Auteur Topic: Time Backup, oude bestanden verwijderen (pas na 3 maanden?)  (gelezen 3862 keer)

Offline Smitplace

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Time Backup, oude bestanden verwijderen (pas na 3 maanden?)
« Gepost op: 12 augustus 2013, 10:37:49 »
Hoi,

Ligt het aan mij of is het raar dat er geen mogelijkheden zijn om na een nieuwe back-up de oude direct te verwijderen? Het vroegst is pas na 3 maanden alvorens het systeem de oudste back-up gaat verwijderen.

Elke nacht, dat heb ik zo ingesteld om er zeker van te zijn dat alle wijzigingen ge-back-upt worden, maakt Time Backup keurig een back-up van mijn documenten en foto's die bij elkaar ± 95GB groot zijn.

Dat houdt in dat er na 10 dagen ineens 950GB aan back-ups staan, dat lijkt me niet echt de bedoeling. Om nog maar te zwijgen hoe het er na 30 dagen uitziet.........

Heeft iemand enig idee hoe dit eventueel anders kan?

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt voor enige hulp in deze!

Groet,

Robin.
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x WD30EFRX
Groet,

Robin

Offline henkg

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 155
  • Berichten: 727
Re: Time Backup, oude bestanden verwijderen (pas na 3 maanden?)
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:06:56 »
Als je slechts één backup wilt dan gebruik je Backup & Restore, de vorige versie wordt dan steeds overschreven. Time backup is nou juist bedoeld om meerdere versies te backuppen. Zodat je een oude versie (b.v. 3 versies terug) kunt terugzetten. Ideaal voor b.v. Office bestanden.
Ik gebruik een combinatie: Backup & restore voor statische bestanden, Time backup voor dynamische bestanden, zoals Word bestanden. Dan heb ik niks aan een technisch perfecte laatste backup van een bestand waar eerder per ongeluk vele pagina's uit zijn verdwenen.

Over TB: Alleen van gewijzigde bestanden wordt een backup gemaakt. Wel wordt bij iedere backup een nieuwe link naar de laatste versie gemaakt. Bij 10 backups en een bestand dat nooit gewijzigd is heb je dan 1x het bestand, en 10 links naar datzelfde bestand.
Ruimtebeslag is wel lastig te meten: Windows explorer en ook Filestation lopen alle links naar de bestanden af. Je krijgt dus dubbeltellingen. Enige manier die ik weet: kijken in control panel | Devices and printers | External devices, get info. Alleen daar zie je het correcte ruimtebeslag van je externe USB schijf. 
DS920+. 4x WD40EFRX. SHR. Btfrs
DS412+. 4x WD40EFRX, SHR, Btfrs (backup)
DS210J, 2x WD40EFRX, SHR, Ext4 (buiten gebruik)
Windows 10, Router EPC3940. Switch TP-Link TL-SG1008D Mede8er MED600X3D, UPS APC BX950MI-GR. HUMAX5200c

Offline Smitplace

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 21
Re: Time Backup, oude bestanden verwijderen (pas na 3 maanden?)
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2013, 13:50:49 »
Dank je wel HenkG, hier heb ik wat aan, super!

Direct Backup & Restore aangezet i.p.v. Time Backup, 's kijken hoe dit zich gaat gedragen, vooralsnog ziet het er goed uit..........

Groet,

Robin.
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x WD30EFRX
Groet,

Robin


 

DSM7.0 Download Station Time-outs => the operation failed

Gestart door aliazzzBoard Synology DSM BETA versies

Reacties: 7
Gelezen: 2196
Laatste bericht 18 september 2020, 12:49:18
door Birdy
Verbinding time-out

Gestart door Tom2012Board Download Station

Reacties: 34
Gelezen: 15801
Laatste bericht 02 januari 2017, 17:30:31
door Sylvester
Couch potato time out tijd veranderen?

Gestart door EdgarBoard CouchPotato

Reacties: 24
Gelezen: 11565
Laatste bericht 21 november 2013, 09:08:49
door Bender
Session time-out Roundcube

Gestart door KwazieBoard Mail mods

Reacties: 0
Gelezen: 2893
Laatste bericht 26 maart 2015, 15:58:06
door Kwazie
Time Machine kan reserve kopie niet meer vinden

Gestart door RLXBoard Mac OS X

Reacties: 4
Gelezen: 4056
Laatste bericht 23 september 2012, 19:21:08
door franksetank