Auteur Topic: DS Photo start soms wel, soms niet via 3G  (gelezen 2992 keer)

Offline edgarsinke

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
DS Photo start soms wel, soms niet via 3G
« Gepost op: 05 juni 2013, 14:48:34 »
Beste forumlezers,

Ik heb mijn nieuwe DS 213+ met behulp van een (Synology) deskundige vriend geinstalleerd. Alle lijkt goed geconfigureerd, maar er blijven 2 eigenaardige dingen voorvallen, waar iemand van jullie mij misschien kan helpen:
1. Als ik via 3G DS photo+ opstart, krijg ik soms wel en vaak geen verbinding. Het lijkt erop dat DS photo de NAS op een of andere manier niet uit de slaapstand krijgt, want als ik vervolgens DS File of DS AUdio opstart, lukt dit vaak wel en krijg ik daarna ook DSphoto aan de praat. Het heeft niets met de portforwarding te maken, want anders zou ik er nooit bij kunnen. Heeft iemand deze ervaring ook al gehad en hier mss een oplossing voor?

2. Minder belangrijk lijkt het, maar van DS Finder krijg ik regelmatig de melding "DDNS-service kon IP-adres 0.0.0.0 niet registreren op XXXX.synology.me". Alles lijkt verder wel naar behoren te werken, maar ik zou het liefst deze melding (enkele keren per dag) niet meer krijgen. Ook hier ervaringsdeskundigen gevraagd...

Alvast bedankt voor eventuele reacties. Edgar
  • Mijn Synology: DS213+

Offline Logger

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
Re: DS Photo start soms wel, soms niet via 3G
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2013, 09:24:41 »
De DDNS melding van Synology.me krijg ik ook dagelijks. De laatste tijd lijkt het erger geworden maar alles blijft idd goed werken. Ik zag wel dat "synology.me" niet meer als domein aangemaakt kan worden in DSM, mogelijk is dat de oorzaak van het probleem met registreren. Misschien kun je een andere domein gebruiken.

Wat betreft het verbinden via 3G gebruik ik zelf de optie Quick Connect in DSM en dat werkt goed.

Misschien kun je iets met het bovenstaande...
Groet

ps; ik zag net bij de DDNS instellingen dat je de optie "Heartbeat" (verbindingsmeldingen) uit kan zetten. Mogelijk lost dat ons probleem op...

*UPDATE: het uitzetten van de "Heartbeat" is ook geen oplossing, ik blijf de meldingen ontvangen
  • Mijn Synology: DS114
  • HDD's: 1x WD-Red 1Tb

Offline r00n

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 678
Re: DS Photo start soms wel, soms niet via 3G
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2013, 09:07:27 »
Ik heb ergens op het forum gelezen dat die melding een bug is in DSM4.2. Dat zal dus ooit met een update van de DSM opgelost moeten zijn.

Heb je al eens getest of je photostation gewoon via de browser kan benaderen of je daar dan ook de melding krijgt dat het niet gestart kan worden?
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: Heleboel...


 

wat kan er niet met php/mysql?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 7424
Laatste bericht 10 april 2008, 21:14:21
door Anonymous
Map verwijderen op USB-schijf lukt niet

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 6769
Laatste bericht 28 augustus 2006, 10:55:33
door Bob
Fan 106e lawaaierig, slaat niet/nauwelijks af bij standby

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 10748
Laatste bericht 02 januari 2007, 12:21:44
door LeendertB
time-out bij Photo Station van DS-106e

Gestart door AnonymousBoard Photo Station / Photos

Reacties: 4
Gelezen: 6760
Laatste bericht 10 april 2008, 21:01:17
door Anonymous
Norton Ghost and DS106j niet compatible?

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 5872
Laatste bericht 06 oktober 2006, 13:35:38
door Anonymous