'n plug-in. (of wat dan ook) Maar dat soort berichten komt hier niet vaak voorbij.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2921
  • -Ontvangen: 311
  • Berichten: 2.606
  • $ sudo -i
Re: Hoe kan ik mijn eigen "lege" berichten verwijderen?
« Reactie #18 Gepost op: 15 april 2013, 09:30:18 »

Editen van berichten blokkeren lijkt me alleen zinvol als er verschil gemaakt kan worden tussen oude en nieuwe berichten. b.v. wel de eerste 24 uur toestaan. Op sommige boards is het wel handig dat je altijd je oude berichten kunt aanpassen. b.v. als je een aankondiging van een nieuwe plug-in doet, maak je een nieuw bericht. En als je weer een update van die plug-in uitgeeft wil je de eerste message aanpassen aan dit gegeven. Dat blijft overzichtelijker dan steeds weer een nieuw topic aan te maken over zo'n plug-in. (of wat dan ook) Maar dat soort berichten komt hier niet vaak voorbij.

Of je kan in je bericht je [edit-n] zelf even aangeven, wel zo makkelijk, toch?

[edit-1 / 15-04] of toch niet?

Sent from my 📱using Tapatalk HD
Commander: DS1821+ | DSM 7.2-64570 U3
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 U4 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U7
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline Björn

Re: Hoe kan ik mijn eigen "lege" berichten verwijderen?
« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2013, 10:34:32 »
Ik heb een instelling gevonden waarmee nieuw geplaatste berichten alleen nog maar een x aantal minuten na plaatsing aangepast kunnen worden. Hiermee kunnen dus eventuele typo's etc. eruit gehaald worden, maar kunnen niet meer complete topics 'vernaggelt' worden doordat de poster achteraf al zijn berichten edit en verandert in ....


Offline Pierre118

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 43
  • -Ontvangen: 16
  • Berichten: 157
Re: Hoe kan ik mijn eigen "lege" berichten verwijderen?
« Reactie #20 Gepost op: 25 april 2013, 17:26:26 »
Ik heb het vandaag dus aan den lijve mogen ondervinden. Ik had een typefout gemaakt. Ik had het zelf niet gemerkt maar werd er door een andere forum gebruiker op geattendeerd. En dat was zo ongeveer 45 minuten na het maken van mijn topic. Nu is een typefout maken niet zo'n punt, maar syntax fouten kunnen ernstig zijn, en daardoor ook negatieve gevolgen kunnen hebben. Ik heb het er met Robert via PM ook al over gehad, en ik kan de beweegredenen wel voorstellen om een 30 minuten venster te hanteren. Maar ik denk toch, terugkomend op wat ik net beargumenteerde, dat het wat ruimer mag zijn. Nu heb je iedere keer een admin nodig die voor jou de fouten eruit haalt, en documentatie toevoegen is ook niet mogelijk. Wellicht een suggestie om het 30 minuten venster wat te verbreden? 24 uur lijkt me zeer redelijk.

Misschien ook een suggestie om een topic een aparte status te geven? De topicstarter verzoekt een admin middels een PM zo'n status, en deze beoordeelt op dat topic editable mag zijn voor de topicstarter. Niet ieder topic heeft deze status nodig, het merendeel waarschijnlijk niet. Wellicht is het niet configureerbaar, maar je weet nooit.

Het zijn maar hersenspinsels  :idea: , en het is goed bedoeld...... :)
  • Mijn Synology: DS1817+
  • HDD's: 8 x 4TB
  • Extra's: DX517 + 5 x 4TB

Offline Björn

Re: Hoe kan ik mijn eigen "lege" berichten verwijderen?
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2013, 19:39:28 »
Staat nu op 120 minuten. Langer lijkt me niet nodig, en het risico dat iemand dan zijn oorspronkelijke vraag gaat aanpassen wordt dan erg groot.

PM's naar moderators blijven natuurlijk altijd mogelijk.


 

Snelheid probleem (opgelost)

Gestart door Morpheus122Board NAS hardware vragen

Reacties: 5
Gelezen: 2135
Laatste bericht 09 februari 2014, 18:58:10
door Robbedoes
Static ip van andere router - NAS onbereikbaar *OPGELOST*

Gestart door HDamyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 4
Gelezen: 2518
Laatste bericht 19 maart 2014, 16:52:38
door HDamy
[Opgelost] Mappen muziek veranderd (toch niet er worden mappen bij gemaakt)

Gestart door deregtBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 4
Gelezen: 3115
Laatste bericht 12 mei 2014, 11:58:18
door deregt
DSM 5.0-4493 update 2 word niet gedownload [opgelost]

Gestart door MonatoetjeBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 10
Gelezen: 3073
Laatste bericht 17 juli 2014, 10:20:57
door Monatoetje
Kan mijn NAS zien, maar krijg geen toegang (Windows 7)

Gestart door MarkArendsBoard Windows

Reacties: 27
Gelezen: 25480
Laatste bericht 09 april 2013, 13:16:37
door peeweesyn